Hei

Når jeg skulle på jobben i dag, så ble mandagen plutselig en skikkelig blåmandag. Jeg satte meg inn i min 960 og vrei om nøkkelen:

Motoren startet og gikk opp til normal tomgang i et halvt sekund, før den fusket litt og deretter stoppet maks 3-4sek totalt..
Morsomt når vakt-telefonene ringer og bil nr. 2 står lagret med defekt batteri. Etter mye om og men fikk jeg tak i et batteri, og den
trofaste FK motoren startet på første slag etter 4mnd lagring.

Men tilbake til problemet med 960'n.
Jeg har kontrollert alle sikringer til motorsystemene i motor-rommet, forsøkt å starte med startgass, kontrollert reléene til bensinsystemet,
bensinpumpe og coilenes strømtilførsel. Jeg har også hatt av bensinslangen og kontrollert at pumpa faktisk jobber. Jeg har ingen feilkoder
annet enn en kode på girkassa, kode 1.1.4 som har noe med PNP bryteren, men denne har forsvunnet etter at jeg sletta kodene.

Syns motoren går ganske "lett" rundt med starteren, men siden jeg ikke har hatt startproblemer før, så har jeg egentlig aldri tenkt på om
dette er vanlig. I starten var det som om den ville i gang med et og annet slag, men er nå helt død. Har ikke rukket å få tatt ut pluggene
for å kontrollere om de er våte. Det jeg har lagt merke til er at lambda-lampa slukker når startmotoren har fått opp det turtallet den klarer.

Jeg håper det finnes noen glupe hoder som kanskje har vært borti noe lignende før. Noen tips om hvordan jeg bør fortsette feilsøkingen.
Bilen gikk uten et eneste problem i går. Det er altså en Volvo 960, 1995 med B6254S og AW automatkasse.