Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 29 av 29

Tråd: Få ned CO?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2009
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    skrev innlegg her men mista seff nett..
    ja jeg vet E85 trenger med suppe. men det er CO han vil ha ned her. og lamdan driter BT i . jeg kjørte på masse E85. gitt fint. de trodde bilen hadde kat.
    Det er snakk om litt CO som må ned her. ikke en transporter
    Det er jo Co n de er ute etter. at bilen går litt fett / magert driter hvertfall Biltilsynet i
    biltilsynet skal ikke drite i lambda verdiene. Lamda, HC og co verdier skal være innenfor grensene. Det klarer du ikke uten cat.

    Mvh

    Geir A.

  2. #27
    Registrerte brukere V3gard sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    Jeg viste også bilen min på Eu med ca 75/25 e85/bensin, og den gled fint igjennom. Hørte heller ingenting om lamda målinger fra de.
    Dette var da på etterkontrollen. På første visning fikk jeg beskjed om at Co var veldig høy.

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Borre
    Innlegg
    202
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Lambda 1 vill si at du ikke har noe oksygen overskudd, og heller ikke noe drivstoff overskudd. Dette heter støkiometrisk forbrenning.

    Lamba sonden leser bare lambda verdi. Men "vi" pleier og gjøre om lambda verdien til AFR (forholdet mellom luft og bensin). Når lambda = 1 på vanlig bensin har vi 14,7 deler luft til 1 del bensin (altså 14,7:1). Lambda = 1 på E85 er vell litt over 9:1 (dvs 9 deler luft til en del bensin, altså en mye feitere blanding, men fremdeles optimalt.).
    Hvis jeg husker riktig så er lamdaverdien på avgassmåleren en beregnet verdi av kombinasjonen av målte gasser. Avgassmåleren måler ikke noe lambdaverdi eller blandingsforhold. For man kobler seg jo ikke til lambdasonden ved måling av avgassene? Det er egentlig kun en hjelp for lettere avlesning.
    Men ja denne verdien skal ligge rundt 1.
    Volvo V70 D5 2006 mod
    Volvo S80 D5 2003 mod
    Volvo 66DL 1,1 76 mod
    Volvo 66GL 1,3 76 mod

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Prøvd i dag å blande ca 1/3 rødsprit i bensin, fikk COen på ca 0,30 uten cat men lambaen var over grensen.. Lokta iallefall godt av eksosen
    - Volvo 245 (b230, hx35, haltech ++)
    - Volvo s60 2,4 turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=747

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •