Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 1 av 1

Tråd: V70 Motor Problemer

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2015
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    2753
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Post V70 Motor Problemer

    Hallo folkens! Kjøpte meg en 00" v70(1.gen ja) her i vår som stort sett bare har stått siden :( Fant ut kort tid etter jeg kjøtpe den at motoren var full i drit.... Siden den gang har jeg hatt nede bunpanna, gjort den ren. Hadde også av toppdekselet og gjorde det reint, samt alle ventilløfterene og alt jeg kom til der. En
    liten stund etter det slapp bolten som holdet vvt kamhjulet på innsuget slik at den bare stoppet. Kom ingen ulyder, den bare stoppet.... etter det hadde jeg av og inspiserte nøye toppen at den var i orden, skiftet toppakning, strekkbolter osv. monterte alt sammen osv. stillte inn vvt` kammen på nytt slik som den skal stilles inn..... skiftet bolten selføgelig. Så etter mye om og men så har eg kommet frem til at den tenner tilfeldig på sylinder 5. Det vil si den får bensin men veldig lite gnist. Har målt volten i alle kablene på coilene og alt var likt.... feilkoder som kommer opp er stadig p0300 og p0305. har også fått opp
    P1
    671...
    Har prøvd å bytte om på coilene, kjøpt ny coil på nummer 5, kjøpt nye plugger osv. Har ikke fått målt kompresjon på ann. men har mine tvil på det... Har prøvd å skifte solenoiden også, bilen gikk gjevnere..... Så Volvo "doktore", hva tror dere det kan være ? Takker for svar på forhond

    Går på samme måte som denne .....
    https://youtu.be/wp7GHDTjA-Y?t=130
    Sist endret av JDavidsen; 11/06/15 kl 20:54

Lignende tråder

  1. 242 motor problemer
    By Weber in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 25/10/13, 21:11
  2. problemer me E motor
    By Baum91 in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 04/12/12, 12:30
  3. problemer med motor.
    By jarlis89 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 14/05/11, 19:20
  4. motor problemer 88-760
    By Tufte_ in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 15/08/10, 17:36

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •