Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  212
Side 18 av 26 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 426 til 450 av 628

Tråd: TurboThomas - 740 - Turbo

  1. #426
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg håper og tror at du har en positiv overraskelse i vente.
    Den kritiske pekefingeren, den som peker på ting og sier "nei-å-nei, se hva han har gjort", er GODT hylstret.
    Kan bli spennede ja!


    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    LAAO!!!
    likte innsuget, føler nesten jeg har sett det før?!

    dette lover meget godt, gleder meg til å prøvekjøre
    Hahah, rart det der.. Jeg vet faktisk ikke om jeg skal bruke det eller om jeg bare skal bruke det andre e innsuget som er i org farge.. Må evt flytte over alt



    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  2. #427
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Kan bli spennede ja!




    Hahah, rart det der.. Jeg vet faktisk ikke om jeg skal bruke det eller om jeg bare skal bruke det andre e innsuget som er i org farge.. Må evt flytte over alt



    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Ser jo litt freshere ut i svart da

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  3. #428
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Jeg vet faktisk ikke om jeg skal bruke det eller om jeg bare skal bruke det andre e innsuget som er i org farge. Må evt flytte over alt.
    For motorfunksjonen sin del er ett innsug coatet med ett isolerende belegg det beste.
    Det nest beste er ett innsug som er glattslipt og høyglanspolért på utsiden.
    Det 3. beste er ett originalt innsug.
    Det i særklasse mest ugunstige for motorfunksjonen er ett innsug som er farget svart.

  4. #429
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det i særklasse mest ugunstige for motorfunksjonen er ett innsug som er farget svart.
    Nå er det jo testet at det knapt kan måles om man farger en hel intercooler da, så på et lite innsug blir det vel ikke noe problem?

    Sent fra min AC2003 via Tapatalk

  5. #430
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Ser jo litt freshere ut i svart da
    Forsåvidt.. Men skjedde noe rart med lakken en plass på den. Klarer ikke bestemme meg hva som ser mest anonymt ut



    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    For motorfunksjonen sin del er ett innsug coatet med ett isolerende belegg det beste.
    Det nest beste er ett innsug som er glattslipt og høyglanspolért på utsiden.
    Det 3. beste er ett originalt innsug.
    Det i særklasse mest ugunstige for motorfunksjonen er ett innsug som er farget svart.

    Jeg skal jo kjøre en varmeisolerende "pakning" mellom toppen og motor som er ca 6mm tykk i tilegg til pakning på hver side av den, så den kommer jo en god cm fra toppen, det vil hjelpe litt. Jeg må si jeg liker svart litt bedre, men jeg tror kanskje for funksjon, anonymitet og enkelhet (iom at det er ferdig "modda" fra før) at jeg bruker det orginale. Gjelder det samme farge på intercooler? Den tenker jeg blir svart siden det ser mye mer anonymt ut. Blir selvsagt do88 sin modellpassede med ac.









    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  6. Takk JK95, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  7. #431
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Begynte å pusse litt på e innsuget for å få bort litt inngrodd skitt, men det ble litt mer enn det, så jeg pussa over hele greia. Har i tilegg lakket det med klarlakk som i skrivende stund driver å trøker.



    Kan melde om at det meste på motoren er på plass nå. Egentlig bare dyser/fuelrail, oljetur/retur på turbo, svinghjul/clutch og noen småting som mangler. Skal rydde/vaske/shine/polere litt i motorrommet før den settes inn




    Blir stadig mer deler også, fant en billig Turbonetics e46 turbo som trenger overhaling på finn (slarkete) med atp baklokk og intern wg!





    Oooog, en av de "minste" getrag kassene. Stammer fra en e46 316i. (noen som har noen formening om hvor mye de tåler?) Fikk den gratis, så skader ikke å prøve, tenkte den kunne blitt et fint alternativ til m90. Både kasse og turbo er isåfall tenkt til gullfisken



    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 27/04/21 kl 21:41
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  8. Takk JK95 takket for denne posten
  9. #432
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Her ser du problemet:



    Hvis du kjenner på panseret etter en kjøretur så er dette alltid vamt. Denne varmen blir overført til innsugsmanifolden som derfor bør være så lite absorberende og så mye reflekterende som mulig.

    Intercooleren står fremfor alle varmekildene og har ikke samme problemet. Den kan derfor gjerne få ett tynt lag med svart farge.

  10. Takk JK95, gaupe takket for denne posten
  11. #433
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Her ser du problemet:



    Hvis du kjenner på panseret etter en kjøretur så er dette alltid vamt. Denne varmen blir overført til innsugsmanifolden som derfor bør være så lite absorberende og så mye reflekterende som mulig.

    Intercooleren står fremfor alle varmekildene og har ikke samme problemet. Den kan derfor gjerne få ett tynt lag med svart farge.
    Jepp. Manifolden ble ikke høyglanspolert, men pussa vekk den ruglete flaten og de porene. Ser ivertfall litt bedre ut enn org syns jeg. Hvilket isolerende belegg kan man ha på? Er det i form av skjold/wrap eller kan man lakke/male på noe?

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 28/04/21 kl 05:50
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  12. #434
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

  13. #435
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Var stor temp forskjell i videoen, å jeg kan se for meg at man kan øke tenninga enda mer når temp på manifold er såppass mye kaldere.

    Men det virka som deler måtte leveres inn for å få coatet? Finnes ingen distribusjon av det i Norge heller (slik jeg kan se)

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  14. #436
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Dette var ment som ett tips fra min side for å vise hva som kan være gunstig og hva som er lite gunstig.
    Du må bare høre rundtomkring. Vi oppdaget helt tilfeldig at det er en godt voksen kar som driver med motorsport og dette her på privat basis her lokalt.
    Han går stille i dørene for han har ikke tid eller kapasitet til dille med småbagateller som "haster". Han må samle opp og coate i større kvanta og dette tar derfor tid.
    Når det finnes en slik kar i den motorørkenen som heter Bergen, så finnes det nok tilsvarende andre steder også.

    I praksis blir det å ta en titt på youtube, utfordre sin egen tålmodighet og glattslipe eksosmanifolden og turbinhuset til ca. 600 papir, E-manifolden til 1000 papir og deretter Autosol.
    Av erfaring kan man si at det holder med 1 til maks 2 timer pr. kveld med sliping og gnikking helt til man er ferdig. Man kan gjerne ta "hviledager" innimellom.

    Pussing og sliping tar TID.
    Kan opplyse at det tar 40 - 50 timer å porte noen V8 topper og det samme å fullporte en innsugsmanifold så de utålmodige kan bare glemme dette først som sist. Vi amatører MÅ dele dette opp i mange etapper.

  15. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  16. #437
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    .....

  17. #438
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Skulle gjerne gjort det ferdig, men jeg tenkte å ha den ferdig ganske snart siden den skal ut til sommeren igjen. Så får evt ta en skikkelig shine senere. Det er uansett bedre enn org nå

    Har foressten bestilt meg 1200cc dyser, do88 ac intercooler og nye radiatorslanger til ac samtlige av delene var ikke på lager, men kommer vel etterhvert.

    Foressten, flere som sliter med Tapatalk? Sliter med at det aldri laster inn, få varsler eller noe. Så nå må jeg bruke nettversjon...

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  18. #439
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Skulle gjerne gjort det ferdig, men jeg tenkte å ha den ferdig ganske snart siden den skal ut til sommeren igjen. Så får evt ta en skikkelig shine senere. Det er uansett bedre enn org nå

    Har foressten bestilt meg 1200cc dyser, do88 ac intercooler og nye radiatorslanger til ac samtlige av delene var ikke på lager, men kommer vel etterhvert.
    Det viktigste er å bli ferdig. Det nest viktigste er å unngå å gjøre direkte dårlige valg. Du har valgt din kurs og vi ser at du har tatt flere steg i riktig retning og kan fortsette å forbedre ved en senere anledning. Som for alle andre så VIL du få resultater som står i stil til valgene du har tatt og det er trygt å anta at du har noe å glede deg til.
    Sist endret av Batland; 30/04/21 kl 17:00

  19. Takk TurboThomas takket for denne posten
  20. #440
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Meg er det motsatt. Nettsiden som er treg
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  21. #441
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Jeg har gått over på pc igjen, håpløst å bruke Tapatalk og nettleser for tiden..

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  22. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  23. #442
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Noen grep blir tatt for bedre kjøling. Kjøpte en sånn strømpe for å ha utenpå vannrøret sånn at all varmen fra manifold ikke bare forplanter seg til det





    Motoren begynner å bli skummelt klar til å settes inn!



    Man merker foressten at verden sliter med manko på logistikk etc for tiden.. Cooler kommer ikke før i slutten av mai og dyser om halvannen uke.. Jaja, jeg skal hente en org cooler til ac imorgen så jeg ivertfall får bygget noen rør. Så har jeg jo noen 630cc dyser liggende. Så i verstefall får jeg bruke det til innkjøringa om det ikke har kommet innen den tid.

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 02/05/21 kl 21:33
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  24. #443
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Rydda unna litt i motorrommet, trilla bilen utenfor garasjedøra og tok en skikkelig vask idag
    Før

    Etter


    Fant også ut at det er litt rust(spesielt i batterikassen), vekkskrapt lakk og en del skruehull her og der, så jeg blir å pusse/sveise og lakke opp en del av det. Noen hellakering blir det ikke siden da må alt ribbes, men det skal ikke så mye til for at det ser bedre ut.

    Henta org ac cooler med rør idag, "prøvemonterte" det sammen med radiatoren. Blir somsagt brukt for å bygge rør/få ferdig oppsett frem til jeg får den cooleren jeg skal ha



    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 02/05/21 kl 21:32
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  25. Takk HansOla takket for denne posten
  26. #444
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Dessverre veldig vanlig med rust i de kassene bak lyktene... Jeg har sett etter sveisedeler, men har aldri funnet til 7/940

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  27. #445
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Heldigvis er dette kun overfalte for det meste. er kun batterikassen jeg må sveise inn en liten platebit

  28. #446
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Dessverre veldig vanlig med rust i de kassene bak lyktene... Jeg har sett etter sveisedeler, men har aldri funnet til 7/940

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    får sette batteriet i bagasjen og kappe det bort min er ikke rusten der engang, men jeg har fortsatt lyst til å flytte batteriet og kappe opp kassa for luftinntak...

  29. #447
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Dessverre veldig vanlig med rust i de kassene bak lyktene... Jeg har sett etter sveisedeler, men har aldri funnet til 7/940

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    EDIT: yay, dobbelpost! du har rett Thomas, forumet fungerer ikke helt om dagen.
    Sist endret av vangsfreaken; 03/05/21 kl 20:24

  30. #448
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    får sette batteriet i bagasjen og kappe det bort min er ikke rusten der engang, men jeg har fortsatt lyst til å flytte batteriet og kappe opp kassa for luftinntak...
    Tanken har streifa meg, men jeg tor nok jeg blir å beholde batteriet der enn så lenge, så får vi se hva som skjer. Jeg må uansett få pussa bort og sveist inn noe for å stoppe rusta..

  31. #449
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Har fått sveist og pusset en del siden sist, å den begynner å bli klar for lakkering













    I tilegg har det kommet en del deler i det siste.
    Kan nevne
    -Slanger til Vanninnsprutet
    -Tur/oljeretur til turboen
    -Nipler til vannkjøling til turboen
    -1200cc dyser
    -Do88 modelltilpasset ac intercooler (Kom vist i tide likevel.. )
    -Radiatorslanger til bil med vannkjølt turbo og ac fra do88
    -Venter fortsatt på noen deler jeg har bestilt hos volvo, da fester til radiator/ic og nytt feste til batteri (Får endelig kvitt den Harryløsninga med patentbånd!)





    Klarte også å sneie av ene bremserøret da jeg pussa litt.. Litt kjedelig, men orda en kjapp løsning som funker. Så får jeg heller legge opp et nytt rør senere..





    Det går ikke så fort som jeg skulle ønske om dagen, det baller stadig på seg, å det har tatt mye lenger tid og penger enn jeg hadde tenkt. Men nå er heldigvis det meste av deler her, så nå kan jeg i teorien bare skru. Jeg kommer nok til å kjøre med denne motoren et par sesonger, da det er mye annet på bilen som skal prioriteres når sesongen er ferdig.. (Drivverk, understell, utseende mm...)

    Ble lang post med mye bilder, men man er jo litt dårlig på å oppdatere iblandt

    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  32. Takk HansOla, vangsfreaken, JK95, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  33. #450
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Melhus, Sør-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2401
    Innlegg
    579
    Antall takk

    Standard

    Jeg er ingen lakkerer, men prøver så godt jeg kan.. Det ser greit ut, ingen renning (som jeg kan se) ble litt appelsin, men jeg har tatt på tykt med lakk så det går an å fikse i ettertid.




    Åsså var jeg på bilxtra å hadla litt til våtsliping, rubbing og forsegling. Polish har jeg fra før av


    Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  34. Takk vangsfreaken, HansOla, JK95, 2førr10 takket for denne posten
Side 18 av 26 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Bytte av slange fra LMM til turbo - '86 740 Turbo
    By samaron in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 25/09/12, 00:52
  2. Orginal 740 Turbo vinge/spoiler og turbo grill.
    By kristofferlund in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 25/01/12, 12:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •