Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Fra FD til FT

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard Fra FD til FT

    Har en 945 1993/94. Bytta motor fra FD til FT her om dagen å alt funker som det skal, vel nesten. Skulle montere chip her om dagen (Ecomax) å montere en pyseventil i dag, problemet er at det virker ikke som at bilen får nok bensin, får tenningsbank når turbotrykket nærmer seg slutten på den orginale turbotrykksmålern i instrumentpanelet, å den viser vel -1bar til 1bar. Noe forslag hvorfor? Har lest ut feilkoder å viste ingen, bytta plugger, fordelerlokk å rotor når jeg monterte motoren, alt kjøpt på Volvo..... Kan nevne at den ryker litt blått på tomgang å at den jager litt, mistenker at det kommer av olja.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2011
    Innlegg
    236
    Antall takk

    Standard

    Jeg får også tenningsbank over 0,8 med 95okt
    1996 940LT Stv, alt elektrisk + soltak

  3. #3
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Prøvd å fylle 98 oktan?
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  4. #4
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Du har 3" eksos? Bytta bensinpumpe, eller kjører du med org sugepumpa?

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Har prøvd å fylle 98oktan nå å hjal litt. Kjører original pumpe under bilen å i tanken ja. Har 3" eksos fra turbo, etter jeg bytta til det blei ladetrykke helt vilt. Hadde samme problem på en annen FT jeg hadde å, har sett fler som har dette problemet med FT. Fikk tak i ny turbo som jeg trodde var fra en FK men viser seg den var fra en av de første FT motorene, annen utforming på resikventilen, men må bare bruke denne til jeg får tak i en annen da turboen jeg har nå for brenner olje på eksos siden i turboen. Prøver å finne en orginal t3 fra 740, den er jo større så da slipper jeg det problemet med lade trykket

  6. #6
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Trykket øker med turtallet? Det problemet har jeg å på 945'n, er like greit for da kjører man penere, hehe
    Men kan hende pumpa leverer litt lite bensin da, hvis den egentlig er til sugemotor å har vært med på noen runder...

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •