Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Ulyd og varmgang i bakbremser

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. jan. 2011
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard Ulyd og varmgang i bakbremser

    Hei. Byttet skiver bak i går, og når jeg tok av skivene knakk jeg en av de to små klipsene som holder håndbrekkskoa på plass. Knakk for sikkerhets skyld en på hver side, da skivene jo var "umulig" å få av selv om jeg hadde løsna strammeskruen inni midtkonsollen først..

    Fikk på plass nye skiver og skrudde på hjula uten denne lille klipsen, i den tro at så lenge skiver og hjul var godt skrudd fast ville det holde seg på plass uansett. Etter å ha kjørt et par mil begynte det å komme ulyder og uling bak derfra, og skivene var s****s varme på begge sider. Skjønner ikke helt at det kan være klossene som hang på heller, da kalipperne skled ganske greit innpå skivene under montering.

    Så, titusenkronersspørsmålet, noen som tror de ødelagte ørlille klipssakene til håndbrekket kan være synderne? Vanskelig å høre om ulydene kommer fra inn- eller utsida av skivene..

    '99 V70 2.4t
    AWD


    Takk for svar!
    '99 v70 2.4t awd

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2013
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Gisholt Vis post
    Hei. Byttet skiver bak i går, og når jeg tok av skivene knakk jeg en av de to små klipsene som holder håndbrekkskoa på plass. Knakk for sikkerhets skyld en på hver side, da skivene jo var "umulig" å få av selv om jeg hadde løsna strammeskruen inni midtkonsollen først..

    Fikk på plass nye skiver og skrudde på hjula uten denne lille klipsen, i den tro at så lenge skiver og hjul var godt skrudd fast ville det holde seg på plass uansett. Etter å ha kjørt et par mil begynte det å komme ulyder og uling bak derfra, og skivene var s****s varme på begge sider. Skjønner ikke helt at det kan være klossene som hang på heller, da kalipperne skled ganske greit innpå skivene under montering.

    Så, titusenkronersspørsmålet, noen som tror de ødelagte ørlille klipssakene til håndbrekket kan være synderne? Vanskelig å høre om ulydene kommer fra inn- eller utsida av skivene..

    '99 V70 2.4t
    AWD


    Takk for svar!
    Kjøp monteringsett til håndbrekkskoa dine, koster vel en hundrings.. det er da hvert å prøve

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. jan. 2011
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hypnotisk Vis post
    Kjøp monteringsett til håndbrekkskoa dine, koster vel en hundrings.. det er da hvert å prøve
    Skal se hva jeg finner Noen som vet om det er en slags magisk måte å få av de bakskivene på uten å rive i stykker alt inni der forresten?
    '99 v70 2.4t awd

  4. #4

    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Skarnes
    VCCN medlemsnummer
    346
    Innlegg
    624
    Antall takk

    Standard

    Slakk håndbrekket før du begynner, sjekk at all mekanikk+vaier går lett før du monterer.
    2012 v70 d3
    2005 V70 2.0t
    1998 V70 2,5L 10V - Solgt
    1986 740GL - Solgt
    1985 240GL - Solgt
    1975 242DL - Spiker
    1975 Mazda 818 - Spiker

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2013
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Gisholt Vis post
    Skal se hva jeg finner Noen som vet om det er en slags magisk måte å få av de bakskivene på uten å rive i stykker alt inni der forresten?
    Du slakker håndbrekket med en skrutrekker gjennom et hull i bremseskiva. Hvis disse er for stramme vil det også komme hyling.

Lignende tråder

  1. Bremserør til bakbremser '99 AWD
    By mrstfu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 22/08/14, 08:33
  2. Varmgang i v.bak brems.
    By lasse940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 13/11/13, 21:55
  3. Bakbremser V70, 1. gen.
    By SverreP in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 24/11/12, 14:52
  4. Svar: 2
    Siste post: 14/10/12, 22:23
  5. Kraftig vibrering og varmgang høyre side bak. Volvo 960, 1995 Model.
    By Volvo_960_1995 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 28/06/12, 07:34

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •