Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 32 av 32

Tråd: Bensinforbruk 2,4 Turbo Automat. Hva bruker deres biler?

  1. #26
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte en 2000 mod V70N 2,4T 200 hk. for en drøy måned siden, og ville teste forbruket raskt, så jeg tok en 30 mils tur, med familien.
    Gikk inn for å kjøre økonomisk, men holdt trafikktempoet greit, 90-100 kmt. av og til.
    Resultatet ble 0,72, ifølge kjørecomputeren. Det overrasket meg, trodde de brukte mer bensin. Nå, ved blandet kjøring, så havner jeg på
    ca. 0,9 i gjennomsnitt, er ikke så ille, da det er geartronic automat. Det må tillegges, at jeg har en myk kjørestil, forbruket skvetter nok
    fort i været, ved inspirerende kjøring. Bilen har gått 273 tusen.
    Neste steg, blir å skifte magnetventilen, som styrer vacuumet til Wastegaten, den småjager i 60-70 kmt. og håper på at dette vil forsvinne.

  2. #27
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.574
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roarrr Vis post
    Kjøpte en 2000 mod V70N 2,4T 200 hk. for en drøy måned siden, og ville teste forbruket raskt, så jeg tok en 30 mils tur, med familien.
    Gikk inn for å kjøre økonomisk, men holdt trafikktempoet greit, 90-100 kmt. av og til.
    Resultatet ble 0,72, ifølge kjørecomputeren. Det overrasket meg, trodde de brukte mer bensin. Nå, ved blandet kjøring, så havner jeg på
    ca. 0,9 i gjennomsnitt, er ikke så ille, da det er geartronic automat. Det må tillegges, at jeg har en myk kjørestil, forbruket skvetter nok
    fort i været, ved inspirerende kjøring. Bilen har gått 273 tusen.
    Neste steg, blir å skifte magnetventilen, som styrer vacuumet til Wastegaten, den småjager i 60-70 kmt. og håper på at dette vil forsvinne.
    Hei Roarrr.

    Min også jager i dette området, den virker å ha lyst å legge inn lock-up. Om jeg forstår noen av de andre i tidligere innlegg her, så kan det hjelpe med chip. Har ikke prøvd dette enda, men kan hende det skjer. Forbruksmessig opplever jeg mye det samme. Kjører en krøttersti til/fra jobb som gir mye start/stopp-kjøring og ligger da på 0,94 på computeren. Jeg har ikke hatt den lavere enn 0,8 på langkjøring, men så er jo bilen min da lastet til ripa i tillegg til inspirert kjøring. Iflg computeren hadde jeg i sommer 0,85 på langkjøring i Danmark i hastigheter rundt 140, men hvorvidt det er reelle tall er en annen sak
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. jan. 2014
    Innlegg
    386
    Antall takk

    Standard

    Lyst til å chippe min jeg og. Regner med det er verdt kronene


    Sent from space using Tapatalk -

  4. #29
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Hva innebærer det og hva er virkningen? Har det negative bieffekter?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  5. #30
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    Er nok enig med deg, Børge, forbruket styres velsdig mye av kjørestil. Lurer også på å chippe, men er usikker på, om det er lurt, på en bil som har gått såpass langt, men , som du sier, det kanskje gjør bra for motoren, blir jo 410 nm, og mye bedre bunndrag. Er kanskje verd, de 6 tusen det koster.QUOTE=Børge Vikebø;862021]Hei Roarrr.

    Min også jager i dette området, den virker å ha lyst å legge inn lock-up. Om jeg forstår noen av de andre i tidligere innlegg her, så kan det hjelpe med chip. Har ikke prøvd dette enda, men kan hende det skjer. Forbruksmessig opplever jeg mye det samme. Kjører en krøttersti til/fra jobb som gir mye start/stopp-kjøring og ligger da på 0,94 på computeren. Jeg har ikke hatt den lavere enn 0,8 på langkjøring, men så er jo bilen min da lastet til ripa i tillegg til inspirert kjøring. Iflg computeren hadde jeg i sommer 0,85 på langkjøring i Danmark i hastigheter rundt 140, men hvorvidt det er reelle tall er en annen sak [/QUOTE]

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. aug. 2010
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Min var også sånn at den ikke helt visste hvilket gir den skulle ligge i ved ca. 70-75 km/t. Men dette løste seg da jeg chippet. Sikkert fordi det blir mere moment, og kansje trimfila gjør noe med software i automaten også(det siste vet jeg ikke)
    Nå etter jeg har fikset lekasjen og kjørt ca. 10 mil. så ligger komputeren på 1,02 i snitt. Så det ser ut som det har gått ned litt. Jeg har kjøpt meg ny fremre lambdasonde så neste grep blir og bytte denne. Får feilkode noen ganger, på lavt turtall i lav fart. (30-40 km/t) Og koden sier noe om målingene fra lambda. Husker ikke helt hva det står, men det gjelder fremre lambda. Noen som har byttet den før? Trangt og vanskelig plassert den kontakten der...:-(

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. jan. 2014
    Innlegg
    386
    Antall takk

    Standard

    Når vi er inne på chip. BSR eller autopwer sin. BSR har monent begrensing i første og andre gir har jeg lest. Har autopower sin det og ?

    Autopower sin kan man laste inn på 4 biler ? Isåfall. Noen som vil spleise ?


    Sent from space using Tapatalk -

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. volvo v70 2003-2005. D5 automat eller 2.0 Turbo automat ?
    By robols in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 10
    Siste post: 24/01/14, 13:48
  2. 850 t5 automat høyt bensinforbruk?
    By Paul H in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 18/09/12, 15:34
  3. Hvilke tennplugger bruker dere på turbomotorene deres?
    By Volvoniføør in forum Motor og gir
    Svar: 17
    Siste post: 20/10/11, 21:55
  4. Hvor mye bruker deres 940`er?
    By Stålet in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 02/05/11, 05:00
  5. Bensinforbruk '07 S60 2,0T automat
    By volvoRsport in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 20/03/11, 22:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •