Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  92
Side 5 av 7 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 158

Tråd: P3rghaltvik: Volvo 240 turbo 1986

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av LaSSiss Vis post
    Du gjør mye fint arbeid. Morro å følge denne tråden
    Takk for det!
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Da er det på tide å oppdatere litt her! Har vært litt rolig i det siste, hatt litt andre ting og gjøre.

    Men har tatt ut intercooler og alle trykkrør og fikk vaska de grundig i helga og lakkert alle trykkrør og intercooler
    bortsett fra registrert på intercoolern med svart krympelakk. Er meget spent på resultatet, kommer ny oppdatering
    i kveld eller i morgen igjen. Da jeg skal prøve å få gjort ferdig downpipe og eksosen inkl wastegaterør ikveld.

    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  3. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  4. #103
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Har også fått laget med catchtank for oljeåndinga.

    Fått sveisa inn 2stk AN12 nippler og 1stk AN10 nippel i tanken, har og lagd skilleplate som går ca halve høyda av tanken nedover.
    Det er fordi jeg skal kjøre den AN10 nippeln der inn i sugerøra til turboen, slik at den hele tida "suger" ut damp og fuktighet fra tanken.
    Skal også ha et veivhusfilter på tanken på toppen slik at det ikke blir vacum i tanken og olja suges dit. Har også sveisa inn en AN6 nippel
    i bunn av tanken slik at jeg kan sette på en krane på slangen slik at jeg har mulighet til å tappe den.






    Lakkert med samme lakk som vannpumpehjulet, sølv flakes. Synes det ble veldig fint!



    Her er tanken montert i bilen, på batterifestet. Siden batteriet er bak i bagasjerommet så er det jo perfekt å sette catchtanken her.



    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  5. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  6. #104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Har også fått slipa ventilskimsa så nå er det riktig ventilklaring! fikk montert kammen også i går, ganske spent på hvordan dette
    blir!

    Greit å ha noen som har skikkelig faglig peling ved sin side når kammen skal stilles inn, skulle ha 2mm løft innsug i TDC.





    Satte også på ny simring på kammen og ny pakning til toppdekselet, lurt å ha på litt permatex på pakninga, ofte så svetter det
    mellom toppdeksel og toppen. Og så litt siligasket mellom topp og fremste og bakerste lagerbukk.

    Har og ordna litt opp i ledningsnettet bak motoren, så det ser litt bedre ut. Skal lage med noe varmeskjold til pluggledningene og tror jeg, så
    værtfall tar imot værste strålevarmen. Veldig usikker om jeg skal ha på eksosbandasje på downpipen..Har hatt det før og den blir jo
    steinhard etterhvert og så blir den sprø og det faller av biter, noen som har noen meninger her? sett noen bruker en litt anna type bandasje
    også, mere mørkegrønn/grågrønn farge på, noen som kjenner til den og vet hva jeg mener? og så lurer jeg på å kjøpe ei slik "bleie" til
    eksoshuset, noen meninger for/imot det?

    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  7. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  8. #105
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Har ikkje sett denna tråden før no.
    Mykje bra arbeid her!
    Følger med videre
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Takk for det!
    Joda prøver å gjøre det noen lunde skikkelig, er litt av sjarmen med det.
    Nesten så jeg vil si det er like artig om ikke artigere å bygge, enn når det
    er ferdig og bare skal brukes :P men er jo alltids noe man må forbedre da også.

    Takk for at du følger med! Var inne å så på 242 tråden din også, må si det
    var mye gromt der!!
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  10. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Slik ble lakkeringa av trykkrørene mine, dette er trykkrøra. Sitter påsveisa 2 90graders bend på intercooleren også som jeg lakka
    med samme lakk. Lakka tankene på cooleren også. Er slik midt på treet fornøyd, ble litt tøft også. Litt mer levende enn kun
    mattsvart eller blank svart. Jobber med ferdigstilling av downpipe og wastegate rørene nå, så kommer nok ny update til helga
    med bilder.

    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  11. Takk Holck takket for denne posten
  12. #108
    Registrerte brukere 24516vtic sin avatar
    Medlem siden
    26. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    462
    Antall takk

    Standard

    Mye bra arbeid☺ hvor kjøpte du krympelakken?

    Sent fra min SM-J500FN via Tapatalk
    74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30

  13. Takk P3rghaltvik takket for denne posten
  14. #109
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    liker dette! ser meget bra ut
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  15. Takk P3rghaltvik takket for denne posten
  16. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte lakken på www.gasolin.no
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  17. Takk 24516vtic takket for denne posten
  18. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Da har det vært litt stille fra meg igjen, men nå er jeg tilbake med mere lesestoff og bilder til jula
    Har skjedd ganske mye egentlig!.

    Har fått gjort helt ferdig downpipe, alle rør til wastegate, og fått ferdig eksosanlegget, og nå ble det så bra att når jeg
    røsker i eksosanlegget så slår det faktisk ikke borti bensintank eller bakfjæra, så tror jeg var ganske heldig med det, fikk
    også heva anlegget ca 5cm høyere enn det var før, for da hadde jeg en flexidel midt under girkassetraversen, og traversen
    min er senka ca 1,5-2cm ned også for å få akslingen i senter bakover.

    Her er wastegate montert og røra ut i fra wastegaten er neste steg å få ferdig her.



    Røra og til wastegaten ferdig sveisa, la inn en liten del av ett rustfritt flexirør også, så det får leve litt dette.
    Brukte rustfrie rør til alt bortsett fra bakre del av eksos anlegget.



    Lambdamutter og brebåndslambda sveist og montert, lurt å bruke litt aluminiumspasta på gjengene her, da er det enklere
    å få den av om man må det en gang.



    Sveisa inn ei V-bånds klemme på downpipen, slik at det er lettere å demontere den fra bakre del av eksosanlegget.
    Ikke så lett å tigge V-bånds flensene, de har en tendels til å dra seg litt...Måtte faktisk kappe av igjen en her og ta en
    ny en for den dro seg litt mye..Men punkta flensen fast i sveisebordet og sveisa litt på ene sida, også over til motsatt
    og slik holdt jeg på helt til jeg kom irundt. Kappa av punkta først når den var kald igjen, og da dro den seg nesten ikke
    i det hele tatt. Hva gjør dere når dere sveiser inn V-band med tig? setter på motsatt del og klemma? jeg prøve å bruke
    så lite varme som mulig, men ikke så lite att det ikke smelta og fløyt fint sammen.



    Ble fornøyd med eksosen nå.





    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  19. Takk Holck takket for denne posten
  20. #112
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Fikk også ganske nylig siste rest av AN-koblinger og rørkoblinger fra Fittingsofnorway. Fått lagt bensinrøra slik jeg vil ha det, og
    fått begynt på bensinsystemet og klartgjort det med både Cathtank/Swirlpot og pumpe og filter. Fint med nye deler
    bra pris på koblingene til Fragola, har kjøpt noe der og en del hos pedersens racing og må faktisk innrømme at jeg har kjøpt
    noe av AN-koblingene mine og sveisenippler hos Biltema også, det virker faktisk så kvaliteten på de er ganske grei, har en
    kompis som har en Ford Sierra med cosworth motor og han har Biltema koblinger på bensinsystemet sitt og det er helt tett!.











    Catchtank/swirlpot helt ferdigsveisa Blir AN8 fra armatur og opp i tanken, AN6 i retur til bensintank, AN8 i retur fra motor, og
    AN10 inn på 044 pumpa.



    Fikk ett svakt øyeblikk og lakkerte den i Sølv flakes lakk, samme som oljeåndinga og reimhjulet på vannpumpa.



    Ble ganske fint også



    Fått borra på hull til slangene til og fra Catchtanken/swirlpot'en.







    Lagde også en brakett til 044 pumpe og grovfiltret for å plassere det på orginal plassen under bilen, holderne er fra ebay
    og grovfiltret er også ebay. Fant meg også ett fint bensinfilter som passet omtrent perfekt i braketten ved siden av 044-pumpa.



    Fikk også Nuke railen og Deatschwerks DWR1000 regulatoren nå nylig, kjøpte gjennom Stavik Tekniske. Kommer også nippler og
    manometer til regulatoren iløpet av jula.



    Henta meg også dyser til motoren forige helg, jeg og en kompis som har en Mercedes 190 Evo 2 replica bil var til sverige
    i Torsby og leverte motorblokka til bilen hans til borring. Kjøpte de av en på Elverum, 4stk helt nye orginale Siemens Deka 875cc dyser.



    Blir mere etterhvert, får se hva jeg får gjort i jula! Men er ikke så mye igjen nå. det som gjennstår er vel i bunn og grunn å:
    eksosbandasjere downpipe, lage varmeskold til pluggledningene, få på litt varmebeskyttelse her og der, montere radiator og tilpasse
    den plata jeg hadde over radiator og intercooler før, ellers noen få slanger her og der. Så må jeg invistere i ett billet stålsvingjul
    til Sachs 707 race trykkplate, og så må jeg ha meg en 6pucks sinterlammel. Da er den klar for start og benking. Satser på å få starta den snart,
    og så blir det benking i mars/april ca.

    God Jul og Godt nyttår til dere som følger med her!!
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  21. #113
    Registrerte brukere In The White sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Skåne/Sverige
    Innlegg
    1.061
    Antall takk

    Standard

    Många egna smarta lösningar på grejerna, kul!
    Tack till:
    Bil Bengtsson i Simrishamn
    do88
    KL Racing

  22. #114
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Mye godt arbeid som blir gjort her! Var aluminiumsrøra enkle å jobbe med? Må legge opp nye jeg også og alu-rør er enkelt og greit føler jeg. Du brukte bare flenseverktøyet fra biltema for å flense på koblingen eller?

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #115
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Mye godt arbeid som blir gjort her! Var aluminiumsrøra enkle å jobbe med? Må legge opp nye jeg også og alu-rør er enkelt og greit føler jeg. Du brukte bare flenseverktøyet fra biltema for å flense på koblingen eller?
    Takk for det er ganske nøye av meg, eller pettimeter som noen kompiser bruker å kalle meg :P
    Ja, de var helt grei å jobbe med ja, kjøpte fra Fittings Of Norway. AN8. Ja, brukte biltema sitt verktøy ja.
    Det funker bra det, brukte bare klemma til røret og selve flensverktøyet uten de løse konene og flemsa med,
    Brukte ca 5mm utstikk av røra og så flensa jeg bare på feelingen, prøvde og tok eventuelt litt til, slik att
    muttra akkurat gikk over flensen
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  24. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av In The White Vis post
    Många egna smarta lösningar på grejerna, kul!
    Takk! jada, er litt artig å ha litt ideer, har brukt noen timer med spekulering, ofte jeg også har våkna midt på natta
    og begynt å spekulert, så håper alt bare funker!
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  25. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Ganske rolig nå i jula, da jeg mangler manometer og AN6-AN8 nippler til bensintrykksregulatoren. Er bestilt gjennom Stavik Tekniske AS
    og ble vel sendt fra PPF nå i romjula, så blir vel lite som skjer nå før over nyttår. Men da er det ikke mye igjen før det blir å prøve å starte
    den opp. Veldig usikker om jeg skal bruke bandasje på downpipe og wastegaterøra, og slik "bleie" til eksoshuset på turboen eller om jeg
    skal ta det med til Fiskes i Surnadalen og få det ceramisk coata...usikker. Noen som har testa den Titan eksosbandasjen? for vanlig
    bandasje funker ei stund, men tar du borti den så røser den bare fra hverandre etter et par ganger med skikkelig varme i eksosen..
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  26. #118
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    På tide å oppdatere litt her! har skjedd en god del igjen håper noen fortsatt følger med her.

    Fått montert bensinpumpe og filtra og tilhørende slanger og rør.







    Syns det ble ganske bra, og ganske ryddig.
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  27. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  28. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Litt opprydding i ledningsnettet under innsuget, fått på tur slangen til fuelrailen også, måtte ha Banjo i bakkant,
    da det hadde tatt i torpediveggen med 90grader AN.kobling, gikk akkurat å få skrudd inn banjoskruen.





    Motorrommet begynner også å ta form her, fått på fuelrail og lagd fester til den, og fått satt i dysene.



    Også fått laget alle slangene til catchtanken og lagt opp de, gjorde en liten tabbe og sveisa inn 2stk AN6, istedet for bare en AN6,
    fordi att AN6 slangen ikke gikk innpå den ene røra på tankarmaturet, så da ble det TESS og kjøpte overgang, da jeg hadde lakka
    catchtanken og gadd ikke slipe den rein og så sveise på en AN8 nippel, ikke like fint men det får gå denne gangen.





    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  29. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  30. #120
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Sveisa inn en AN10 nippel i sugerøra til turboen, for å ha avtrekk fra oljecatchtanken og inn på turboen, greit å prøve å unngå
    så mye oljedamp/damp og lukt, så har en teori om att dette funker, har åndefilter og for å ikke skape vakum i tanken.
    ble forøvrig ganske førnøyd med sveisen her





    Kommer mere bilder og litt å lese snart, men nå slo det jævla photobucket seg i vranglås, så det blir kveld nå.
    følg gjerne med! kom gjerne med kommentarer også.
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  31. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  32. #121
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    VCCN medlemsnummer
    1183
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Pen sveis! Ser vi bruker samme opplegg på ct bare at jeg ikke bruker ondefilter
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  33. Takk P3rghaltvik takket for denne posten
  34. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Har også lagd nye fester til radiatoren, fordi jeg ønsket å bruke den aluplata med carbonlook jeg hadde på tidligere
    Så nå er det glipe mellom radiator og intercooler, men tror heller det er en fordel bare, da vil det ikke påvirke
    kjølinga til intercooleren like mye kontra att radiatoren står helt inntil, men ble gjort slik til fordel for plata i hovedsak.

    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  35. Takk Holck takket for denne posten
  36. #123
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Motorrommet er så å si komplett her! Fått på alle slangene til bensinsystemet, og fått ordna med radiatorslanger og rør.
    Ellers gått over ledningsrotet som er ved skjermen på førersia, ordna med en sikringsboks og fått samla ledningene, klipte
    sikkert bort over 2 meter med unødvendig ledning, og la opp en hoved pluss til alle sikringene.





    kommer ny update i mårrakveld! har også fått starta den, så det kommer litt om det i mårra
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  37. Takk Holck, HansOla takket for denne posten
  38. #124
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Da er så å si det meste i motorrommet ferdig! mangler å lage et varmeskjold til pluggledningene, bandasjere downpipen, få tak i
    slik bleie til eksoshuset. Sitter også å grubler på om jeg skal lakkere sugerøra på turboen med svart krympelakk eller ikke...noen som
    har forslag? synes det ser ganske bra ut blankt også...men kanskje mer anonymt med svart.

    Men har litt jobb med det kosmetiske på bilen også er urlite rust på en kanal, så skal gå over kanalene til sommeren og få lakkert
    opp skjermene og dørene siden jeg har fjernet nederste dørlistene på dører og skjermer.

    Fikk starta den også nylig! Fikk han som mappa den sist til å bli med å justere fuelmappet og legge inn de nye dysene. Måtte halvere
    fuelen omtrent :P Fikk trøbbel med at jeg ikke greide å kalibrere TPS'en også, så bytta til en annen en og da gikk det. Mulig den har
    tatt kveld den jeg hadde fra før, rart det også igrunn. Men starta gjorde den, hører det er litt annen tomgang og eksoslyd nå.
    blir spennende å se når den skal mappes! Skal bestille meg billet svinghjul til 707 trykkplate nå, og en sinterlammell, tror jeg går for
    6-puck med fjæra senter. Noen som har kjørt 707 her før? med wirecutch? er redd den blir tung og jeg må bygge om til hydraulisk :/

    Legger ved noen bilder til og ett klipp fra oppstarten.





    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

  39. #125
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2014
    Sted
    Raudsand
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Forresten, er det noen som veit hvordan jeg får bilda litt mindre...? synes de er ett hakk for stor...
    Volvo 240gl B230fk førstebil/bruksbil (Solgt)
    Volvo 240gl B230fk 1986mod prosjektbil http://forum.vccn.no/showthread.php?...240-turbo-1986
    Volvo 850 T5 1996mod bruksbil (Solgt)
    Volvo S60 D5 2009 bruksbil.

Side 5 av 7 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

  1. buster83's 1986 volvo 240 16v turbo prosjekt
    By buster83 in forum 200 -serien
    Svar: 63
    Siste post: 13/05/17, 19:16
  2. Volvo 240 turbo sedan 1986 - FK motor
    By Sørgård in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 16/04/14, 00:33
  3. Volvo 240 1986 turbo selges!
    By Multin in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 6
    Siste post: 29/10/12, 20:22

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •