Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 37 av 37

Tråd: Ole96´s 65mod Amazon.

  1. #26
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ole96 Vis post
    Det skal jeg gleid, men tror ikke denne motoren skal bli så mye påkostet. Prøver å holde kostnadene nede på den. Setter den sammen av deler jeg har liggende, så blir en sprek motor til en billig penge.
    Hehe, skjønner. Har en 32/36 weber med B20 innsug også tilfeldigvis

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. feb. 2012
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    Hehe Har et par Fajs gassere på lur som skal på

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. feb. 2012
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    Jeg har nå fått bekreftet min teori om at volvo er solide biler. Feia over et rådyr i forige uke med v70n da jeg var på vei ut på verkstedet for å stelle litt med Amazon. Den eneste skaden på bilen ble høyre blinklys. Var på Volvo og hørte etter blinklys, de skulle ha 1300 for et orginalt ett, så da ble det heller et fra biltema til 350.
    [IMG][/IMG]

    Har nå fått begge bilene inn i verkstedet så Amazon sliper å stå ute lenger. Litt blandet hva jeg driver med om dagen, bygger bla motor til 144n, skal siftte hullager brekk fjørfeste og div på v70n. Har ikke klart å somle meg til å sette inn diffbremsen i Amazonen enda, så den skal settes inn snart også.
    [IMG][/IMG]

    Kommer nok til å legge inn litt fra b20 bygge nå de nermeste dagene. Den har ikke så mye med amazonen å gjøre, men håper jeg er tilgitt for det.
    I kveld gjorde jeg meg ferdig med gapping av stempelringer. Jeg bytta også det fremerste kamlageret siden det var ganske dålig.
    [IMG][/IMG]
    Har vert borti flere av volvos rød blokker som har slike skader i akkurat det lageret. Merkelige greier synes jeg.
    Jeg hadde en annen blokk med et bra lager stående som jeg pressa inn i denne blokka. Var egentelig veldig enkelt. Jeg brukte et 2" eksosrør til å presse ut lageret med, også brukte jeg det dålige lageret igjen til å presse ut det bra lageret med. Lageret slo jeg inn med en plankebit og en hammer, og fungerte superfint.

    Folk har mange teorier når det dreier seg om motorbygg. Jeg har latt meg høre og tror vel også forsåvidt det at sylinder 4 får noe mindre kjøling enn syl nr 1. Så driftstemperaturen blir noe høyere på bakerste sylinderen. "gappet" på ringen skal i følge volvo være mellom 0,40 og 0,55mm. Tenker da slik at jo varmere det blir jo mer utvider ringene seg og jo trangere blir "gappet". syl 1,2,3 har jeg fila inn til 0,4mm, men den bakerste fila jeg inn til å bli 0,50 for å få riktig klaring når motoren er i drift.
    Dere lurer kanskje på hvorfor jeg må file til standard b21 overdim ringer? Jo, det er av den grund at stempla er slitte, og at blokka/sylinderene er borret til hvert enkelt stempel. Stempla satt nemmlig i en blokk som hadde blitt honet 3-4 ganger for mye og har sikkert da fått mye julig inne i den blokka da diameteren på syliderene har vert altfor stor til stemplene. Men nå blir det i alle fall bra.
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    Glemte å ta bilde av det nye lageret, men det kommer nok siden.
    Sist endret av Ole96; 16/10/14 kl 00:49

  4. #29
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    Bra med litt motorbygging! Sukk... savner Amazonen min litt, men bare litt. Hehe.

  5. #30

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Ser ut til å være et skikkelig bra eksemplar denne bilen. Har du flere bilder av instrumenteringa? Ser det er noen runde klokker der.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. feb. 2012
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    Hehe Gleid, amazon er fine biler det
    Jeg kan jo legge ut noen bilder fra da jeg drev med dette dashboardet tenkte jeg.

    Fant en amazon på finn somm hadde havnet på taket og ble solgt i deler. Den hadde tilfeldigvis et slikt dashboard jeg hadde lyst på, så ringte relativt fort å sikret meg handelen.
    [IMG][/IMG]

    Det var langt i fra i god stand. Masse riper, igjensveisa cd spiller hull, dålig sparkla og dålig slipa.
    [IMG][/IMG]

    Jeg slipte det godt ned og fikk bort sparkel og dritt. fikk også åpnet spiller hullet igjen.
    [IMG][/IMG]
    Grunnet og lakerte med biltema sprayboks. Tokk med meg askebegeret fra dashen inn å fant den fargen som ligna mest. Tro det eller ei så ble det en utrolig god match.
    [IMG][/IMG]

    Klokkene er felt inn i et originalt instrument.
    [IMG][/IMG]

    Polert å gnudd en del. ble greit.
    [IMG][/IMG]

    Ut med det gamle.
    [IMG][/IMG]

    Og inn med det nye
    [IMG][/IMG]

    Det gode gamle orginale er pakket inn i bobleplast og lagt på loftet.
    [IMG][/IMG]

    Så var det dissa.
    [IMG][/IMG]

    Kommer fra samme bil som interiøret.
    [IMG][/IMG]

    Borrer hull for å få festet polstringen og lista.
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    Grunna
    [IMG][/IMG]

    Litt polish er bare fint.
    [IMG][/IMG]

    Klare for montering
    [IMG][/IMG]

    Synes det ble ganske stilig
    [/URL][/IMG]

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Synes jeg skimter noe gult støv på rutene på 140n på forrige side. Hva skyldes dette?
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. feb. 2012
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    Hehe Daniel. Det vet du godt Det er bare litt lakkstøv.

  9. #34
    Registrerte brukere JEMracing sin avatar
    Medlem siden
    07. april 2010
    Sted
    Larvik (kongeriket sundet)
    VCCN medlemsnummer
    213
    Innlegg
    401
    Antall takk

    Standard

    Flotte biler du har. Spesielt amazonen

    Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
    Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
    Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
    Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
    Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. feb. 2012
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    På tide med en liten update.
    Det er mye som skjer om dagen, så det er ikke stort som skjer med Amazon :P Men nå nermer det seg varmere tider og tørre veier, og det er en del ting som skulle vert gjordt før det.

    Ting som skal gjøres før den tas ut:
    Montere diffbremsen igjen.
    Bygge om til 2,5" eksos fra grenrør og ut. Om lommeboken strekker til blir det rustfritt.
    Skifte olje og filter.
    Gi motorrom en grundig vask og en runde med Autoglym.
    Vikkle eksosbandasje rundt grenrøret.

    I tillegg så datt jeg over en steg 3 topp på tradera her om dagen. Denne har da 46mm og 38,5mm ventiler. Jeg la inn et rimelig bud og vant. Det sitter doble fjører på den med aluminiumsbrikker. Den er i følge selger nylig renovert med nye ventiler både inn og ut, styringer og tettninger.
    Hvor mye som er gjordt i forbrenningsrommene og hvor mye den er planet er noe usikkert, men jeg skal nok frese opp pustelommer til innsugsventilene om det ikke er gjordt. Med 46mm innsugsventiler blir det ganske trangt mellom veggen i toppen og ventilen slik at lufta kanskje sliter med med å komme ut i motsettning til at det hadde vert en mindre ventil. Dette ser jeg dem løser med slike pustelommer.
    Denne er ganske lik toppen jeg kjører med nå, men den har 46mm innsugsventil i motsetning til 44mm. Innsugskanalene er også en del grøvre, men har ikke en slik "kam" som leder lufta pent forbi styringa som den toppen jeg kjører med nå har.
    Prøver hovedsaklig for å se om jeg merker noen forskjell med disse små detaljene.

    Jeg fikk også prøvemontert noen BBS replicaer her tidligere i vinter, men fant dessverre ut at dem ikke var mulige å få til å passe. Volvo lagde dessverre ikke hjulhusa i Amazon til å ha plass til 8,5" breie hjul, og å valse buene er rett og sett ikke et alternativ.
    Så da blir det nok de gode gamle breifelgene en sesong til om jeg ikke detter over noe annet artige.

    Her står den og venter på våren.
    [IMG][/IMG]

    Dette er toppen jeg fikk tak i.
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    Toppen som sitter på nå
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Godset rundt styringa på eksosen er rett og slett feiet bort.
    [IMG][/IMG]

    Men over til noe annet. Leit de ikke passet, var stilig med disse.
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    Har foresten gått til innkjøp av enda en volvo. Dette er den gamle til Skårholen, 96mod 940 LT. Montert ecomax chip, lader 0,7bar, senket. Perfekt bruksbil !!! God å kjøre, går bra, går relativt billig og leken med rompa.
    Om noen er interessert i v70 så skrik ut! 144n er foresten også solgt. Den blir hentet i vinterferien. Motoren er foresten ferdig og går godt.
    [IMG][/IMG]

    1 dag og 16 timer senere var lesjefors på plass. Høy volvo går bare ikke
    Fortsatt ikke lav nokk, men den skal godkjennes først før Bosh enveis justerbare senkesettet kommer på plass hehe
    [IMG][/IMG]

    Det er heller ikke manko på volvoer i Østfold. Utenfor verkstedet.
    [IMG][/IMG]

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    flott amazon du har skal følge med her
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Morro å se oppdatering her. Er en kamerat som bygger en Kadett med skikkelige motor og doble webere. Og Amazon til Ole må jo dra fra den. Blir spennende å se om det blir noe forskjell med nye toppen.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. ØK Amazon HGV
    By Espedalen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 20/03/12, 20:36
  2. Amazon cab?
    By tgriis in forum PV / Duett / Amazon / 1800
    Svar: 21
    Siste post: 17/07/10, 22:27

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •