Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: AlexLinga Volvo 740 1987, worklog.

  1. #1
    Registrerte brukere Alexlinga sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2015
    Sted
    Hatlestrand, Kvinnherad Kommune
    VCCN medlemsnummer
    1356
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Post AlexLinga Volvo 740 1987, worklog.

    Hallo hallo!, kjøpte meg en Volvo 740 1987 modell for en måned siden ca, hvit bil.. litt kosmetiske skader, overflate rust og noen stygge lakkerings jobber av forrige eier som du ser 500 meter unna.. har fikset litt av det med biltema sin lakk, litt jallamekk er det og noen få renninger, men det blir værtall mye finere. Bilen var ikke eu godkjent da jeg kjøpte den, jeg var på utplassering på et bilverksted, kom i kontakt med han som jeg kjøpte den hos og han tok den inn til eu kontroll på det verkstedet, da ble det mangellapp på defekt eksosanlegg, mer en 25% rust på bakre bremseskiver begge to, for dårlig bremsevirkning bak, fikk feil på dekk og felg, fordi han kom jo med vinterdekk bak som var på 16 toms og 15toms sommerdekk framme. Motor er da en B230K 115HK, med 350ish kmstand..

    Her er bilen min noen dager etter jeg fikk den hjem!


    Kjøpte felger til bilen hos Luddemann som dere muligens kjenner til her på forumet, de passer jo ikke bilen min pga innpresset. Så jeg prøver og få tak i bolt on spacere da biltema sine ikke var nok de heller.




    Det første jeg gjorde var og kjøpe hvite blinkere til bilen, her er dagen de ble byttet!


    Så skulle jeg bytte bakbremser på Volvoen da, det gikk jo fint på venstre side, gikk som en lek til jeg kom til høyre side, der satt bremseskiven fast i bremseskoene til håndbrekket, ikke hadde jeg kunskaper til og slarke det, jeg fikk av skiven, så fikk jeg ikke på den nye, så jeg demonterte bremseskoene og heiv på skiven, så lar jeg heller bilverkstedet fikse håndbrekket.. og ja, jeg vet. Bremseskjoldene må byttes, men jeg gidder ikke enda..


    Så kjøpte jeg meg en vinge til bilen. Vingen jeg bestilte var ikke i den beste standen, flere forskjellige farger og flasset, men det ordnet jeg med biltema sin hvite lakk!




    Så gikk jeg vell for og gjøre bilen litt mere harry med og kjøpe biltema sine grøftelys og sotet de gule..



    Så kjøpte jeg meg 1000metere 7", lagde eget feste som festes bak skiltet, lagde det på skolen!









    Selvfølgelig måtte jo eksosrøret mitt knekke på det fremste, som om bilen ikke bråkte nok med hull helt fremst.. så nå går den HELT på fri eksos og den bråker som en V12 motor med 800HK..
    Så nå må jeg bestille helt komplett eksosrør på biltema og få byttet det, når det er ordnet kan jeg sende bilen inn på etter kontroll og få bilen godkjent 2 år til!

    Her er værtfall potten jeg skal montere etter jeg har fått det godkjent



    I seinere tid har jeg lyst til og bytte motor til Turbo motor, tar gjerne imot tips og råd til hvordan man gjør det, jeg har igrunn ikke så mye og gjøre med bilen nå, bortsett fra det andre der da, men som sagt.. Så er det jo en gammel volvo, der dukker det alltid opp noe, tar gjerne imot tips til styling eller hva jeg kan gjøre med bilen, er alltid villig til og gjøre noe spennende med bilen!

    Annet en det har jeg vell en ting igjen og, det er og legge ledninger til grøftelysene noe jeg aldri fikk gjort, må få tak i sikringsholder så skal jeg montere med rele og alt.. Gi meg noen tips til endringer eller styling så skal jeg se om jeg liker det så får jeg tak i, eventuelt lager noe, så monterer jeg ! Skal poste her fra nå av hva jeg gjør med bilen! Det jeg har gjort nå har blitt gjort før jeg lagde bruker her.
    Sist endret av Alexlinga; 11/04/15 kl 20:55

  2. #2
    Registrerte brukere Alexlinga sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2015
    Sted
    Hatlestrand, Kvinnherad Kommune
    VCCN medlemsnummer
    1356
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Hmm, ser ikke ut til at bildene kommer fram?: Ordna det, men noen bilder er vist små og noen store...
    Sist endret av Alexlinga; 11/04/15 kl 20:47

  3. #3
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Kult dette! Du kan jo kjøpe gule pærer (3000K)hos mekonomen, så får du tøft grøftelys. Det er jo tallentløst mtp lys-effekt... men ser bra ut da
    Lykke til med prosjektet! Håper det blir bra med felgene

  4. #4
    Registrerte brukere Alexlinga sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2015
    Sted
    Hatlestrand, Kvinnherad Kommune
    VCCN medlemsnummer
    1356
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luddemann Vis post
    Kult dette! Du kan jo kjøpe gule pærer (3000K)hos mekonomen, så får du tøft grøftelys. Det er jo tallentløst mtp lys-effekt... men ser bra ut da
    Lykke til med prosjektet! Håper det blir bra med felgene
    Hmm, muligens jeg skal gjøre det!, takk for tipset!

    Takk, håper jeg får tak i spacere til de felgene.. men bcb får de ikke på lager fordi fabrikken ligger etter i produksjonen :(
    Volkswagen Passat 00, 116HK TDI - Solgt
    Volvo 740 87, B230K 115HK

  5. #5
    Registrerte brukere Alexlinga sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2015
    Sted
    Hatlestrand, Kvinnherad Kommune
    VCCN medlemsnummer
    1356
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard



    Vurderer sterkt og lakkere bilen selv i denne fargen, any thoughts? Lakken min er såpass stygg fra før av at jeg kunne tenkt og hellakkere den selv.. Har jo svarte felger, så da blir jo Oransj og svart Kanon!

    (Dårlig photoshoppet)
    Volkswagen Passat 00, 116HK TDI - Solgt
    Volvo 740 87, B230K 115HK

  6. #6
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Oransje er kult det
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  7. #7
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Nei, behold den som den er, ta av de forferdelige ekstralysa og fell tåkelysa inn i leppa, hiv på nåken greie kantfelgar og sett på turbogrill og vips så har du ein 740 som ser heilt grei ut

    Begynner å bli relativt få fine 740 igjen, så ikkje monter japsepotte og lakkere den orange
    Sist endret av The Bear; 26/05/15 kl 14:19
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  8. Takk Marius Nilssen takket for denne posten
  9. #8
    Registrerte brukere Alexlinga sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2015
    Sted
    Hatlestrand, Kvinnherad Kommune
    VCCN medlemsnummer
    1356
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Nja, holder meg unna lakkingen værtfall. Skal flikke på den hvite lakken og fikse den værtfall. Ekstralysene beholder jeg som det er, betalte 3000 for de, legger ikke de vekk pga en annen sin mening da, syns den var stillig med de på (Uten de på nå da da jeg aldri koblet de før sommeren) Japsepotten er alt montert for lyden sin del men det er jo bare plug and play, har forsatt den gamle potten bak, altså. ingenting jeg gjør med bilen nå ødelegger Volvoen. Alt kommer jeg til og ta av når jeg selger :P
    Har den sånn som jeg liker den selv nå
    Volkswagen Passat 00, 116HK TDI - Solgt
    Volvo 740 87, B230K 115HK

  10. #9
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Alexlinga Vis post
    Nja, holder meg unna lakkingen værtfall. Skal flikke på den hvite lakken og fikse den værtfall. Ekstralysene beholder jeg som det er, betalte 3000 for de, legger ikke de vekk pga en annen sin mening da, syns den var stillig med de på (Uten de på nå da da jeg aldri koblet de før sommeren) Japsepotten er alt montert for lyden sin del men det er jo bare plug and play, har forsatt den gamle potten bak, altså. ingenting jeg gjør med bilen nå ødelegger Volvoen. Alt kommer jeg til og ta av når jeg selger :P
    Har den sånn som jeg liker den selv nå
    Du må jo selvfølgelig gjere så du sjølv vil, bare kommer med mi meining eg
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

Lignende tråder

  1. S.O.B's 1987 Volvo 740gl worklog
    By S.O.B in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 137
    Siste post: 22/02/14, 15:24
  2. Chbre's Volvo 740 Gl Worklog
    By chbre in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 21/09/12, 01:16
  3. Lithander: 601- Volvo 945 worklog
    By Lithander in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 23/07/12, 20:18

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •