Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: enkel å lett trim til b230A som ikke koster skjorta ?? TIPS?

  1. #1
    Registrerte brukere Grøftekanten-Racing sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2012
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Question enkel å lett trim til b230A som ikke koster skjorta ?? TIPS?

    skal ha en b230A motor i en kadett jeg har,å jeg gidder rett å slett ikke å bruke no særlig med penger på den da jeg har endel annet å henge finga i framover,jeg lurer på tips om enkle ting som gjør at den går litt bedre enn orginalt..skal ha et grenrør på den å 2.5" eksos,fjerne orginal kjølevifta å bruke elektrisk,så lurer jeg på,hvilken topp burde jeg bruke,hvilken kam osv osv,noen prater på at K-kamen fungere bra på A motorene,å funker bra med 531 topp,jeg husker ikke noe av detta,meldt meg helt ut av volvo verden,men får jo deler kasta etter seg i motsetning til opel...,takker på forhånd for tips håper noen har noen bra kombinasjoner,tips å triks på lur som ikke koster no særlig,mye jeg kan fikse selv hjemme å

    har å hørt folk prate på at b21 topp på b230 blokk gir høyrer kompresjon,men har aldri fått noe klart svar på om dette går,noen som veit ?
    Sist endret av Grøftekanten-Racing; 02/08/14 kl 03:21
    1978 chrysler lebaron 360

    1982 volvo 244 gle

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Høvle toppen, bytte kam, innsug fra e motor sammen med grenrør og 2,5" eksos hjelper jo på men blir vel neppe noe racer.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Grøftekanten-Racing Vis post
    skal ha en b230A motor i en kadett jeg har,å jeg gidder rett å slett ikke å bruke no særlig med penger på den da jeg har endel annet å henge finga i framover,jeg lurer på tips om enkle ting som gjør at den går litt bedre enn orginalt..skal ha et grenrør på den å 2.5" eksos,fjerne orginal kjølevifta å bruke elektrisk,så lurer jeg på,hvilken topp burde jeg bruke,hvilken kam osv osv,noen prater på at K-kamen fungere bra på A motorene,å funker bra med 531 topp,jeg husker ikke noe av detta,meldt meg helt ut av volvo verden,men får jo deler kasta etter seg i motsetning til opel...,takker på forhånd for tips håper noen har noen bra kombinasjoner,tips å triks på lur som ikke koster no særlig,mye jeg kan fikse selv hjemme å

    har å hørt folk prate på at b21 topp på b230 blokk gir høyrer kompresjon,men har aldri fått noe klart svar på om dette går,noen som veit ?
    Er vel ingen forskjell i kompresjonsforhold på topp fra b21 kontra b230... Er to forskjellige typer topper til skråstilt rødmotor. Topper merket 160, 398 og 530 er like. Samme gjelder 405 og 531. Når toppen er orginal går 405/531 toppene for å være best til sugis. Men stor forskjell er det nok ikke.

    Du kan prøve å porte originaltoppen lit selv (ligger en tråd om det på forumet), og få høvla av den lit for å øke komp. Høvler du av mye må du ha registerreim med ei tann mindre (Ford)
    Kam har jeg ikke greie på så det må noen andre svare på. men noen stivere vetlifjører er sikker ikke dumt.
    Tenningen kan man jo også oppgradere lit. Bytte til elektronisk tenning (hvis det ikke allerede er det på motoren) en kraftigere koil og skikkelige pluggkabler og plugger
    Vektreduksjon av svinghjul. evt flatt svinghjul fra B20, b19, b21 og b23.
    To stk. originale forgassere kan man jo også prøve seg fram med. Volvos båtmotorer kom med 2 stk. strombeg cd 175 gassere orginalt

    dette burde ikke koste mer en en par skjorter
    Sist endret av bjornarw; 03/08/14 kl 22:39

Lignende tråder

  1. Enkel trim av 850 T5 2.0
    By firkløwern in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 02/07/14, 22:08
  2. billig å enkel trim av b230. noen som har noen bra tips ?
    By Grøftekanten-Racing in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 13/03/14, 23:18
  3. volvo v70 2L enkel trim
    By L4ss3 in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 25/05/13, 23:19
  4. Enkel trim av B230FK..?
    By HarryVolvo in forum Motor og gir
    Svar: 8
    Siste post: 08/06/11, 16:35
  5. enkel trim a 230f?::D
    By thorsen in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 19/07/10, 08:24

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •