Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 32 av 32

Tråd: Antisladd service erfordras.

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. sep. 2012
    Sted
    Spongdal
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Har samme problem med min V70 D5 awd 2005.

    Har lest ut feilkoder og sjekket, står om oljetrykk Girkasse/Haldex, men er borte når jeg har skrudd av tenning/motor, men kommer etter kort stund igjen, men så kan bilen stå noen timer, og det kan ta lang tid før feilkoden kommer tilbake, og da fungerer alt.

    Kan det være at oljen blir dårlig sånn at oljetrykk ikke klarer å oppnå reelt trykk? Lite erfaring med dette, har ikke hatt bilen så lenge.Så veldig irriterende.
    #Volvo V40 business 2001 #Volvo V70 D5 AWD

    "It`s not the fart that kills, it`s the smell"

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2016
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riverdale Vis post


    Får opp antisladd service erfordras på min xc 70 awd 06 modell. Men stopper jeg og starter igjen så er alt som normalt men så kommer det tilbake. Merket det litt før å når det regnet, men merket ikke noe på tørr asfalt. Kan det bare være en føler? Eller noen som vet?
    Hei! Jeg har en Volvo S60 2004 mod 2,0 T. De siste månedene har jeg fått opp "Antisladd service erfordras", jeg får da ikke starta bilen og det virker som en startsperre slår inn. Får også opp andre feilmeldinger som "vaxellåda service erfordras", "motorsystem service erfordras og elsystem service erfordras". For hver gang dette skjer må jeg ta av batteripolen og prøve å nullstille problemet. Har hatt den på Volvo flere ganger, men de greier ikke å finne den konkrete feilen. Sist ble
    CEM
    'en tatt ut og kikket på, men de fant ikke noe fukt eller lignende. Etter dette gikk bilen problemfritt i over 4 måneder helt frem til nå. Utrolig irriterende feil ettersom bilen er ganske strøken ellers. Er det noen her som har hørt om liknende tilfeller?

    Mvh Simen F

  3. #28
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Simen_90 Vis post
    Hei! Jeg har en Volvo S60 2004 mod 2,0 T. De siste månedene har jeg fått opp "Antisladd service erfordras", jeg får da ikke starta bilen og det virker som en startsperre slår inn. Får også opp andre feilmeldinger som "vaxellåda service erfordras", "motorsystem service erfordras og elsystem service erfordras". For hver gang dette skjer må jeg ta av batteripolen og prøve å nullstille problemet. Har hatt den på Volvo flere ganger, men de greier ikke å finne den konkrete feilen. Sist ble
    CEM
    'en tatt ut og kikket på, men de fant ikke noe fukt eller lignende. Etter dette gikk bilen problemfritt i over 4 måneder helt frem til nå. Utrolig irriterende feil ettersom bilen er ganske strøken ellers. Er det noen her som har hørt om liknende tilfeller?

    Mvh Simen F
    Les ut feilkodene. Det er alltid den beste veien å starte da disse bilene har flere moduler som kan forårsake denne feilmld
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2016
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Simen_90 Vis post
    Hei! Jeg har en Volvo S60 2004 mod 2,0 T. De siste månedene har jeg fått opp "Antisladd service erfordras", jeg får da ikke starta bilen og det virker som en startsperre slår inn. Får også opp andre feilmeldinger som "vaxellåda service erfordras", "motorsystem service erfordras og elsystem service erfordras". For hver gang dette skjer må jeg ta av batteripolen og prøve å nullstille problemet. Har hatt den på Volvo flere ganger, men de greier ikke å finne den konkrete feilen. Sist ble
    CEM
    'en tatt ut og kikket på, men de fant ikke noe fukt eller lignende. Etter dette gikk bilen problemfritt i over 4 måneder helt frem til nå. Utrolig irriterende feil ettersom bilen er ganske strøken ellers. Er det noen her som har hørt om liknende tilfeller?

    Mvh Simen F
    Takk for svar. De har lest ut feilkoder hver gang bilen har vært inne på verksted, men de greier allikevel ikke å gi noe konkret svar på hva det er. Får kommunikasjonsproblem ut fra
    CEM
    , håper bare ikke at den må byttes.

  5. #30
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Har du en utskrift fra en utlesning? Spesifikke feilkoder er mye lettere å kunne tyde enn generelle feilmeldinger som kommer opp i
    DIM


    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  6. #31
    Erik 850 sin avatar
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    241
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Må bytte
    ABS
    -ringen venstre fram på S60n.
    Noen som har tips til å få drivaksel ut av spindel/hjullager?
    Jeg kom dit hvor man skal slå drivaksel ut, men den sitter helt sykt, så måtte bare gi opp å skru sammen igjen.

    Varme? Enda hardere slag?
    Hva vil isåfall bli ødelagt ved for mye varme/harde slag?


    Har gjort dette før på 850n, men da satt ikke aksel fast i det hele tatt, kunne bare ta ut aksel med håndkraft.

  7. #32
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Bilen din har sikkert vært inne til Volvo en eller annen gang, de har brukt lim/locktite for å få bort ulyder fra splinesene i navet. Og da sitter det helt sykt og må nok presses ut

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. växellåda, service erfordras
    By ver in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 21
    Siste post: 29/08/12, 21:22
  2. Bremse service erfordras?
    By nordboen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 05/03/12, 00:50
  3. Antispinn service erfordras
    By runepv50 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 27/01/12, 20:20
  4. Dør ut ved kraftig akselerasjon, så service erfordras
    By ver in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 29
    Siste post: 17/12/11, 16:40
  5. Vexellåda, service erfordras
    By rodfre in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 13/02/11, 02:34

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •