Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  23
Side 1 av 8 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 179

Tråd: Johnjo's volvo 940 T5.

  1. #1
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard Johnjo's volvo 940 T5.

    hei.da er det på tide å få lagd en worklog på volvo'n.er visst noen som vil fortsatt vite hva som skjer med bilen,siden jeg lovte Sirkim å lage en sånn når jeg kjøpte bilen hans..skjønner han gått,siden han har brukt utallige med timer på bilen

    orginal volvo 940 turbo(godkjent ombygd til T5)er også godkjent senket
    årsmodell:1993
    orginal farge:Rød
    kilometerstand:253000

    siden t5 motoren ikke fulgte med når jeg kjøpte bilen,så ble det glt motor som er turbokonvertert med istedenfor.motoren funket som bare det hehe...men sirkim har gjort meste med bilen,jeg har ikke fått gjort så veldig mye med bilen,jeg kjørte bilen rett i garasjen når jeg kom hjem..


    utstyrsliste:
    +4x el-vinduer
    +2x el-speil med varme
    +Abs

    utvendig:
    +bygd om til langpanser fra 960
    +960 dører med listerverk
    +960 bagasjelokk

    innvendig:
    +960 dørtrekk
    +gråe helskinnseter fra 960(er veldig goe seter å sitte i foresten)
    +plysh fra a-stolpe og bakover og svart taktrekk(sirkim som har trekt om sjøl)
    +960 hatthylle
    +alu-ringer i instrument panel.
    +diverse målere,som turbotrykk,oljetrykk og voltmeter

    understell:
    +justerbare koni dempere
    +lesjøfors senkefjører
    +truetrack sperre

    motorrom:
    +skal bli en T5 motor i rommet.

    fremtidlig planer:
    +fått satt inn T5 motor med diverse oppgraderinger.
    +sommerfelger(ovean mk18 eller super dtm)
    +tårnstag i motorrom
    +R-vinge
    +takvinge
    +vindavisere
    +bygge om til fordelerløs tenning,har kanskje fått taki coiler og ledningsnett som tilhører det,mangler direct fire boxen..
    +skaffe el-stoler fra 960
    +bygge om til 960 front med 850R eller v70R fanger framma
    +justerbart panhardstag bak
    +skaffe annet senkesett,vurdere 60/40 senk med bilstein dempere
    +lakkering,litt usikker på farge,står imellom Rød,Svart eller Blå
    +sote ruter helt til framrutene
    +få satt inn anlegg i bilen.
    ellers kommer jeg til å oppdatere etterhvert hva mer jeg skal gjøre med bilen.

    jeg orker ikke å skrive opp alt jeg har gjort med den foreløpi,så jeg slenger på en del bilder,der ser det meste jeg har gjort foreløpi.er ikke di beste bildene..

    bilder av bilen når jeg kom hjemat





















    fått hente en komplett T5 motor med stor turbonetics T3/T4 turbo,grønne r dyser,3"lmm og smidd innmat og glt kammer og chippa hjerne..











    kjøpt nytt 3" jt eksosanlegg fra turbo og utmed 1 lyddemper og ingen cat.





    montert blåe lys i instrumentpanelet





    fått kjøpt nytt filter



    fikk taki 4 strøkne 16"hydra felger med sommerdekk for 2500kr av broder'n,skal brukes som vinterfelger





    montert nye skiltlys,glemte å ta ett Før bilde



    kjøpt nye bsr matter og alu ringer og flens som skal være mellom grenrør og turbo, og montert alu ringer









    påbegynt med å ta ut glt motoren og skal få satt inn T5 motoren











    måtte bare ett bilde av broder'ns 850 t5




















    håper folk vil se på workloggen fra nå av,og at dere vil like dette fremover

    PS:glt(2.5l turbomotor er foresten tilsalgs)tror jeg har alt komplett for å sette den inni en volvo 850,mangler hjerne..
    Sist endret av johnjo; 28/07/15 kl 20:35
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  2. #2
    Registrerte brukere kvg4life sin avatar
    Medlem siden
    30. jan. 2012
    Sted
    Løten, Hedmark
    VCCN medlemsnummer
    841
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    Du som har denne nå ja Gleder meg til å se mer av den! Ser ut som du gjør ordentlig arbeid så det liker vi. Hvor fikk du tak i de chromeringene til instrumentet? : )

    Skal følge med og håper jeg ser den på torget en dag så det går an å ta en nærmere titt
    Volvo 740 Turbo Worklog
    Volvo V70N Turbo Worklog
    96' Toyota Supra 2JZ-GTE helgebil/lekebil..

  3. #3
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kvg4life Vis post
    Du som har denne nå ja Gleder meg til å se mer av den! Ser ut som du gjør ordentlig arbeid så det liker vi. Hvor fikk du tak i de chromeringene til instrumentet? : )

    Skal følge med og håper jeg ser den på torget en dag så det går an å ta en nærmere titt
    prøver å få gjort en bra jobb,ingen billige utveier her i gård'n.jeg kjøpt de ringene hos jan på scstyling.no..betalte 600kr for dem.er faktisk vært det,ble ganske fint

    uansett så har jeg alltid ønsket meg en bakhjulstrekker med t5 motor,så nå har en med framhjulstrekker og bakhjulstrekker med samme motor.
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  4. #4
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Følger med på denne ja, endelig noen bilder av denne, SirKim er veldig bildesky

    Lakkere rødt vel!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  5. #5
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Følger med på denne ja, endelig noen bilder av denne, SirKim er veldig bildesky

    Lakkere rødt vel!
    hadde egentlig vært det beste å lakkere den rød,siden motorrommet er rødt og inni dørene og sånn,men har vært kult å fått den svart også,siden jeg har en svart 850.men nå har jeg kanskje fått taki komplett 960 front som er i blå farge.
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  6. #6
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Rødt er mye penere enn svart og blå
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  7. Takk SirKim takket for denne posten
  8. #7
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Rødt er mye penere enn svart og blå
    skal tenke på det, lakkering blir det nok lenge til,er nokså dyrt å gjøre det
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  9. #8
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Der var jo bilen! Rart å se den igjen.. Var ikke lett å selge må jeg ærlig innrømme. Var sjukt fin lyd når du kjørte agårde! Vi var helt stille der vi sto når du kjørte, alle hørte på lyden :P Første kommentaren jeg fikk a de andre var "Angrer du nå eller?". haha dem viste hvor knytta jeg var til den bilen Skal innrømme at jeg savner den ja

    Blir spennans å se fortsettelsen Irriterer meg at jeg aldri fikk fullført den. men så si alt av dritt-arbe er tatt på den bare lakkinga igjen. resten er igrunn småpell Planene dine virker veldig bra. Tror bilen har kommet i gode hender Ikke sladd i stykker eller krasj denne da (kommer fra meg, rette ræva til å si det liksom..) Ikke mange 940er i norge med et slikt vognkort


    Angående fargevalg, svart er fint, men guud for en kjedelig farge... Kjør til butikken å tilbake. Hvor mange svarte å sølvfarga biler treffer du? Antakeligvis en del. Hvor mange strøkene rød? Syntes du skal lakke den 601 rød Det som er orginalt på bilen, å den fargen er MAGISK når det er tatt godt vare på!!




  10. #9
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Der var jo bilen! Rart å se den igjen.. Var ikke lett å selge må jeg ærlig innrømme. Var sjukt fin lyd når du kjørte agårde! Vi var helt stille der vi sto når du kjørte, alle hørte på lyden :P Første kommentaren jeg fikk a de andre var "Angrer du nå eller?". haha dem viste hvor knytta jeg var til den bilen Skal innrømme at jeg savner den ja

    Blir spennans å se fortsettelsen Irriterer meg at jeg aldri fikk fullført den. men så si alt av dritt-arbe er tatt på den bare lakkinga igjen. resten er igrunn småpell Planene dine virker veldig bra. Tror bilen har kommet i gode hender Ikke sladd i stykker eller krasj denne da (kommer fra meg, rette ræva til å si det liksom..) Ikke mange 940er i norge med et slikt vognkort


    Angående fargevalg, svart er fint, men guud for en kjedelig farge... Kjør til butikken å tilbake. Hvor mange svarte å sølvfarga biler treffer du? Antakeligvis en del. Hvor mange strøkene rød? Syntes du skal lakke den 601 rød Det som er orginalt på bilen, å den fargen er MAGISK når det er tatt godt vare på!!



    skjønner deg godt,hadde jeg vært deg ville jeg aldri ha solgt bilen,fordi du har brukt MYE tid på den...tenkte på det når jeg kjørte fra deg,han angrer sikkert nå tenkte jegtenkte på at jeg fikk en mld fra deg der det står jeg ANGRER hehe.bilen skal bli tatt godt vare på..er ikke akkurat den personen som kjører fælt eller sladder,men noen sladding blir det sikkert,er nesten umulig å unngåblir sikkert lakkert i rød.liker å høre på folk's meninger..

    men da har man fått taki komplett 960 front,skal hente det senere i dag,takket være R.G her på forumet,som ikke bor så langt unna
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  11. #10
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Var ikke langt unna du fikk mld skal jeg si deg!
    R.G er en ryddig mann! Så han kan du trygt handle av Han har hatt ganske fear pris på deler jeg har handlet iallefall også

    Med 960 fronten er den bilen der snart helt 960 også. mangler understellet å dashbordet liksom Den er jo ferdig med langpanser +++.


    Er som jeg sa til deg når du kikka på den. Det er "miste lappen bil". Plutselig har du 150 når du trår på litt å drar ut på litt turtall.
    På vinteren er det livsfarlig. Jeg kjørte low-boost for å ha den mer kjørbar i vinter som var Jeg kjørte jo low-boost når du satt på med den andre motoren,
    så da gikk den jo som en dass. Men orka å slure alikavel Gled deg til å kjøre med nymotoren din! Men pass på førerkortet ditt!

  12. #11
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    en liten oppdatering.har fått hentet 960 fronten,som sagt litt lengre overnfor her,takk til R.G som hadde det liggenes.ble storfornøyd..har noen bilder av det.







    par ting som skal i bilen etterhvert



    som bilen står nå

    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  13. #12
    Registrerte brukere olekr93 sin avatar
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Kolvereid
    VCCN medlemsnummer
    1571
    Innlegg
    460
    Antall takk

    Standard

    Herlig prosjekt. Skal følge med her. Har selv tenkt på t5 i en 740

  14. #13
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av olekr93 Vis post
    Herlig prosjekt. Skal følge med her. Har selv tenkt på t5 i en 740
    takktakk. t5 motor i en bakhjulstrekker er å andbefale
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  15. #14
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Herligt prosjekt digger denne bilen etter sirkim, håper på uppdates med mye bilder
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  16. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Må følge med her ja Bra utgangpunkt dette ja^^
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  17. #16
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Ser i planene dine at du skriver "ipd stag framma og bak med justerbart panhardstag bak"
    IPD stag foran kan du droppe, da du må ha det som står der. Det er fra 760 V6, å er 23mm tykk.
    Bak kan du også droppe. Står hjemmelaga stag på som er 24,5mm trur jeg det var. IPD sitt er 25. Så ikke vits å bytte.
    Justerbart panhardstag kan du sette på Sku egentlig lage et slikt sjøl, men kom aldri så langt før du kjøpte bilen

  18. #17
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Ser i planene dine at du skriver "ipd stag framma og bak med justerbart panhardstag bak"
    IPD stag foran kan du droppe, da du må ha det som står der. Det er fra 760 V6, å er 23mm tykk.
    Bak kan du også droppe. Står hjemmelaga stag på som er 24,5mm trur jeg det var. IPD sitt er 25. Så ikke vits å bytte.
    Justerbart panhardstag kan du sette på Sku egentlig lage et slikt sjøl, men kom aldri så langt før du kjøpte bilen
    ok.takk for at du sier ifra.da har man spart litt penger der hehe
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  19. #18
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    ja koster jo mer enn nok de IPD staga. er forresten pakke på vei i posten til deg men det sendye jeg deg en sms på må vaskes litt bare før du setter det på om du er nazi på det

  20. #19
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    ja koster jo mer enn nok de IPD staga. er forresten pakke på vei i posten til deg men det sendye jeg deg en sms på må vaskes litt bare før du setter det på om du er nazi på det
    kan like godt vaske det,mesteparten under bilen må vaskes skikkelig,pågrunn av den oljelekkasjen jeg hadde på vei oppat når jeg hentet bilen,skjønner fremdeles ikke hvor den lekkasjen kom frasamme det,kom da hjemat hehe..
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  21. #20
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    en liten oppdatering da.har ikke fått gjort så veldig mye di siste dagene,har alltid hatt noe annet å gjøre.hadde egentlig begynt å demontere fronten for å sette på 960 fronten,men det ble at jeg satte det jeg hadde tatt av på igjen,fordi jeg vil heller se om jeg får fart på motoren også sånn først.har fått på det meste på motoren nå.mangler bare å få modifisert returen på turboen litt og få skiftet olje på girkassa og små ting.så hvis jeg får tid i morra,så blir det vell at jeg kan begynne å sette motoren og girkassa ned i bilen igjen.har da noen par bilder.

    fikk en pakke fra sirkim på lørdag,fikk ett ambulansestag





    begyner å likne en motor igjen



    sentrering av clutch




    jeg får heller ikke taki han jeg skulle kjøpe coilene og ledningsnett fra,så jeg får fortsette å lete etter det ennå.
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  22. #21
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Flott den kom frem Siden du skriver at du vil ha fart på motoren, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare hiver på det krabbelokket som sto i bilen når du kjøpte, å så setter du heller bare på COP når du får tak i det? Da får du hvertfall brukt bilen litt Å du vet at slik el-nettet er nå, så fungerer den biten! Bare sånn for å se om den starter fint osv

  23. #22
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Flott den kom frem Siden du skriver at du vil ha fart på motoren, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare hiver på det krabbelokket som sto i bilen når du kjøpte, å så setter du heller bare på COP når du får tak i det? Da får du hvertfall brukt bilen litt Å du vet at slik el-nettet er nå, så fungerer den biten! Bare sånn for å se om den starter fint osv
    det blir at jeg bruker lokket foreløpig,nå vil jeg bare se om motoren funker bra og går riktig,så innen onsdag senest torsdag da skal jeg ha fått fart på motoren hvis det ikke skulle skje noe gærnt eller lekkasjer
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  24. #23
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    en liten oppdatering 20.05 2014

    da har man fått gjort ferdig motoren så den er klar til å putte ned i bilen att.tror ikke det blir før til helga,bror min har ikke tid før til helga å hjelpe,siden jeg ikke greier detta alene..

    en som er litt pyroman hehe..tilpasset servopumpa litt



    motoren ferdig påsatt alle deler,klar for å putte ned i bilen.





    ett lite innkjøp til 850'ien.kjøpt en plussbatteripol,litt enklere å sette på strømkabler og sånn,slipper kabelskor,har også kjøpt en til 940'ien også.



    ett bilde av bruksbilen

    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  25. #24
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en walbro pumpe som er bolt-on og som klarer å kjøre på e85?helst billigst som mulig,men kjøper ikke fra ebay..
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  26. #25
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Spennande og følge med videre på bilen til SirKim, så skal absolutt følge med her
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Side 1 av 8 1 2 3 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •