Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 78 av 78

Tråd: 960 B6254S 95mod starter ikke.

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. okt. 2012
    Innlegg
    148
    Antall takk

    Standard

    Interessant. Vi begynner vel å nærme oss topic for en ny tråd snart, men forskjellen kan være relatert til hva slags olje den motoren gikk på sist, samt hva slags vedlikeholdsintervall den hadde. Min går for tiden på biltemas 10W40 semisyntetiske, hva den har gått på før aner jeg ikke. Vet du hva slags olje du hadde brukt tidligere Terje1?

  2. #77
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Det som er rart på min er at komptest viser god komp på samtlige, og hører ingen ulyder fra motoren. Men når den kommer i gang så kan det høres ut som noen ventiler slipper igjennom. Jeg kjenner ikke helt til hva som kan skje med disse løfterene, men har fått et par tips om at det kan skje at olja i løfterene ikke kommer ut igjen (fort nok), slik at den blir for ekspandert og derfor hindrer ventilen i å løftes nok til at den stenges helt.

    Har ikke fått mekka meg en luft-tester ennå, men komptest med starteren gir og gjevn komp.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. okt. 2012
    Innlegg
    148
    Antall takk

    Standard

    I løpet av påskehelgen var jeg så heldig å snuble over nok et potensielt problem med disse motorene, som du sikkert med fordel kan se etter også Magnus: fuel railen.

    Min begynte å rykke igjen i løpet av en 150 mils rundtur i påsken, akkurat som om den ikke gikk på alle seks sylindrene, men den reagerte ikke på at jeg dro i ledningsnettet til coilene som den har gjort før. Kontaktene var forøvrig stripset fast rundt coilene i anledning langturen, og skulle sitte godt, så dette var forsåvidt et tegn på en godt utført quick fix.

    Det som derimot vakte bekymring var noen fine stråler av bensin fra blendelokket i framkant av fuel railen. Motoren gikk ujevnt, og jeg stoppet den mens jeg forsøkte å legge en slagplan. Det ble til at jeg startet den på nytt for å komme meg til et sted med hjelpemidler, og med ett var lekkasjen borte. Og motoren gikk som den skulle igjen. Min tanke er at blendelokket kan ha løsnet, og vridd seg en mikroskopisk anelse, som igjen kan ha redusert bensintrykket tilstrekkelig for å skape problemer for noen av dysene.

    Reparasjonen ble utført med en tube bensinmotstandig epoxylim, i full dressmundur etter barnedåp, to grader over null, ved første vel-assorterte bensinstasjon i ytre trøndelag på palmesøndagen, og har nå fungert sammenhengende i snart 80 mil. Nå kjører jeg lokalt med ørene på stilk i påvente av neste utfordring.

Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Lignende tråder

  1. *LØST* 245 1990 B230F starter ikke, bensinpumpe starter ikke.
    By spitfire74 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 12/04/13, 12:19
  2. V50 starter ikke med nøkkel, men starter ved rulling
    By gokart8 in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 4
    Siste post: 25/04/12, 20:58
  3. Svar: 5
    Siste post: 30/01/12, 05:37
  4. Aircondition / klimaanlegg starter ikke MEN starter når panseret lukkes
    By Simon Piera in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 1
    Siste post: 07/01/12, 11:09
  5. 945 LT 95mod starter ikke
    By Robintic in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 16/03/11, 15:25

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •