Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Turbotull V70 D5 '03

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2014
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Unhappy Turbotull V70 D5 '03

    God sommer people!

    Har nok en gang problemer med traktoren min, til det punktet hvor jeg vurdere salg av bilen,
    tenkte jeg skulle høre om noen her har tips til hva jeg kan gjøre.

    Har i de siste månedene slitt med ett turboproblem som jeg ikke blir klok på. Bilen går forsåvidt som den skal, men jeg føler jeg mangler den ekstra
    "punchen" som den hadde når jeg kjøpte den. Turboen er og rimelig høylytt av seg, og man kan høre en lyd som minner om dumpventil, type, jeg kjører i 3dje gir / 45km og gir bunn gass. Bilen bruker ett halvt til 1 sekund før det faktisk skjer noe, man hører turbosuset og akkuratt rundt 1700-2000 rpm hører jeg et "whoosh" før turboen fortsetter å lade videre. Enkelte gang kan man kjenne ett ørlite rykk akkurat når dette skjer. Beste beskrivelsen jeg kan komme med er at turboen lader, slipper alt trykket sitt og begynner å lade på nytt, men hvorfor?

    Har byttet alt av slanger f.o.m luftfilter t.o.m innsug til (svin) dyre slanger fra do88.se, passer perfekt. Har byttet vakuumslanger til vakumklokka på turbo, fremre motorfeste og til den sensoren som sitter på luftfilterboxen. Har gått over alle slangeklemmer 2 ganger, strammet etter der det kjentes slapt ut.
    ECU
    er blitt resatt etter oppskriften som finnes på nettet.

    VIDA
    gir ingen feilkoder, men grafen som viser "Manifold Absolute Pressure" gjør ett lite dykk før den er på plass igjen i en stigende kurve.
    Så, er det noen som har tips? Deler jeg kan se etter?

    Kan legge opp både screenshot fra
    VIDA
    og eventuelt prøve å ta opp susinga fra turboen.

    Takk på forhånd, Tim

    EDIT:

    Kan legge til at også kommer en buldrende lyd akkurat ved 3000rpm fra luftfilterboksen og forsvinner hvis jeg fortsetter å gi på eller slapper av på gassen, men det er kun ved 3000...
    Sist endret av xxhyp0crisyxx; 02/07/15 kl 17:04
    V70 D5 2003
    -------------------
    Trenger du å slette/lese feilkoder og bor i Orkdal/Orkanger og omegn, ta kontakt, stiller opp med VIDA og DiCE

  2. #2
    Registrerte brukere Øyvind L. sin avatar
    Medlem siden
    09. sep. 2011
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    70
    Antall takk

    Standard

    Sjekk om det er hull i gummi-membranen på dumpventilen.
    745GLE '87 / V70N '02

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2014
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Ville den ha holdt vakuum hvis denne er defekt?
    V70 D5 2003
    -------------------
    Trenger du å slette/lese feilkoder og bor i Orkdal/Orkanger og omegn, ta kontakt, stiller opp med VIDA og DiCE

Lignende tråder

  1. Turbotull
    By 900Kenneth in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 24/10/11, 20:04

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •