Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 82 av 82

Tråd: enormt oljeforbruk på v70 R

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juni 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Oljefella er ny,kanalene staket eg opp for 1.5 år siden.Sjekket de igjen når eg skiftet oljefella,og det så åpent og greit ut.men kossen det ser ut lenger ner i blokka nå ,det vet ikkje.Finner fort ut det vist eg setter trykk luft neri kanalene.Men eg vet ikkje helt om eg har satt slangene på feil plass nå, i følge vadis sine tegninger har eg satt de feil.Men i følge bilder fra en how to rense veivhusventilasjonen inne på forumet her, så står de på rett plass.Så om det er feil på bildene eller tegningen til vadis , hadde vært greit og vist
    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Har ikke bilde nei, men kjøp pakning og slikt hos Volvo... er ikke mange kronene mere for ei
    OEM
    kontra ei på Mekonomen... mekonomen er jo nesten like dyrt, og på enkelte ting dyrere enn Volvo selv.

    Om den suger opp olje er det selvfølgelig når det er vakuum på slangen, ved stengt spjeld. Kan skje ved ekstremt tett luftfilter også.

    Men har du staket opp kanalene til oljesperra hele veien og byttet oljesperra? Gjør det og sett slangene riktig på før du nøkker av toppen igjen. Kan tenkes at problemet forsvinner da.

  2. #77
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mr hansen Vis post
    Oljefella er ny,kanalene staket eg opp for 1.5 år siden.Sjekket de igjen når eg skiftet oljefella,og det så åpent og greit ut.men kossen det ser ut lenger ner i blokka nå ,det vet ikkje.Finner fort ut det vist eg setter trykk luft neri kanalene.Men eg vet ikkje helt om eg har satt slangene på feil plass nå, i følge vadis sine tegninger har eg satt de feil.Men i følge bilder fra en how to rense veivhusventilasjonen inne på forumet her, så står de på rett plass.Så om det er feil på bildene eller tegningen til vadis , hadde vært greit og vist
    Tror jeg ville ha fulgt anvisninga på Vadis ja
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juni 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Ja eg får gjøre det hehekan du annbefale ei god fullsyntetisk olje til meg?
    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Tror jeg ville ha fulgt anvisninga på Vadis ja

  4. #79
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mr hansen Vis post
    Ja eg får gjøre det hehekan du annbefale ei god fullsyntetisk olje til meg?
    Mobil 1, Castrol, Valvoline, Agip og ikke minst Motul
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juni 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som vet kossen de slangene på toppen av oljefella skal stå?evntuelt se på deres egne 850/v70 turbo biler kossen de står.som sagt så står mine feil i forhold til vadis skissa.Og det ser ut som at det blir sugd olje i fra bunnpanna igjennom oljefella og rett bort til pcv ventilen , som står på innsugs røret til turbo.kan tenke meg at det er den vacum slangen, som går i fra innsug til pcv ventilen som suger olja inn på innsug (når bilen går på tomgang). Olja/dampen blir da fordelt på alle sylindrer (mest på syl 3). Kan eg være inn på noe her?.Det er berre nødt til og være det som er feilen her,olja kommer inn innsugveien og inn på alle sylindrer.Er vel mer sannsynlig det enn at alle ventiltetninger eller stempel fjærer er defekte.Stemplene klarer heller ikkje og presse olja inn på innsugs ventilene ? Ser på dette som teknisk umulig da innsugs ventilene åpner seg når stemplene er på vei nedover i syl.

  6. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juni 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Tok av innsuget for og sjekke om det lå olje på innsugsventilene,men nå var det plutselig dassvått av uforbrent bensin på alle innsugsventilene.Lukter og extremt mye bensin av eksos skya som kommer ut.Ka er det som kan være årsaken til at det pøses på med bensin her da?Får hvertfall for mye i forhold til ka den trenger for og si det sånn.Kan lambdaen være årsaken til dette vis den er tildekket med olje og drit?kan vel kanskje hjelpe og nappe av kontakten til den for og se om den blir bedre,det samme kan eg vel prøve med lmm.
    Kan bensintrykk regulatoren være defekt slik at trykket blir for høgt?

  7. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    610
    Antall takk

    Standard

    bringer litt liv i denne tråden igjen,har du fått til bilen og funnet ut hva feilen var??
    har du noen bilder eller en god forklaring på hvordan slangene til veihusventilasjonen skal stå?
    har hørt at dem med 2 utak oppå toppen og slikt skulle bare blokkeres noen som kan forklare det nermere?

Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •