Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 46 av 46

Tråd: 350whp

  1. #26

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Når du skal sammenligne turboer bør man ha samme utgangspunkt, eller ?

    Så var det det lille du glemte å nevne, på Gtx3067r så kjører de intern wastegate, på gtx3071r kjører de ekstern. Regner ikke med at de leder den eksosen fra wastegaten tilbake i eksos anlegget for å si det sånn

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Kjenner ikke til disse testene utover det ATP selv har valgt å legge ut, men en rettferdig test burde være enkelt å gjennomføre.

    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=FET
    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=FET

  3. #28

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Ja, jeg ser på de 2 siste linkene du la ut at både gtx3067r og gtx3071r fås til den motoren med kombi eksoshus. På bremsepapira bruker gtx3067r intern wastegate mens gtx3071r bruker ekstern. Vil du si deg enig i det minste at Gtx3071r med ekstern wastegate har en fordel i dette oppsettet, hvis vi antar at de ikke kjører retur fra wastegate tilbake i eksos anlegget ?

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser ikke at ekstern wg automatisk er en fordel i seg selv, så det spørs hva mer som er gjort.

  5. #30

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Hva mer bør være gjort for at ekstern wastegate skal være en fordel mener du da ?

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Man må alltid se helheten og ikke en og en del for seg selv. Hva vil du diskutere her? Volvo rødmotor eller denne ATP testen?

  7. #32

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Nå hadde vel seg slik at det var du som insisterte på at Gtx3067r var en ubrukelig turbo til 350whp og henviste til ATP testen. Når du da innser at du ikke har sett helheten og det rett og slett er alt for lite info for å sammenligne de 2 turboene så blir det for dumt. God natt

  8. #33
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Har ikke fått med meg alle detaljer her. Men ekstern wastegate hadde i alle fall ikke jeg jubla for... Hadde heller begynt å porte en intern istedenfor å rote med no ekstra leamek.
    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Hva mer bør være gjort for at ekstern wastegate skal være en fordel mener du da ?
    I mine øyne er det en ekstra ting man bare bruker om man må, så dermed ingen direkte fordel..

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Nå hadde vel seg slik at det var du som insisterte på at Gtx3067r var en ubrukelig turbo til 350whp
    Hmm, gjorde jeg det ja?

  10. #35

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hmm, gjorde jeg det ja?
    Hva mener du selv du gjorde da ? Satte du den i et positivt lys ?

  11. #36

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Har ikke fått med meg alle detaljer her. Men ekstern wastegate hadde i alle fall ikke jeg jubla for... Hadde heller begynt å porte en intern istedenfor å rote med no ekstra leamek.


    I mine øyne er det en ekstra ting man bare bruker om man må, så dermed ingen direkte fordel..
    Ekstern wastegate er en fordel hvis du kjører den i fri luft. Man KAN få mottrykk i eksos anlegget hvis man leder wastegate eksos inn i eksos anlegg igjen .

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Jeg postet at jeg personlig hadde valgt GT3071R fremfor GTX3067R og til tilbø informasjon for å vise hvorfor. Hva folk siden velger å gjøre er helt og holdent opp til dem. Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg liker hverken GT2871R eller GTX3067R fordi jeg mener at det finnes bedre alternativer.

  13. #38

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg postet at jeg personlig hadde valgt GT3071R fremfor GTX3067R og til tilbø informasjon for å vise hvorfor. Hva folk siden velger å gjøre er helt og holdent opp til dem. Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg liker hverken GT2871R eller GTX3067R fordi jeg mener at det finnes bedre alternativer.
    Men du henviser til en test hvor du har 0 informasjon (Atp testen), hva var hensikten med det ?

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Fritt land.

  15. Takk Holck takket for denne posten
  16. #40
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ekstern wastegate er en fordel hvis du kjører den i fri luft. Man KAN få mottrykk i eksos anlegget hvis man leder wastegate eksos inn i eksos anlegg igjen .
    Har du så stort mottrykk i eksos att det ødelgger for wg hadde jeg seriøst vurdert no grøvre rør

  17. #41

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Har du så stort mottrykk i eksos att det ødelgger for wg hadde jeg seriøst vurdert no grøvre rør
    Det er derfor greit i tvils tilfeller å måle . Har selv sett på en cosworth motor med 420-430 whp som hadde 3 " anlegg med 2 lyd dempere med intern wastegate at selve 3 " røret "lager" mottrykk. Det ble prøvd med og uten de 2 lyd demperne, forskjellen på det var 0,1 bar. Dvs fritt 3 " ble det målt 0,4 bar mottrykk mens det med lyd demperne ble målt 0,5 bar mottrykk .

  18. #42
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Det er derfor greit i tvils tilfeller å måle . Har selv sett på en cosworth motor med 420-430 whp som hadde 3 " anlegg med 2 lyd dempere med intern wastegate at selve 3 " røret "lager" mottrykk. Det ble prøvd med og uten de 2 lyd demperne, forskjellen på det var 0,1 bar. Dvs fritt 3 " ble det målt 0,4 bar mottrykk mens det med lyd demperne ble målt 0,5 bar mottrykk .
    Det var volsomt 0,5 er mye mottryk ekstra!

  19. #43

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Man vil vel helst ha 0 ja . Fikk aldri testa den bilen med 3,5 " eller 3 " med separat wastegate eksos. Hadde vært veldig interessant

  20. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    årnes/akershus
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg investert i en holset hx35. Den er ihvertfall større enn den jeg hadde, og den passet lommeboken bedre. har en k kamm for hånd, og lurer på om den duger til dette formålet?

  21. #45
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Kjører selv K kam med en Turbonetics E-50, og det fungerer knall ! Tror det skal bli suksess med K kam til HX35 også da turboene ikke er så sinnsykt forskjellige!

  22. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    årnes/akershus
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Okei. Er det greit med bunndrag i den kammen, og hvor mye hk har du i bilen din?

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •