Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: bygge turbo på b230FB m/531topp å underspyling

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard bygge turbo på b230FB m/531topp å underspyling

    Åssen vil det være å sette turbo på en b230fb med underspyling å 531topp, har fått tak i begge hjerner med chip, turbo, dyser, førmotstand å det meste jeg trenger til en billig penge. Åssen vil dette gå?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Det er sikkert ikke like optimalt som å sette inn en fk/ft bunndel men har lest at noen har gjort det, men noen som har noen tips åtriks her? i hjernene er det 220hk chip'er, turboen er 13c å dysene er fra fk/ft forresten

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Frøya sør trøndelag.
    VCCN medlemsnummer
    2755
    Innlegg
    715
    Antall takk

    Standard

    vil jo fungere greit de jeg turbokonverterte en f motor å den hadde alt org untat strupa bensintrykkregulator, kjørte på 0.6 men da var de mye teningsbank ved turtallsperra. ellers så funka de veldig bra.
    §2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.

    WWW.Facebook.com/karlsentuning

    KarlsenTuning


    Volvo 242 turbo
    Volvo 360 turbo
    Volvo 245 Turbo

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Veslegilli Vis post
    Det er sikkert ikke like optimalt som å sette inn en fk/ft bunndel men har lest at noen har gjort det, men noen som har noen tips åtriks her? i hjernene er det 220hk chip'er, turboen er 13c å dysene er fra fk/ft forresten
    Jeg vil påstå at det er mer optimalt med f bunndel enn ft/fk bunndel. Man får jo mer kompresjon. Var bare i steinalderen det var om å gjøre å ha minst mulig statisk kompresjon ved turbokonvertering.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Hva ville dere anbefalt at jeg skulle kjørt på i ladetrykk med tanke på at det ikke skal gå til helvette, har bare den orginale wastegaten på turboen å det er 0,3 i grunntrykk på den å siden det er behov for mindre ladetrykk pga høyere kompresjon. Hva hadde dere lada? Å er det noe annet dere anbefaler?

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Med 13c så hadde jeg prøvd og lada rett rundt 0,6-0,8 tenker jeg.
    Men med større turbo hadde jeg lada mer, det er jo aldri noe fasit på dette.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  7. #7
    Registrerte brukere Evolve_88 sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Hedmark
    VCCN medlemsnummer
    1005
    Innlegg
    261
    Antall takk

    Standard

    fungere fint å kjøre 531 topp med A kam på orginal FD motor med turbo. Kjører 0,7-0,8 bar med orginal FK bensin og tennings hjerne med Fk dyser og 3bar bensintrykk. Og en liten 13G turbo med orginal intercooler. God respons er det å

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •