Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Føler meg litt dum...

  1. #1
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard Føler meg litt dum...

    Heihei, føler jeg er litt i det late hjørnet idag

    Men nå må jeg spørre, hva i helvette er "Vadis" ?! :P
    Føler meg litt dum med tanke på at jeg selv ser på meg selv som en ganske så volvo intresert person .. men jeg lurer veldig på hva dette er, har fått en oppfattning om at det er en slags katalog eller nettside hvor du søker opp delenr? :P

    Hehe, jaa, jeg er lat og dum til tider

  2. #2
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Det er det gamle deleprogrammet til Volvo. Som ble brukt hos alle deleforhandlere. Der ligger det verkstedmanualer, sprengskisser av alle Volvoer med delenummer på alle delene osv...

    Det er å få kjøpt lovlig: http://www.blocket.se/kristianstad/V...8.htm?ca=9&w=3. Alle Volvo frem til og med 2005 ligger der. Det nye deleprogrammet heter Vida og er mulig å få tak i det og, men litt værre å få til å fungere på enkelte OS.

    Det er et helt uunnværlig program når man driver med litt heftige prosjekter og må skrive ned lister over delenummer for bestilling og ting man trenger før man begynner på jobben.

  3. #3
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det er det gamle deleprogrammet til Volvo. Som ble brukt hos alle deleforhandlere. Der ligger det verkstedmanualer, sprengskisser av alle Volvoer med delenummer på alle delene osv...

    Det er å få kjøpt lovlig: http://www.blocket.se/kristianstad/V...8.htm?ca=9&w=3. Alle Volvo frem til og med 2005 ligger der. Det nye deleprogrammet heter Vida og er mulig å få tak i det og, men litt værre å få til å fungere på enkelte OS.

    Det er et helt uunnværlig program når man driver med litt heftige prosjekter og må skrive ned lister over delenummer for bestilling og ting man trenger før man begynner på jobben.

    oooh, såppas ja kansje jeg finner mye nytt snadder til 740'en også tusen takk for en bra og utfyllende svar ! men viser denne "katalogen" også spesielle deler, som f.eks addon forran, bak, div ratt osv?

  4. #4
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Borstad Vis post
    oooh, såppas ja kansje jeg finner mye nytt snadder til 740'en også tusen takk for en bra og utfyllende svar ! men viser denne "katalogen" også spesielle deler, som f.eks addon forran, bak, div ratt osv?
    Yup, den viser det meste av spesielle deler også. Til og med alle delene på Executive utgavene av bilene. Merk at 740 ikke har så mye informasjon inne på Vadis som 940 for eksempel har. Er på grunn av at bilene er såpass gamle i forhold til programmet.

    Men det er noen få deler som kun står i den vanlige tilbehørskatalogen (som du også finner i PDF fil på PC-en).

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •