Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Oppgradering av øvre motorfeste, V70 '99

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard Oppgradering av øvre motorfeste, V70 '99

    Kjøpte et øvre motorfeste til V70-hvitblokk tidligere i vinter fra FCPeuro. Gikk for genuint feste med fóring fra Volvo. Mottok et motorfeste med informasjonsteip bestående av delenummer, spesifikasjon, etc. merket VOLVO. På selve legeringen var det kun "Made in Poland". Satte det på plass og finner ut at det ikke er helt bolt-on. Hullet for jordingskabel (fra brannvegg) er ikke gjenget slik som det originale var i tillegg til at det har flyttet. I tillegg blir det konflikt ettersom det nye hullet kommer rett på toppen av en bolt på topplokket. I tillegg knakk en metallskive på siden av fóringen (vendt mot førerside) når jeg strammet til gjennomgående bolt i fóringen. Ble ikke strammet hardt til.

    https://www.fcpeuro.com/products/vol...unt-30680770-1

    Noen som har hatt erfaringer med dette?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Bumper denne tråden igjen siden det ikke har vært noe særlig respons.
    Er det ingen som har erfaring med at hullet ikke kommer gjenget fra fabrikken og hvorfor det ikke er det?
    Kom over en blog fra FCPEuro som påpeker det jeg vil fram til: http://http://blog.fcpeuro.com/2015/02/15/how-to-replace-a-volvo-upper-engine-torque-mount-99/
    Er det mulig å bruke eksisterende skrue til å gjenge opp dette hullet?

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Med mindre den eksisterende skruer er av typen "selvgjengende" så er det ingen ide i å bruke skruen til å lage gjenger i braketten nei.

    Har ellers ingen erfaring med det settet du nevner. Men du sjekket at nettopp din motor er nevnt i beskrivelsen fra FCP
    Høres merkelig ut at deler av braketten knekker når du skrur det fast.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Jeg vil anta at det er samme motorkode, ettersom motorfestet i FCP sin blogg er identisk med mitt. Motorfeste med brakett på fõring vendt mot førerside var svært svak, til tross for at det var et genuint motorfeste fra Volvo, kjøpt gjennom FCPeuro. Selve braketten er ikke bedre festet enn at det er punktfestet mot metallet i selve fõringen. Motorfestet jeg har kjøpt nå erstatter delenummeret på motorfeste som allerede sitter på motor i skrivende stund.
    Sist endret av hammerpaal; 19/07/15 kl 12:32

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2012
    Innlegg
    204
    Antall takk

    Standard

    Ref. Blogg-vedlegget står det spesifikt at bolten kan brukes til å gjenge opp hullet. Hvis dette er vanskelig så kan du jo evt bruke gjenge-verktøy hvis du har dette. Det er mulig litt klønete å bruke bolten til å gjenge, men nå er det slik fcp sier man skal gjøre det.
    Ang den metalskiven som knakk høres jo ikke det bra ut. Er det den som sitter mellom foringen og staget til festet på karroseriet? Fulgte denne med ny eller brukte du den gamle?
    Har veldig gode erfaringer med fcp og har aldri hatt noen problemer med orginaldelene de selger og de har såvidt jeg kan huske vært helt identiske i utforming som originaldelen.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Tinn Austbygd
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av dag otto Vis post
    Ref. Blogg-vedlegget står det spesifikt at bolten kan brukes til å gjenge opp hullet. Hvis dette er vanskelig så kan du jo evt bruke gjenge-verktøy hvis du har dette. Det er mulig litt klønete å bruke bolten til å gjenge, men nå er det slik fcp sier man skal gjøre det.
    Ang den metalskiven som knakk høres jo ikke det bra ut. Er det den som sitter mellom foringen og staget til festet på karroseriet? Fulgte denne med ny eller brukte du den gamle?
    Har veldig gode erfaringer med fcp og har aldri hatt noen problemer med orginaldelene de selger og de har såvidt jeg kan huske vært helt identiske i utforming som originaldelen.
    Følte selv det ble litt klønete å bruke bolten til å gjenge med, så må nok skaffe meg gjenge-kit slik at det blir gjort ordentlig.
    Metallskiven sitter påmontert det nye festet mot førersiden - slik du spurte om. Mulig at det var jeg som forårsaket at festepunktene til metallskiven knakk av ved montering, men det kan også være materialtrøtthet som rammet meg i dette tilfellet.
    Har ellers gode erfaringer med FCP og har vært like fornøyd hver gang jeg har handlet der.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2012
    Innlegg
    204
    Antall takk

    Standard

    Et gjenge-kit vil nok gjøre jobben lettere ja. Uansett en fin investering i en hobby-mekanikers verktøy skap. Du kan jo evt ta et bilde av det å sende til FCP og høre hva de har å si. De pleier å være hjelpsomme med sånt

Lignende tråder

  1. Øvre motorfeste v70 07 2.4D
    By tigergutt89 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 14/04/16, 20:15
  2. Hockeypuck øvre motorfeste?
    By Liland in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 02/02/14, 22:45
  3. Øvre motorfeste?
    By Tollan in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 57
    Siste post: 20/06/11, 15:46
  4. Øvre motorfeste V70
    By martho in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 09/11/10, 19:28
  5. Øvre motorfeste
    By Tore in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 18/03/10, 22:43

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •