Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 66

Tråd: Øyvind G: Volvo V70 Titanium sport 2004

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard Øyvind G: Volvo V70 Titanium sport 2004

    Volvo V70 Titanium sport 2004.










    I vinter kjøpte jeg meg en 2003 V70 Titanium sport. Bilen ser ut til å være godt holdt og den har greit med ekstrautstyr.

    Etter det jeg har lest meg til så kom Titanium sprot kun i 2004. Dette er en sen 2003 så jeg vil tro dette egentlig er en 2004 som ble solgt året før.

    Bilen er grå (455) med sølvfarget (426) listverk. Innvendig er bilen lys beige. Denne bilen har 2 liter bensin turbo og 5 trinn automatgir.

    Utstyr


    • Skinnseter
    • Cruise
    • Premium sound system
    • Rattknapper
    • Rollo
    • Rullgardiner i vindu på bakdører
    • Netting foran lasterom
    • Koppholdere (mange)
    • Intergrerte barneseter i baksetet (2 stk)
    • Takvinge
    • Automatgir
    • Tåkelys
    • Lakkert listverk
    • Thor felger
    • Klima
    • El speil og ruter
    • Farget glass
    • Hengerfeste



    Noe av dette er jo standard på disse bilene så den har ikke ekstremt mye utstyr, men nok til at jeg er fornøyd.



    Planer

    Planen vidre er på en måte ikke så stor, men det vil bli lagt endel arbeid i få få bilen i topp stand utvendig, innvendig og teknisk.

    Jeg har så vidt fått startet med planene mine. Jeg har renset skinnsetene og lasterommet innvendig og fått tatt en motorvask. Ellers så holder jeg den ren utvendig og jeg har lagt voks på bilen slik at lakken er lettere å holde ren og pen. Dette fortsetter jeg med frem til jeg får korrigert lakken for å få bort ripene som har kommet iløpet av bilens levetid.

    Det er også et par andre ting som må utbedres. Rails må lakkes eller fjernes (er ikke sikker på hva det blir til her enda) og jeg trenger ny plast på bakfanger. Venstre hjørnelist på bakfanger har også en skade så denne må jeg også gjøre noe med. Ser også det er fargeforskjell på frontfanger så det blir nok brukt litt penger i lakkering.



    Bilder av bilen rett etter kjøp.














    Ved første vask tok jeg meg tid til å ta litt bilder og seg over tilstanden på bilen. Bilen er som sagt tatt vare på, men det blir alltids noe slitasje på en bil iløpet av noen år.










































    Siden lakkbeskyttelsen var så og si fraværende på denne bilen gikk jeg over med et nyinnkjøpt produkt som heter Wetcoat. Dette produktet har jeg laget en test på som du kan lese her.



    Produktet er enkelt ibruk og gir en meget god vannskrekk og beskyttelse av lakken.























    Det som blir gjort videre blir lagt i tråden fortløpende og jeg lager en innholdsfortegnelse nedenfor slik at det blir lettere å finne frem i tråden senere.
    Sist endret av Øyvind G; 13/01/16 kl 18:21

Lignende tråder

  1. Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod
    By skogy in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 207
    Siste post: 31/08/13, 17:11
  2. 2004 Volvo V70N 2.0T Titanium sport selges
    By -S.Johnsen- in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 08/02/12, 23:03
  3. 2004 V70 titanium sport editon
    By tyggern in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 31/10/11, 22:27
  4. Heve v70 titanium sport med fjærer??
    By nordan27 in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 0
    Siste post: 08/07/11, 14:36
  5. trenger tips V70 SPORT TITANIUM 2004
    By nordan27 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 15/03/11, 08:43

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •