Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 83 av 83

Tråd: S70 chippet men merker ingenting til det..

  1. #76
    Registrerte brukere okasin sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Ja nå syns jeg det fungerer veldig bra.. men er usikker på en ting.. eh om jeg gir på, så ligger ladetrykket på ca 0.75 til 0.8 bar.. så jeg kan nok stramme wastegaten litt til,, men så har jeg vært litt skeptisk til å gjøre dette, fordi om jeg ligger på 2 gir ved 3000rpm, og så tråkker gassen i bunn.. så lader den plutselig 1.1 bar.. er det normalt? og er dette skadelig for topppakning evt andre ting???

  2. #77
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    1.1 bar er ok. men ikke mer.
    Stram wastegaten din litt til.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juni 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    det er nok rådene dine som går til helvete først av alt. been there and done that.men ka grunntrykk er det på wastegaten da?.men egentlig skal du stille wastegate stangen sånn at du må dra ut stangen ca halve diameter på hullet,for og hukke den på selve wastegate flappen på turbo.det er det som er standard forspenn på wastegate hvertfall.men ikkje ha noe mer en 1.2 bar .kjører du fortsatt med med den orginale magnet ventilen eller manuelle bleed ventil?

  4. #79
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Manuell bleedventiler kan fort gjøre det du beskriver.
    Synd du ikke får til magnetventilen. Mye sikrere løsning ved såpass høyt ladetrykk, da den tar hensyn til atmosfæretrykk, varme osv osv..
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  5. #80
    Registrerte brukere okasin sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Manuell bleedventiler kan fort gjøre det du beskriver.
    Synd du ikke får til magnetventilen. Mye sikrere løsning ved såpass høyt ladetrykk, da den tar hensyn til atmosfæretrykk, varme osv osv..
    eh hmm her må det være en missforståelse
    Jeg har aldri sagt det er noe galt med magnetventilen min.. jeg har bare lett etter hva som kunne være årsaken til at jeg ikke fikk opp ladetrykket.. og det viste seg å være wastgaten min..

    Magnetventilen har vært ok hele tiden.. men ja jeg byttet den til en bedre type fra IPD bare for å utelukke at det kunne være magnetventilen som var defekt..

  6. #81
    Registrerte brukere okasin sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mr hansen Vis post
    det er nok rådene dine som går til helvete først av alt. been there and done that.men ka grunntrykk er det på wastegaten da?.men egentlig skal du stille wastegate stangen sånn at du må dra ut stangen ca halve diameter på hullet,for og hukke den på selve wastegate flappen på turbo.det er det som er standard forspenn på wastegate hvertfall.men ikkje ha noe mer en 1.2 bar .kjører du fortsatt med med den orginale magnet ventilen eller manuelle bleed ventil?
    Grunntrykket skal være 0.45Bar
    Jeg kjører med magnetventil, bleedventil prøvde jeg bare et par dager.. men fjernet den da jeg hørte at dette ble helt feil til denne motoren,,

    Skal få lånt meg en håndpumpe med manometer, så skal jeg få stilt inn wastegate riktig..

  7. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juni 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Like greit og kjøre med det orginale vist det funker,blir feil til den motoren er vel ikkje helt riktig og sei da.Eneste minuset eg ser med den manuelle regulatoren,er at trykket ikkje blir begrenset vis motor går i nødmodus for og skåne motoren for eventuelt havari.Men er vel kanskje god nok grunn det for og ikkje bruke det kanskje da hehe.Men har funket fint på min R i 2 år nå.
    Du kan nå berre stille inn grunntrykket med og kjøre uten magnet ventilen da,stille inn til du får 0.45 bar vist det er det wastegaten er oppgitt til.
    Sitat Opprinnelig postet av okasin Vis post
    Grunntrykket skal være 0.45Bar
    Jeg kjører med magnetventil, bleedventil prøvde jeg bare et par dager.. men fjernet den da jeg hørte at dette ble helt feil til denne motoren,,

    Skal få lånt meg en håndpumpe med manometer, så skal jeg få stilt inn wastegate riktig..

  8. #83
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av okasin Vis post
    Grunntrykket skal være 0.45Bar
    Jeg kjører med magnetventil, bleedventil prøvde jeg bare et par dager.. men fjernet den da jeg hørte at dette ble helt feil til denne motoren,,

    Skal få lånt meg en håndpumpe med manometer, så skal jeg få stilt inn wastegate riktig..
    Bare merk at ladetrykket vil bli lavere enn det du får med håndpumpa. På grunn av at mottrykket vil prøve å dytte på armen litt og åpne wastegaten. Men er nok ikke så mye det utgjør på små interne wastegater.

Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •