Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  489
Side 30 av 70 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 ... SisteSiste
Viser resultater 726 til 750 av 1729

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

  1. #726
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Sted
    Vats
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Tipper at du er nærmere 150 whp enn 250 whp.

    Har aldri likt VX kammene fordi X-profilen på eksos er alt for mild til å tømme sylindrene for eksos. Mer løft på innsug i TDC er riktig justert.
    Hehe, føkk... Hva med k-kammen da?

  2. #727
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Sted
    Vats
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Åssen kom du fram til det kompforholdet? Hvis du har tatt ut så mye du burde gjøre i kammeret på 530 og ikke overplana så burde du ha lavere komp egentlig
    Toppen var plana 1mm elle nåke, så blei litt høgt jaa.... . har vel igrunn gjordt det etter egen idee, tenkte da der rundt tennpluggen... , så optimalt e de heilt sikket ikkje..... :P meiner de ble etpar og 2cc større enn standard. husker ikkje målene i farta, og måleglasset var heller ikkje heilt nøyaktig..





    var bare dei bildene eg hadde...
    Sist endret av v0lv0 Aksar; 08/01/15 kl 22:21

  3. #728
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av v0lv0 Aksar Vis post
    Hehe, føkk... Hva med k-kammen da?
    K-kammen har samme profil på innsug og eksos og er derfor en bedre kam slik jeg ser det, men rundt ØD står ventilene mer åpen enn med T-kam, A-kam, D-kam og V-kam og det fungerer elendig når man har liten turbo.

    Synes at du har gjort godt arbeid i forbrenningskamrene.
    Sist endret av Batland; 08/01/15 kl 22:27

  4. #729
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Sted
    Vats
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    K-kammen har samme profil på innsug og eksos og er derfor en bedre kam slik jeg ser det, men i ØD står ventilene mer åpen enn med T-kam, A-kam, D-kam og V-kam og det fungerer elendig når man har liten turbo.

    Synes at du har gjort godt arbeid i forbrenningskamrene.
    takker

    skjønner. valget sto mellom vx3, og k-kammen, men rekner med eksosen kom inn igjen om eg brukte k-kammen. derfor falt valget for vx3. motor drar veldig bra fra bunn synes eg, så håper iallfall på grei kurve fra start av, så får den heller bare tippe etter 4000rpm ... :P bra vinterbil motor, responsvillig også.

    fikk "handla" en ala hx35 størrelse turbo, så blir vel muligens å hive den på etter bremsinga! da kjem kansje k-kammen bedre til nytte også, om eg får et ok grenrøyr i tillegg

  5. #730
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av v0lv0 Aksar Vis post
    takker

    skjønner. valget sto mellom vx3, og k-kammen, men rekner med eksosen kom inn igjen om eg brukte k-kammen. derfor falt valget for vx3. motor drar veldig bra fra bunn synes eg, så håper iallfall på grei kurve fra start av, så får den heller bare tippe etter 4000rpm ... :P bra vinterbil motor, responsvillig også.

    fikk "handla" en ala hx35 størrelse turbo, så blir vel muligens å hive den på etter bremsinga! da kjem kansje k-kammen bedre til nytte også, om eg får et ok grenrøyr i tillegg
    Hvis du far tak i en kam med ala K-profiler, men med 115 LSA Så er ikke det en så helt ille kam, og som drar over et ganske så breit turtallsområde. Med en ren K-kam med 111 LSA blir det ikke helt heldig med den turboen du har nå, den krever stor turbin, og ser ikke helt vits om du kan få tak i en kam som er ala samme profilene, men med noe høyere lobesepparering... "Ala hx35" kan også være så mangt... vet du hva den kommer fra slags type motor, og evt noen mål på kompressor og turbin? En kam med K-profiler på lobene bør rekke til en 250 dønn ærlige whp på 1 bar, og noe så veldig mer enn det har du ikke rom for på dysene du har nå (hvis du kjører med vanlig 3 Bar BTR)...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #731
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Sted
    Vats
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Eg har k-kammer liggende eg, så eg kunne hatt heve denn i før benking daa om de er aktuelt!? Får eg hva Innsugsløft i TDC bør være så kan eg stille det inn !? mener du 250whp med den kkk turboen en nå eller?
    Det er en borg warner s200g, og ble fortalt at den skulle være noe ala hx35. Kjøpt usett, ikkje fått dn enda.. kjører justerbar btr, 3,5 bar beklager spamming i denne tråden.. Satser på de kjem til nytte !

  7. #732
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av v0lv0 Aksar Vis post
    Eg har k-kammer liggende eg, så eg kunne hatt heve denn i før benking daa om de er aktuelt!? Får eg hva Innsugsløft i TDC bør være så kan eg stille det inn !? mener du 250whp med den kkk turboen en nå eller?
    Det er en borg warner s200g, og ble fortalt at den skulle være noe ala hx35. Kjøpt usett, ikkje fått dn enda.. kjører justerbar btr, 3,5 bar beklager spamming i denne tråden.. Satser på de kjem til nytte !
    Jeg ville droppa en Original K-kam hvis det ikke er skapelig turbin i den turboen, skal søke den opp å se om det finnes noe konsis info på den. Er i alle fall ikke vits å bruke Original K-kam på den lille "proppen" du har nå... da får du kølfabrikk i innsuga dine Skal du bruke K-kammen mtp kompresjonen din, så er det nok tryggest å kjøre den noe retardert. Kompresjonen din er neppe et særlig hinder når man begynner å komme opp i 7000rpm eller der omkring, men det er helst ved mye fylling på veldig lave turtall at den kan bli et problem, så ved å retardere kammen så vil du senke dynamisk komp noe og som helst påvirker lave turtall, og retarderingen gjør kammen litt mer villig litt lengre opp.

    Nå har ikke Jeg fått testa 8v'n min med spora med noen betydelig fyllingsgrad enda, så kan ikke helt si noe om den klarer å påvirke bankemostanden også på lave turtall, i slik grad den har gjort på A-t-B sugisen min, så det er uvisst. Er du heldig kan det jo hende den tåler endel mer enn jeg antar, men det finner du først ut av i benken når du skal finne hvilket tennpunkt som gir mest effekt, og om du når det før evt bank setter inn. Derfor retardering av kammen. Viser den seg å tåle mer enn forventet kan du jo avansere den litt i forsøk på å sparke liv i sotkompressoren litt tidligere (regner med du har jsuterbart drev siden du spør hvilket løft den skal stilles på). Skal komme tilbake til Løft på TDC for K-kammen, da jeg har software og profildata for den kammen og enkelt kan finne ut løftet for en dynamisk kompresjon som er levelig.

    Hvis du skal bruke den større turboen du har kjøpt, så er det jo fort gjort å skifte kam på en 8v, så om du blir missfornøyd med VX'n så kan du jo prøve en K for å se.

    250WHP med den KKK'en du har nå, tror jeg blir noe optimistisk. Skjer jo et og annet uventet "heureka-moment" en og annen gang, men har ikke helt de store forventningene, så ville heller satsa på å prøve det på den som er noe større...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  8. #733
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke hva du mener med skapelig turbin, men det er null sot i innsugskanalene på min motor med K kam og en Turbonetics E50.. ? Synes den drar godt over hele registeret med K kammen!

  9. #734
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Vet ikke hva du mener med skapelig turbin, men det er null sot i innsugskanalene på min motor med K kam og en Turbonetics E50.. ? Synes den drar godt over hele registeret med K kammen!
    En E50 er betydelig større enn den v0lv0 Aksar har, derfor K-profilen har brukt å gjort det, dog på mindre turboer burdte man hatt en versjon med høyere LSA, og det kunne faktisk funka bra for din også, selv om du ikke har problemer med returblåst, da det kan tenkes at den blåser gjennom litt for mye andre veien også
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  10. #735
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    om det er noe interessant så er dette resultatet av første omgang i benken med 242n

    måtte gi oss på ca 1 bar og 5200 rpm pga feil med et styrekort i pc`n til benken som gjorde at ladetrykksensoren ikke funket og benken slapp bremsen og ga feilmelding på 5200 rpm..

    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  11. Takk v0lv0 Aksar takket for denne posten
  12. #736
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Sted
    Vats
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Turbon tømtes, og begynte å slure. men spørs om de var så møkje meir å hente uansett :P


  13. #737
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Fikk du ikke utskrift med ladetrykkskurven?
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  14. #738
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Se den blå kurven på nederste bildet.

    Ca. 0,93 Bar ladetrykk på ca. 4600 o/min og ca. 195 whp = 101 whp fra sugemotoren.
    Ca. 0,74 Bar ladetrykk på ca. 6000 o/min. og ca. 171 whp = mindre enn 100 whp fra sugemotoren.
    Sist endret av Batland; 15/01/15 kl 14:51

  15. #739
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av v0lv0 Aksar Vis post
    Turbon tømtes, og begynte å slure. men spørs om de var så møkje meir å hente uansett :P
    Gidder du legge ut bilde av tenningskartet?

  16. #740
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Sted
    Vats
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Det kan eg gjer! Synsden gikk bedre FØR eg bremsa den igrunn. Han ville ikkje ta pull med mine tabeller, da han synest det var tryggest å begynne fra bunn.. Veldig dumt det for ville ha vist hva eg hadde fått utav den.. Så skal prøve når det lar seg gjer med å legge inn fmappet eg hadde før bremsing

  17. #741
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Sted
    Vats
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Den nederste er med ladetrykk-blå, og effekt-grøn

  18. #742
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av v0lv0 Aksar Vis post
    Den nederste er med ladetrykk-blå, og effekt-grøn
    jeg så det når jeg kom på Pc`n! var litt vanskelig å tyde på tab`en ;P

    den dropper såppas på ladetrykk at det er vel ikke noe tvil om at den er tom for turbo dær ja!
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  19. #743
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Flyfaen: Nå trodde jeg i grunn ikke det var snakk om 40mm inducer og så trangt eksoshus.. =) Da er nok E50n LITT større.. Angående K kammen er budsjettbygge litt avhengig av budsjett men valget av kam var ikke helt tilfeldig

  20. #744
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Sted
    Vats
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    heheh, stemmer det :P funnet frem tenningsmapp, og fuel mapp før og etter bremsing for de som vil kikke litt .. ser han drog skjemaet litt kortere.....
    Tennings tabell :

    Før:


    Etter:


    Bensin tabell
    Før:


    Etter:

    forstår nå hvorforbnsinnåla ikkje sank SÅ mye som den gjorde før :P hehe men ikkje så gale langt ifrå igrunn..
    Sist endret av v0lv0 Aksar; 15/01/15 kl 22:00

  21. #745
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av v0lv0 Aksar Vis post
    Det kan eg gjer! Synsden gikk bedre FØR eg bremsa den igrunn. Han ville ikkje ta pull med mine tabeller, da han synest det var tryggest å begynne fra bunn.. Veldig dumt det for ville ha vist hva eg hadde fått utav den.. Så skal prøve når det lar seg gjer med å legge inn fmappet eg hadde før bremsing
    Takk for titten.
    Better safe than sorry. Kjedelig å ta ett stempel før man får begynt å mappe.

  22. #746
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Sted
    Vats
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    det er sant. men må lære 1 gang, vet du. selvsagt ikkje gjøres på.. håper på ny motor om ikkje så lenge

  23. #747
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Jeg vil tro at han som mappa for deg ikke har turt å justere for å finne ut om man klarte å nå MBT... neste gang kobbler du opp headset, så du kan høre hva som foregår i brennkammera, også leier du benken og mapper sjøl. så justerer du det dit det gir mest effekt, seff innefor hva oppsettet tåler, men så vidt jeg har skjønt var det ikke på grensa til bank ennå. Det går "noen" timer (eller over en dag bare for WOT) men du får tyna motoren over tid, og du finner ut hva den faktisk er god for... Noen mappere bruker ca. 10 sekund i hver celle, og hvordan de i det heletatt klarer å finne ut eller konkludere med noe som helst på den tiden, aner jeg ikke...

    Jeg (personlig) liker å holde hver celle ei god stund på alle manifoldtrykk og justere drivstoff og tenning til det som funker best, tar lang tid som sagt, men motoren får kjørt seg litt og du finner ut hvor den praktiske grensa går, når motor gjerne har vanntemp på over 94 grader, IC har blitt "mettet" osv... Du har også da tiden å justere fint opp og ned på bensin og tenning så du får forska på hva som gir best resultat Realiteten er sørgelig nok at med mindre du eier benken selv, må du betale ganske så mye for det, for eieren av benken er mest sannsynlig mest interessert i å få så stort som mulig gjennomtrekk av biler til så høy som mulig pris... Og minst interessert i om resultatet ditt av mappinga ble bra eller ei...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  24. #748
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Sted
    Vats
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Jeg vil tro at han som mappa for deg ikke har turt å justere for å finne ut om man klarte å nå MBT... neste gang kobbler du opp headset, så du kan høre hva som foregår i brennkammera, også leier du benken og mapper sjøl. så justerer du det dit det gir mest effekt, seff innefor hva oppsettet tåler, men så vidt jeg har skjønt var det ikke på grensa til bank ennå. Det går "noen" timer (eller over en dag bare for WOT) men du får tyna motoren over tid, og du finner ut hva den faktisk er god for... Noen mappere bruker ca. 10 sekund i hver celle, og hvordan de i det heletatt klarer å finne ut eller konkludere med noe som helst på den tiden, aner jeg ikke...

    Jeg (personlig) liker å holde hver celle ei god stund på alle manifoldtrykk og justere drivstoff og tenning til det som funker best, tar lang tid som sagt, men motoren får kjørt seg litt og du finner ut hvor den praktiske grensa går, når motor gjerne har vanntemp på over 94 grader, IC har blitt "mettet" osv... Du har også da tiden å justere fint opp og ned på bensin og tenning så du får forska på hva som gir best resultat Realiteten er sørgelig nok at med mindre du eier benken selv, må du betale ganske så mye for det, for eieren av benken er mest sannsynlig mest interessert i å få så stort som mulig gjennomtrekk av biler til så høy som mulig pris... Og minst interessert i om resultatet ditt av mappinga ble bra eller ei...
    Han kobla bankeføler på blokka, som var kobla til dataen. Han synes det var litt vanskelig å sitte med headset å høre etter lyder, da de var mongen biler som bråkte eindel ..
    Joda. Får mappe litt sjølv. Men står ny motor for tur nå, som eg satser på vil bikke desse 200hk'ene så blir ikkje gjordt så mye meir med denne nå ..

  25. #749
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Ett tips i anledning saken:
    Det viktigste for en turbomotor er selve turboen og jo dyrere og mer moderne turboen er jo bedre blir resultatet. Ser man på sluttsum / sluttresultat så er en god turbo faktisk billig i forhold til å kaste bort penger ved å "spare" på turbobudsjettet. Spar heller på H-råder, smidde stempler og andre unødvendigheter.

    Det nest viktigste for sluttresultatet når man skal kjøre bensin er kompresjonsforholdet - og nå vet du med egen erfaring hva høykomp. gir av resultat.

  26. #750
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Sted
    Vats
    Innlegg
    264
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ett tips i anledning saken:
    Det viktigste for en turbomotor er selve turboen og jo dyrere og mer moderne turboen er jo bedre blir resultatet. Ser man på sluttsum / sluttresultat så er en god turbo faktisk billig i forhold til å kaste bort penger ved å "spare" på turbobudsjettet. Spar heller på H-råder, smidde stempler og andre unødvendigheter.

    Det nest viktigste for sluttresultatet når man skal kjøre bensin er kompresjonsforholdet - og nå vet du med egen erfaring hva høykomp. gir av resultat.
    jupp, det er sant Batland. bruker sånn jalla billigturboer nå i begynnelsen for å prøve å feile bare .. ser ikkje for meg det hadde vert så mye bedre å kjørt lavere komp på min motor da turboen tømte seg alikevel, (om eg nådde/hadde nådd MBT da) eller hadde det ? Headset på veg i posten nå, så finn eg ut av det .

Side 30 av 70 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •