Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Svinghjulssensor som triggersensor

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mai 2015
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard Svinghjulssensor som triggersensor

    Hei! Har et problem med mitt nybygde oppsett av en B230FT motor med megasquirt 2.
    Bruker org. svinghjulssensor som triggersensor, men tunerstudio fanger ikke opp når svinghjulet går rundt. Har ført inn 60 på trigger wheel teeth, og 2 på missing teeth, men hva skal stå på "skip teeth" og "delay teeth"? Og har lest meg til at man må huke vekk camsensoren for ellers så kan den kødde det til, men finner ikke camsensor noen plass i tunerstudio,- kan være fordi jeg har lite versjon av tunerstudio? Men uansett så står det bare "not cranking" når jeg skinner motoren. Har ohma sensoren til 164, så trur den skal være i orden da den også er relativt ny. Noen smarte ideer?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. feb. 2010
    VCCN medlemsnummer
    2497
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kentigj Vis post
    Hei! Har et problem med mitt nybygde oppsett av en B230FT motor med megasquirt 2.
    Bruker org. svinghjulssensor som triggersensor, men tunerstudio fanger ikke opp når svinghjulet går rundt. Har ført inn 60 på trigger wheel teeth, og 2 på missing teeth, men hva skal stå på "skip teeth" og "delay teeth"? Og har lest meg til at man må huke vekk camsensoren for ellers så kan den kødde det til, men finner ikke camsensor noen plass i tunerstudio,- kan være fordi jeg har lite versjon av tunerstudio? Men uansett så står det bare "not cranking" når jeg skinner motoren. Har ohma sensoren til 164, så trur den skal være i orden da den også er relativt ny. Noen smarte ideer?
    http://brickspeed.net/forum/showthread.php?tid=449

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mai 2015
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Tunerstudio`n min mangler veldig mange options... så har ikke de mulighetene for triggersensor som de har på den sida du linka til. Mangler basic setup og advanced setup, når jeg åpner et eksempel-prosjekt så har jeg alle mulighetene oppe, men så fort jeg starter et prosjekt med mitt datasprut så forsvinner veldig mye, kan det være dataspruten som har begrensa konfigurasjonsmuligheter? Har Megasquirt rev 2.60000. De tabsa jeg har å velge i er:
    -Settings
    -Tables
    -Tuning
    -Upgrade

    Og innpå trigger wheel options har jeg kun:
    -Trigger wheel teeth
    -Missing teeth
    -Skip teeth
    -Delay teeth

    Takk for raskt svar, kribler i henda for å ut og prøvekjøre snart!

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som du har B&G kode. Jeg ville lastet inn nyeste extrakoden. Da vil du få flere funksjoner.
    Triggerproblemet kommer sansynligvis av at du ikke har justert potmeterene.
    Om du har v3.57 hovedkort må du mest sansynlig lodde en motstand i serie med trigger for å få signal i hele turtallsregistret.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mai 2015
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Fikk oppgradert firmwaren til extrakoden og da fikk jeg flere muligheter ja men får fortsatt ikke inn signal fra trigger etter at jeg har gjort akkurat som på den siden, kan hende jeg framstår som veldig dum nå, men hva mener du med å justere potmeterne?

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Hadde ikke regnet med at oppgradert kode ville gi signal nei.
    Pcb v3.0 og 3.57 har 2 potmeter, kalt R52 og R56 i kretsen til VR sensor. Hver med en justeringsskrue på toppen.
    Og siden du ikke visste om de, så kan det hende den er innstilt til signal igjennom opto kretsen.
    Les i manualen og kontroller dette.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mai 2015
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Det var det som var problemet ja, funker fint nå!

    Men får ikke gnist, har målt 12v inn og ut av coilen, jorden er koblet til pin #36 på hjernen og + på bensinpumpereleet. Og pumpa og dysene går når jeg skinner motoren. Bruker org. Coil fra gamle f- motoren så har satt oppsettet til single coil på sprutet. Noen tips?

  8. #8
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Har du Ms2 v3.0 eller v 3.57 ?
    Du får sjekke om transistoren er montert på Q16 inne i sprutet.. Om du har V3.57, kan denne "aktiveres" med å flytte noen pins om jeg ikke husker feil.. Står mye fint i Megasquirt manualen !

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mai 2015
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard



    Er det sånn det skal se ut? Har v3.0

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Noe modifisert. Men ja, du har q16.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  11. #11
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Da har du BIP i sprutet ja, gjenstår bare å se om den er koblet inn ! Ta ett bilde av undersiden av kortet og legg det inn her =)

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mai 2015
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard



    Har vært på ferie så tok litt tid før jeg fikk svart. Takk for at du/dere gidder å hjelpe

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mai 2015
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Noen som ser noe galt på bildet?

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. feb. 2010
    VCCN medlemsnummer
    2497
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    Den er koblet til. Du må velge js10 som tenningsutgang i sprutet ditt.

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mai 2015
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Var nok det som var problemet, den sto på D14. Sikkert noe jeg burde visst men startet med absolutt null peiling på datasprut, så en plass må man jo begynne =)
    Sist endret av kentigj; 05/08/15 kl 17:16

Lignende tråder

  1. Polvende svinghjulssensor?
    By Jonas Soldal in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 9
    Siste post: 14/10/15, 22:39
  2. Svinghjul, triggersensor problemer.
    By Bendix in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 21/08/12, 22:20
  3. m45 og svinghjulssensor + bensinpumpe spm
    By H.Ihle in forum Motor og gir
    Svar: 8
    Siste post: 15/06/12, 08:07
  4. svinghjulssensor B230K
    By OlavS. in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 14/10/11, 14:59

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •