Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Hvordan demontere sete høyre foran, og tips til tørking.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2014
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard Hvordan demontere sete høyre foran, og tips til tørking.

    Jeg har fått vann på gulvet på høyre side bak og har tatt av baksetet og vippet opp gulvteppet for å tørke. Svampet ut det meste, og har satt på varmevifte og en kondensatortørker. Teppet har imidlertid såpass mye skumgummi på undersiden at det nok blir vanskelig å få tørket alt med vifte og luftavfukteren.

    Hvis jeg skrur av forsetet så tror jeg det blir enklere ved at jeg sannsynligvis kan løfte opp hele teppet og dermed kommer lufta til over alt.

    Hvordan ta av setet?

    ser to svære skruer bak der skinnen er festet til gulvet. Skal forresten skinnen av?

    ..strømtilførsel på rompegrillen er også observert. Er det Airbag på setet? Her er det kanskje mulig å seg smell av airbaggen...




    Generell bilmodellinformasjon
    Bilmodelltype VOLVO V50 136 Hk
    år fra Produksjonsperiode: 2004-04 ->2004-04
    Effekt hk 136
    Volum cm3 1998
    Sylindrer 4
    Drivmiddel Diesel
    Karosseritype Stasjonsvogn
    Motorkode D4204T
    Drivtype framhjulsdrift
    TecDoc ID 17906

    Kjøretøy VOLVO V50 M
    Kjøretøyslag Personbil
    Chassisnummer YV1MW753152114351
    Motorkode(r) D4204T
    Fabrikantkode VO
    Gruppekode No5800
    Reg.dato 2006/04/11
    Import Ja
    Karosseri Stasjonsvogn
    Farge SVART
    Drivstoff Diesel
    Motoreffekt 136 Hk 100 kW KW
    Dekk 195/60R16
    Sist endret av eflaten; 29/08/14 kl 20:17 Begrunnelse: skrivefeil

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juni 2011
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Må ikke av med skinnene men løsne alt av skruer og koble fra kontaktene som sitter i sete.
    Er airbag men du utløser ikke den ved og bare koble fra. Du kommer nok til og få opp feilmeldinger på airbag da. Også må du skru av setebelte som er festet til sete, så er det bare og løfte opp gulvtrekket.
    Mener min bil sto og tørket i en uke.

    Har du funnet ut grunnen til at det er vått?

  3. #3
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Er det ikke like greit å koble fra batteriet så slipper du å gamble med airbagen?

    Live from space...
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2014
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar Da skal jeg se om ikke setet skal ut.

    Årsaken til vannet er et mysterium. Jeg tror den mest sannsynlige årsaken er at jeg spylte innunder gummilista som ligger nederst i døråpningen. Ser denne er festet med hvite plastklips som igjen er festet i karosseriet.

    Jeg har også spylt på innsiden av innerskjermen fordi det samler seg grus mellom karrosseri og innerskjerm (!) Samtidig mente mekaniker på Volvo i Lillehammer at det ikke var rom for vann å komme gjennom fra skjerm-rom til inn på gulvet i kupeen.

    Det virker ikke som om noen av gummipakningene rundt dørene er skadet. Jeg tror det må være denne spylinga jeg har holdt på med...

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2014
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Det tror jeg er greit å gjøre.

  6. #6
    Registrerte brukere -Tommy sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    736
    Antall takk

    Standard

    Setene er bare festet med fire skruer så det er fort gjort. Husk hvis du har elektrisk sete så må du tilte det litt så du faktisk får det ut døren

  7. #7
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Sjekk dreneringen din til AC. Da renner vannet ned på passasjersiden foran og samler seg opp bak på hs.

    Dreneringen kan tette seg og da "fyller" du kupeen med vann på høyre side.
    Sist endret av MadAss; 30/08/14 kl 18:00
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  8. Takk eflaten takket for denne posten
  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2014
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Tror AC kan være årsaken, Madass!

    Etter heftig tørking bak og spyling med høytrykksspyling søndag, så det bra ut. Ingen tegn til lekkasje ved dørene. I dag er det igjen fuktig, og nå er det fuktig både foran og bak. Jeg har riktignok ikke brukt ACen så mye.

    Kan det også være kupéfilter?

    Jeg har vippet opp teppet foran og håper det er bra nok til uttørking. Ei defa kupévifte står å blåser inn på gulvet. Skal også på med avfukteren.

    Har dere noen tips til fix av AC avrenningen? Ser på linken under at det snakke om flaskebørste.


    http://www.2carpros.com/questions/vo...vo-v50-wetness

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juni 2011
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Har du takluke på bilen?

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. april 2014
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Nei, jeg har ikke takluke. Har nå kjørt litt i kveld ca 10 min med AC i full tørke modus, hvis det heter det. Ingen antydning til lekasje fra ac drenneringsslangen nå. Men så har jeg også tatt den av og forsøkt renske/stake opp. Vanskelig etter som den svarte gummislangen går mot hvert sitt 90 graders albueledd.

  12. #11
    Registrerte brukere espen74 sin avatar
    Medlem siden
    03. feb. 2014
    Sted
    vesterålen
    Innlegg
    29
    Antall takk

    Standard

    hallo. har litt av samme problem i min v50, samme type bare med takluke. det kommer inn vann på høyre side, men vet ikke hvor kan det være, dreneringa til takluke kanskje? eller vet noen av dere om det er noe drenering under frontrute som kan være tett som gjør att det kommer inn? er masse vann, snart panikk og håper noen har ett bra svar fort

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Høyst sannsynlig taklukedreneringa på den siden du har vann. Du må av med dekselet på a stolpen, trekke plastslangen ut av gummiforingen som går gjennom torpedovegg, ligger helt i nedre hjørnet på frontvindu.
    Stikk opp gummiforingen og blås rent. Monter slange og deksel. Anbefaler du gjør dette på begge sider når du først er i gang.

    For å tørke bilen må du minimum ut med bakseter, løft opp teppet i bakkant, øs ut vannet, sett inn en plank eller noe sånn at teppet holder seg oppe, sett inn vifteovn plassert slik at den blåser inn under teppet. La stå et par dager.

    Når alt er på plass igjen, kjør rens av ac anlegget, en slik boks du setter i bilen med ac/ventilasjon på resirk full guff.
    Da tar du livet av allerede dannet mugg og microber både i bilen og ventilasjonsanlegget.

    Dette er et stort problem på disse bilene, opplevd det selv på begge sider. Når jeg hadde teppet oppe, drillet jeg et 3mm hull i bakgulvet på hver side, laveste punkt. Da drenerer hvertfall vannet ut av bilen.

    NB! ikke drill fra underside av bilen uten å ta opp teppet, det går kabelgater langs gulvet. Ille om de ligger i vann, værre om du kutter dem med en drill..
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  14. #13
    Registrerte brukere espen74 sin avatar
    Medlem siden
    03. feb. 2014
    Sted
    vesterålen
    Innlegg
    29
    Antall takk

    Standard

    Ok takk så mye for et godt svar skal prøve så godt jeg kan😀

  15. #14
    Registrerte brukere espen74 sin avatar
    Medlem siden
    03. feb. 2014
    Sted
    vesterålen
    Innlegg
    29
    Antall takk

    Standard

    Å vips så var det åpent. dreneringa til takluka var tett nede i hjørne av frontruta (torpedoveggen). trykkluft var løsningen og varmvann etterpå for og skylle bort løs skit

  16. Takk gswede takket for denne posten

Lignende tråder

  1. hvordan lagre stilling på el sete ?
    By tennpluggen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 15/05/13, 20:58
  2. Høyre blått sete til volvo 240 ønskes kjøpt!
    By Thomaslp in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 06/09/12, 15:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •