Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: 740: Noe galt da jeg kjører over 80 kmt

  1. #1
    Registrerte brukere respiant sin avatar
    Medlem siden
    15. feb. 2014
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    1144
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Question 740: Noe galt da jeg kjører over 80 kmt

    Hei,

    Et problem jeg vil finne ut av før jeg får hjelp av noen eller evt sender på verksted.
    Var nylig på teknisk og fikk merknader på bremser bak og bærekula venstre foran, alt er bytta. (Kontrolløren virka streng, så vil tro han sjekka nøye, (Billingstad Trafikkstasjon), da også wunderbaum (10stk) ble satt som merknad... )

    Men har fremdeles et problem; da jeg kjører over 80 (spesielt fom. 90 km/t), så rister det veldig et sted foran ved hjula og i rattet. Rister kun da jeg svinger svakt mot venstre, eller hvis jeg kommer i høy fart opp en bakketopp og bilen 'letter'. Hvis jeg har passasjerer i bilen, spesielt noen som veier litt ekstra :-P, så forsvinner denne ristinga, eller blir i alle fall svakere. Testa dette med en passasjer, og det rista mer da hun satt foran enn da hun satt baki.

    For å si det slik så prøver jeg som regel å ta en sving til venstre brått, f.eks kjøre rett fram så mye som mulig og ta en brå sving, før jeg kjører rett fram igjen, for å unngå denne ristinga som oppstår da jeg når et visst punkt når jeg svinger svakt til venstre.

    Dette skjer kun i 80 km/t ++, alle hastigheter under dette er uten problemer, og det som er bytta foran siden teknisken er som sagt kun bærekula til venstre, den til høyre er fortsatt ikke bytta. Ristinga kan bli ganske kraftig

    Hva kan være galt? En som nevnte endeledd, eller høyre hjullager.. Hva virker mest sannsynlig? Balansering av dekka?
    Tenkte kanskje å sette på bakhjula foran og omvendt, sjekke om det gjorde no forskjell. Ellers har bilen vært på bukk, prøvd å riste i litt av hvert, men merka ikke noe spesielt (men er heller ikke ekspert!)

    Takk for svar på forhånd, og at du gadd å lese alt det der! :-P
    Sist endret av respiant; 24/09/14 kl 22:54

    Ole/Respiant

    - Volvo V50 '08

    - Volvo 740 GL '89


  2. #2
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Ville først sjekket dekka jeg. Dvs prøv å kryssbytt. Typisk å merke ubalanse rundt 80 km/t.

  3. #3
    Registrerte brukere respiant sin avatar
    Medlem siden
    15. feb. 2014
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    1144
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Kommer med et litt seint svar her :/
    Ellers fikk jeg kryssbytta, men fortsatt samme problemet. Rister fremdeles da jeg svinger svakt til venstre, men virker nesten som det har blitt verre.. nå, en 4 dager etter jeg kryssbytta, rister det også nedi 60-70 km/t da jeg testa ista.

    Kan det være hjullageret (på høyre side?) eller kan jeg se bort i fra det? Ville kanskje bråka litt i også lavere hastigheter?

    Skal høre med en litt seinere idag, regner med det er litt lettere å finne ut av hva det er når man hører det selv.. ellers takk for svar

Lignende tråder

  1. b18 stopper når jeg kjører i oppoverbakke
    By Bjerkelund in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 26/06/13, 18:51
  2. NRK-sak med Volvo 940 som kjører på frityrolje
    By larsverm in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 2
    Siste post: 18/02/13, 10:15
  3. Rar lyd fra motorromsområdet i S80 når man kjører over 50km/h
    By dsmninja in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 04/09/12, 15:25
  4. Uling som kommer når en kjører
    By Brutus in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 06/04/12, 04:50

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •