Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Akkurat, det gjør de nok - den er jo billig. :( Vel, da får du vurdere å korrigere kvaliteten med å fylle oljetilsetning eller ta det hele som en test.

Hmmmm, jeg vet at mange i "dalstroka innafør" bruker felleskjøpet sin motorolje, men jeg har ikke hørt om ett eneste problem som en følge av dette.
Hvis traktoren raser da blir det månelyst og huskestue og jeg betviler at felleskjøpet tar den sjansen.
Når den hjemmetrimmede lekebilen raser så er det pytt, pytt og ofte som forventet. Folk flest studerer ikke olje og API ratinger og derfor forstår de heller ikke hva som er problemet.

Billig ja! det skal jeg love deg kjøpe noen liter? :P
Hvilken tilsetning vi du anbefale?
Hørt mange skryte av fk olje. noen sier den er bedre en langt dyrere og mer anerkjente merker. men det er jo bare rykter og antagelser

Du bør finne frem en stor rundfil og file ett spor hele veien rundt røret ca. 10 mm inn fra endene slik at slangklemmen presser slangen ned i det. Å spraye med hårlakk er ett annet tricks som også hjelper.

http://www.youtube.com/watch?v=Uq2o_6pPpBw

Det er i utgangspunktet riktig å koble vakumklokken til innsuget, men hvis du hører tenningsbank når du tramper gassen fra cruice til full gass på 4000 o/min og ladetrykket bare spretter opp, (og det gjør det) da må du flytte slangen til trykkboksen og heller vri mer fortenning med fordeleren.

Hvis du vil vite ladetrykket i trykkboksen så kobler du ladetrykksmåleren til der, men da er det en fordel med en måler som ikke viser vakum da dette øker nøyaktigheten. Hvis du vil vite ladetrykket i manifolden så kobler du den til der.

Filteret ditt er ok, men det er alltid en effektfordel å borre hull i innerskjermen, tre røret gjennom og henge luftfilteret på utsiden av motorrommet hvor det har tilgang til kald luft. (Panseret blir alltid varmt etter en kjøretur vet du.)

Sørg for en seriøs strømtilføresel til Ultracoilen. Bruk helst de tykkeste ledningene du får inn i gule kabelsko og hent gjerne strømmen fra batteripolen via ett relé.

Sørg også for at du har en seriøs jording av tenningsmodulen som har som oppgave å gi coilen like god minus som coilen har pluss.

Gjør du dette og følger opp med gode tennpluggledninger så har du ett tenningsanlegg som rekker til 2,5+ BAR ladetrykk.
Det var lurt. men kommer til å bli sett rart på da jeg handler håspray :P stutt i nakken serru

Plasere luftfilteret som Bamse har gjort her?:


OK, skal sørge for god strøm og jord til koilen! Hvilke pluggkabler vil du anbefale? sikkert ikke samme hvilke tennplugger man velger heller? har det noe for seg å lage lit større mellomrom på pluggen for å få en større (lenger) gnist, hvis du skjønner?

2.5 bar med denne motoren og 98oktan bensin? da kan jeg jo snart drite i WG :P