740en min med ettermontert b230ft fikk litt ujevn gange og mørk eksos tidligere i uken. Såg i motorrommet at innsugspakningen hadde skviset seg litt utover ved cylinder nr. 1.
Spyttet såvidt en klyse der pakningen hadde skviset seg og såg at motoren supa til seg spyttet, ergo der var det hull..

Kjøpte i går et "toppakningssett" på biltema der det fulgte med en slik pakning.

Skruvde derfor ut 8 stk mutrer som fester innsuget til toppen, dro forsiktig innsuget 3 cm ut slik at jeg fikk smettet den gamle pakningen ut, og satte den nye på plass. Forsikret meg om at det ikke var noen rester igjen etter den gamle pakningen for så å dytte innsuget på plass mot toppen og skruve igjen de 8 stk. mutrene.

Skulle så starte bilen for å høre/se etter om motorgangen ble perfekt igjen, MEN bilen starta ikke. humret kun litt i starten men så ble den ikke etter i heletatt.

Skruvde så ut innsuget igjen for å dobbeltsjekke at innsuget presset fint på pakningen og at det ikke lå noe i veien som skapte falskluft, men alt ser PERFEKT ut.

Har vært ute med pluggene, som BADER i bensin når jeg skruver de ut, og jeg har gnist.

Bilen er såvidt etter igjen når den har stått en stund, men den drar seg fort full av bensin.

Forslag?? Jeg føler jeg har gått over ALT nå så skjønner ikke en dritt.