Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Olje+filterservice Volvo S60 2.4D 2002mod

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard Olje+filterservice Volvo S60 2.4D 2002mod

    Hei!
    Jeg skal nå ta service på bilen selv fremover, siden jeg ikke ser vitsen i å følge serviceheftet videre da bilen har passert 220k km.

    Jeg fant da dette settet på Skruvat, som jeg synes virker både greit og rimelig! http://www.skruvat.no/Servicekit-
    P1
    6004.aspx


    Det jeg stusser på er dette kupefilteret. Jeg har hørt om noe de kaller aktivt kullfilter, og dette bør man tydligvis bruke når man har klimakontroll..?

    Kan nevne at bilen ikke har fått nytt kupefilter på 2 år. Madammen klager på at det lukter "revefarm" i bilen, noe jeg ikke kjenner..

    Bilen har stått i over 1 år, grunnet service på bodykit og drivlinje. Da jeg startet den funker ikke AC lenger. Kan det skrive seg fra at den har stått så lenge? Den har fått refill av gass for ca. 3 år siden, men nå er det tydligvis tomt. Noen steder som er "typisk" for lekasjer?
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  2. #2
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    aktiv kull filter er visst bilen er ustyrt med iaqs , interior air quality sensor, enkelt å se på klima panelet om du har auto funksjon på resirken av lufta, visst ikke så går du for vanlig pollen/coupe filter.
    2 år så er det godt på tide ja.

    typiske sted for lekk er kondenser og tørkefilter, begge er i front.

    når det har stått så lenge så kan tetningene tørke inn ( siden smøre oljen følger gassen i ac system ) og begynne lekke.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    er vel lettest å skru av filteret og sjekke hva som sitter i bil? Er vel å fjerne plata under hanskerom, den sitt med to eller tre torx skruer. Og etter den er fjernet så der du ei svart plate/lokk stående nesten helt innerst mot torpedo i midtkonsolen.
    Der er det vel to eller tre skruer, i allefall det motsatte av det antallet plata som først ble demontert har.
    Også vippe av lokket.

    Der vil du se to rom, men den ene er stengt av igjen med no plast greier. Og den andre rommet vil du se tykk eller tynn filter. På min 2002 v70 med soltak++ og hele pakka så satt den tjukke, kullfilteret.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

Lignende tråder

  1. Svar: 2
    Siste post: 04/02/14, 20:35
  2. Bestille nytt ETM(gasspjell)lBosch til volvo v70n t5 2002mod
    By Runis in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 05/04/12, 23:16
  3. Svar: 24
    Siste post: 31/01/12, 17:31
  4. Xenon på v70 2002mod
    By mdaasen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 15
    Siste post: 20/08/10, 12:24

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •