Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: "Rett" pris for min V70R AWD

  1. #1
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard "Rett" pris for min V70R AWD

    Skal selge denne nå da både jeg og frøkna frister på noe hakke nyere. Hva vil bli rett prisklasse på denne å legge den ut på? prøvde meg for en måned siden med en pris jeg selv synnes kunne være prutbar uten at noen ringte. Hvilken pris bør jeg sette som ikke er en skambillig pris?

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...n-sin-V70R-
    AWD
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Dessverre har disse falt en del på markedet nå som folk har veldig lyst på 01-08 modellen. Noen ønsker jo drømme priser, men ligger da LENGE til salgs.

    Uten å være frekk vil jeg tro du bør tenke å få igjen mellom 70 000(minimum) og 90 000 som maks.

    Jeg personlig hadde gjort som du gjorde sist, men legge den ut slik at du havner under en høy sum. Markedet er meget spesielt. 100 000kr er mye for mange, men 99 000kr er liksom greit om du forstår hva jeg mener? :P

    Tenk hva du MÅ ha også legger du på regavgift slik at når du legger den på finn blir prisen inkl. 2 regavgifter slik at du kan la noen prute den ned til inkl. regavgift.
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  3. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Ser du på siste bildene i tråden din, triller på - unnskyld utrykket - jalla felger/dekk.

    Originale sommer og vinterhjul følger vel med eller..?

    Hiv ut noen oppdaterte bilder :-)
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  5. #4
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Er desverre kun "drittfelger" på den, de som sto på vinteren er vel orginalfelger, men de andre ble vist kjøpt rett før jeg skaffa den, også har jeg ikke funnet noen penere felger i løpet av sommeren.

    Her er da gamle annonsen:

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=52562905

    Var frøkna som bestemte bildene som ble brukt sist, men skal ta nye igjen til neste annonse.
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Folk er forskjellige, jeg tenker 15k utlegg for nye felger og dekk sånn med en gang..
    Tror ikke jeg ville bedt om mer enn max 80 og hatt prutningsmonn til +-70

    Var ikke de heldigste bildene, grå bil med våtgrå bakgrunn og kanskje litt vel mye asfalt :-) Opp med kameraet hehe
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  7. #6
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Skal prøve med noen bedre bilder ja ja var irundt den prisklassa jeg tenkte å sette på Takk takk for innspill
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  8. #7
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Hei
    Håper ikke jeg kommer her å er ufyselig nå
    Det er i så fall IKKE intensjonen...
    Jeg ville sagt at riktig prissetting (siden det er satt i gang en diskusjon her); slik markedet er per i dag er ca 65000,- kroner. (Legg den gjerne ut høyere, men med prutningsmonn isteden)
    (Selvsagt en veldig generell vurdering, men kikket også på tråden din og studerte bilder)
    - Ikke for å snakke nedsettene om din, men har man en virkelig perle av en V70R
    AWD
    ville riktig pris kanskje vært rundt 90000,- kroner.
    (Dog til denne pris måtte dokumentasjon & km. stand også være veldig hyggelig - itillegg til at den skulle være meget pen)
    En laserblå R (original 2000 mod. selvsagt) ville jeg sagt en pris på rundt 105-110000,- var riktig. (Og kanskje en rundt 120000,- + for en strøken og påkostet en, da med lav km.)

    En meget pen V70R, uten
    AWD
    ville jeg prissatt i området 60000,- kroner (Hvis lav km stand & dokumentasjon kanskje en rundt opptil 70-75000,-)
    Og ca 50000,- for en gjennomsnittlig en, mens en "stakkar" med litt feil og mangler, kanskje rundt 40000,- kroner +

    - Dog ville jeg personlig absolutt foretrukket en
    FWD
    , kontra
    AWD
    ; Om da ikke viskose, mellomaksling og fordelingskasse kunne vært dokumentert byttet i løpet av siste 150000-175000 km (!)
    En gammel R
    AWD
    begynner å bli en utgiftspost, det er jo velkjent faktum.
    - Men man kan jo absolutt være heldig (og som selger bør man passe på å trekke frem evt påkost her, for å fremstå som attraktiv)

    - Samt går man for en R bil, er man jo litt entusiast - dermed ryker fort påkost på 20-30000? kroner om man kjøper seg en slik en. (Snakker av erfaring...)
    * Så da er man jo fort oppi hva man får en strøken en for...noe til ettertanke.
    - Slikt som originale R felger (eller i det minste meget pene/passende hjul er et must på en slik en).
    Men vil si at lakk osv bør også være tipp topp - skal man forvente noen pris.
    (Dog erfaringsmessig oppnår ikke opplakkerte biler mer penger, men det svekker det i det minste prutningsmonnet, gjør din mer aktuelle enn andre sin)

    Merk mine kommentarer er basert på vurderinger i forhold til biler jeg selv har kjøpt & solgt, samt at jeg jevnlig tråler gjennom annonsene på nett (så og si nesten daglig), også svenske (for vegen til Sverige er jo for mange kort og avgiftene er jo heller ikke allverdens lenger...)

    - De prisene / kommentarene / vurderingene er altså ikke basert på min egen kjærlighet for disse bilene; for da hadde jeg ment at de var verd 150000,- (minst) og en T-gul T-5R i topp stand 250
    * Dog tror jeg nok at om 10 år; at en f.eks en veteran T-gul er verd 2 til 3 ganger prisen man i dag ser; såfremt de blir beholdt entusiastisk topp stand (!)
    Og jeg tror også at man vil få en "positiv" endring i pristendensen på øvrige velholdte 850, S70 & V70 R biler (pre 2000)
    Alt annet etter denne perioden - tror jeg kommer til å bli et mareritt av pris (pga nye ekstremt strenge EU krav med tanke på feilmeldinger osv)

    Ellers pleier jeg humoristisk å si; en stor takk til alle optimister, som legger ut bilene til litt "overpris"
    (For det er som kjent ofte selgerne selv; som ødelegger markedet sitt, ved å selge sin "billig" blant alle "dyre" og dermed påvirker markedet til at..... vent vent vent - til prisen faller til "billig" !)

    Mvh Rcar
    Sist endret av Rcar; 17/12/14 kl 23:26
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  9. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  10. #8
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Er det noen på forumet her som eier denne ?
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=53232388
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    og vi er fremdeles i range 65-80.. Hyggelig med en prat men jøssda, skal jo få ungene i seng også lol
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  12. #10
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    og vi er fremdeles i range 65-80.. Hyggelig med en prat men jøssda, skal jo få ungene i seng også lol
    Kl 22.14 var heldig ungene i seng for lengst
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

Lignende tråder

  1. ny "sitte pute" til v70R stoler?
    By Haug1 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 17/08/14, 10:17
  2. Volvo 145 1974 Ny pris. "gis" bort for 4000kr
    By Hallgeir in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 12
    Siste post: 15/10/12, 19:49
  3. "blafre lyd,samt vibrasjon" fra 60km/t og oppover v70r awd 97
    By cossykiller in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 16/04/11, 19:20

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •