Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 85

Tråd: 300hk oppsett fra TURBOTRIMMING.NO

  1. #1
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard 300hk oppsett fra TURBOTRIMMING.NO

    Som sagt i tittel, vurderer å kjøpe 300hk oppsett fra turbotrimming.no..
    noen som har erfaringer med dette settet, negative eller positive?

    Pris ligger til ca 25k, kva synst folket om prisen?
    Kan jo sikkert få enkelte deler billigere, men litt greit å bestille fra en og samme plass i tilfelle det skulle skje noko.

    Litt info om oppsettet


    -bensinchipp special program til boxnummer 984,962,954,977 1500kr

    -tenningschipp special program til boxnummer 207,219 1500kr

    -garrett hybrid turbo steg3 aksel og 50 trim compressor med
    a/r 63eksoshus m/garrett baklokk m/3" v-band flens.uten vannkjøling 10000kr

    -aluminium intercooler ferdig tilpasset 240,740/940 fester med/uten ac 3200kr

    -race kamaksel special egnet til dette oppsettet 4000kr

    -walbro tank pumpe 1400kr

    -volvos r-dyser bosch sluttnummer 968 4stk 2400kr

    -3"luftmengdemåler i aluminium m/volvo elektronikk 1200kr

    -bensintrykksregulator 1:1 linjær type 1200kr

    -total pris 26400kr,pakketilbud 25000kr

    -trim kittet vil da gi en effekt økning på ca 200hk ifra orginal FK/FT på 136hk til ca
    300/350hk (varierer ifra km,motor,slitasje osv) Holdbarheten er meget høy da det blir brukt
    riktige deler til oppsettet. Alle deler monteres rett på plass med orginal skruer/fester.
    Noe modifikasjoner kreves. Motor bør ha vært igjennom gått av kyndige folk.
    Motor vil bli sterkere og gå billigere ved normal kjøring.Forsterket betyr at smidde stempel og H-profil råder foretrekkes.

  2. #2
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Vil den turbo'n klare så mye som 350hk? I det hele tatt 300hk uten fryktelig mye baktrykk?

  3. #3
    Registrerte brukere KvarminJ sin avatar
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Løp og kjøp
    *Bruksbil: Volvo V70 2.5 Turbo AWD 97mod
    *Volvo 945 TIC 95mod Solgt
    *Volvo V70 2.5 Turbo 97mod Solgt
    *Volvo 740 TIC 85mod Solgt
    *Volvo 245 GLT 84mod Solgt
    Worklog -> http://forum.vccn.no/showthread.php?t=26771

  4. #4
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Er det kun det som er listet som følger med eller er det mer og? Må huske at det kommer til å koste mye mer enn 25 000 kr med alt du trenger av eksosdeler, silikonslanger og lignende. Vil tippe 35 000 - 40 000 kr. Bør bytte bensinpumpa i tanken og i min mening.

  5. #5
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    ikke noe å tenke på

    chipsene er kjempe bra og karen er hyggelig og hjelpsom.

    tror ikke den turboen har noe problemer med å levere 300 motor hk i hvertfall

  6. #6
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Bør bytte bensinpumpa i tanken og i min mening.
    Tankpumpe er listet opp.

  7. #7
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Tankpumpe er listet opp.
    Ah, så ikke det jeg .

  8. #8
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Er det kun det som er listet som følger med eller er det mer og? Må huske at det kommer til å koste mye mer enn 25 000 kr med alt du trenger av eksosdeler, silikonslanger og lignende. Vil tippe 35 000 - 40 000 kr. Bør bytte bensinpumpa i tanken og i min mening.
    kan ikkje heilt sjå for meg 10 - 15 000 i små ting til detta settet her..brodern kjører med omtrent samme oppsettet(men ikkje kjøpt som sett fra poffs) og det er vel ikkje så mykje meir ein treng..gjerne nytt luftfilter og slangar/rør..
    så vidt eg veit har mcnugget jt annlegg liggande og det er peace of cake og sveise på ein v bands flens og tilpasse det..har gjort det på brodern sin bil..men om ein skal bytte til h profil rådar i samme sleng går det vel ca 3000 der og nokre tusen i lager og pakningar...og viss du satser på nye orginalstempel go borring så ryker det 6 -7000 der og..så då kan det fort komme opp i 40 000, men då har ein i tilleg ein god bunndel som ein kan ta ut ekstra mos med seinare oppgraderingar

    ellers så skaffar eg billege rør til deg joakim og eg sveiser gratis
    Sist endret av volvobrage; 08/06/10 kl 20:45

  9. #9
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    kan ikkje heilt sjå for meg 10 - 15 000 i små ting til detta settet her..brodern kjører med omtrent samme oppsettet(men ikkje kjøpt som sett fra poffs) og det er vel ikkje så mykje meir ein treng..gjerne nytt luftfilter og slangar/rør..
    så vidt eg veit har mcnugget jt annlegg liggande og det er peace of cake og sveise på ein v bands flens og tilpasse det..har gjort det på brodern sin bil..men om ein skal bytte til h profil rådar i samme sleng går det vel ca 3000 der og nokre tusen i lager og pakningar...og viss du satser på nye orginalstempel go borring så ryker det 6 -7000 der og..så då kan det fort komme opp i 40 000, men då har ein i tilleg ein god bunndel som ein kan ta ut ekstra mos med seinare oppgraderingar

    ellers så skaffar eg billege rør til deg joakim og eg sveiser gratis
    Det avhenger såklart av hvor nøye du er, men det koster fort penger:

    Rørdeler: 2-400 kr
    V-band: 3-400 kr
    Silikonslanger hele veien: 2000 kr
    Slangeklemmer til alt: 6-700 kr
    Ny olje (hører med til ny turbo): 500 kr
    Pressede slanger til oljetur og retur (vet ikke om dette følger med): 1000 kr
    Nytt luftfilter: 700 kr

    Det var ca 5500 kr ekstra allerede på ting jeg kom på i farta.

    Så trenger du kanskje dump for det er vel ikke med og sitter sikkert ikke på turboen? Da gikk det 1000-1500 kr der. Så trenger du noen meter med vakumslanger til 100 kr, ny kjølevæske til et par hundre kroner osv...

    Kom tilbake med hvor mye det kostet totalt regnet sammen når du har bygget om så ser du at jeg ikke tar så feil . Men som sagt, kommer an på hvor nøye man er, man kan komme billig ut av det og. Jeg vil tippe ca 31- 35 000 kr hvis du gjør det ganske billig.

    Du skal vel ha en clutsj som holder denne effekten og vel? Da ble det 5000 kr ekstra i Sachs 763 og diesel lamell.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Trenger jo ikke nye trykkrør.
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  11. #11
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 940pearl Vis post
    Trenger jo ikke nye trykkrør.
    Nei, det trenger han jo ikke med ferdigtilpasset intercooler... Bare prøver å få frem at det fort kan koste litt, så man må regne med å sette av litt ekstra.

  12. #12
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det avhenger såklart av hvor nøye du er, men det koster fort penger:

    Rørdeler: 2-400 kr
    V-band: 3-400 kr
    Silikonslanger hele veien: 2000 kr
    Slangeklemmer til alt: 6-700 kr
    Ny olje (hører med til ny turbo): 500 kr
    Pressede slanger til oljetur og retur (vet ikke om dette følger med): 1000 kr
    Nytt luftfilter: 700 kr

    Det var ca 5500 kr ekstra allerede på ting jeg kom på i farta.

    Så trenger du kanskje dump for det er vel ikke med og sitter sikkert ikke på turboen? Da gikk det 1000-1500 kr der. Så trenger du noen meter med vakumslanger til 100 kr, ny kjølevæske til et par hundre kroner osv...

    Kom tilbake med hvor mye det kostet totalt regnet sammen når du har bygget om så ser du at jeg ikke tar så feil . Men som sagt, kommer an på hvor nøye man er, man kan komme billig ut av det og. Jeg vil tippe ca 31- 35 000 kr hvis du gjør det ganske billig.

    Du skal vel ha en clutsj som holder denne effekten og vel? Da ble det 5000 kr ekstra i Sachs 763 og diesel lamell.
    clutch og trykkplate har han liggande men det spørs jo som du seie kor billige ein kjem ut med ting og..dump f.eks selger dei på biltema for ein billig penge, funker fint og lager flott lyd

    presse slangar kan eg gjere til han, men det visste spklart ikkje du:P

    det blir no fort ekstra kroner, men eg trur ikkje han kjem så langt som til 35 000 berre med slike småting..men om planane er og bore og nye stempel osv forsvinn fort 10 000 ekstra..

  13. #13
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    clutch og trykkplate har han liggande men det spørs jo som du seie kor billige ein kjem ut med ting og..dump f.eks selger dei på biltema for ein billig penge, funker fint og lager flott lyd

    presse slangar kan eg gjere til han, men det visste spklart ikkje du:P

    det blir no fort ekstra kroner, men eg trur ikkje han kjem så langt som til 35 000 berre med slike småting..men om planane er og bore og nye stempel osv forsvinn fort 10 000 ekstra..
    Ah, oki . Kjekt å ha noen kontakter, blir billigere da .

  14. #14
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    ja ein sparer fort litt då

    men viss mcnugget satser på detta settet så blir det spennande og sjå kor mykje det blir tilslutt:P

    du har nok meir erfaring ein med med slikt:P

    men eg seier berre kva eg trurikkje kva eg "veit"

  15. #15
    Registrerte brukere depress sin avatar
    Medlem siden
    09. mars 2010
    Sted
    drammen
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    jeg brukte 60.000kr på 300hk oppsettet mitt. men det var med getrag kasse fra lmr,ajden grenrør,rs500 radiator,sinter clutch og ny trykkplate, nye slanger pluss rør til rørgata fra turbo. JBR resirk vent, og hks wastegate, nye ventiler og forsterka ventilfjærer,531 topp som er porta,nye drev til reggreim. sikkert masse annet småplukk jeg glemmer. men det blir fort penger. blei sjokka da jeg først innså hvor mye man trenger om man skal gjøre det bra
    Sist endret av depress; 08/06/10 kl 22:35

  16. #16
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Takk for mangen gode svar
    Som sagt lenger oppe er eg så heldig at eg får hjelp til litt sveising og kanskje litt billegare rørdeler
    Har sinter clutch og eksos, utenom det er det jo silikonslanger og litt ekstra stæsj.. Er forresten motorhk det er snakk om her, og dette var ifølge selger eitt velprøvd oppsett som har fungert bra for mangen Er fullt klar over at det kjem tilleggskostnader, men det eg tenkte på var prisen på det som er lista her, visst det ikkje er mykje dyrere en kva eg kan få det for andre plasser, så trur eg at eg satsa på det... Godt mulig det blir gjort klart i bunndelen for høgre effektuttak seinare før eg kjøpe/montera dette... Kanskje litt porting og større ventila og, så trur eg fint at eg kan få ut ca 300 hk

    Olje og filter er ikkje kostnader eg reknar med i noko budsjett i heile tatt, det er berre ein del av normalt vedlikehold.. men så klart skifter en olje ved turbobytte

    Meeeen, som det er sagt over her, vil turboen gi mykje baktrykk? Er ganske fersk på turbobytte og turbobil i heile tatt så det er litt usikkert :s

  17. #17
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Prisene er gode de til å være norske. Man kan såklart skaffe alle delene en del billigere ved å bestille fra svenske butikker og eBay, men det er jo litt mer jobb enn å bestille alt fra ett sted.

  18. #18
    Registrerte brukere depress sin avatar
    Medlem siden
    09. mars 2010
    Sted
    drammen
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    har du girkasse som tåler 300hk? m90 tåler såvidt 150 lissom:P om man er ivrig

  19. #19
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Prisene er gode de til å være norske. Man kan såklart skaffe alle delene en del billigere ved å bestille fra svenske butikker og eBay, men det er jo litt mer jobb enn å bestille alt fra ett sted.
    Det er det eg konkludera med og, er så greit å gå tilbake med noko, eller stille spørsmål og det trengs i ettertid..
    Men du har vel litt peil på turbo og sånt kva trur du om baktrykk med denna?

  20. #20
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av depress Vis post
    har du girkasse som tåler 300hk? m90 tåler såvidt 150 lissom:P om man er ivrig
    M90 tåler langt over 150 hk om man girer som folk . Er jo ikke effekten som tar knekken på kassa når man ikke har tid til å la kassa synkronisere seg inn i tredjegir i sladden. Sånn kan du fint knekke kassa med en original LT og.

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Det er det eg konkludera med og, er så greit å gå tilbake med noko, eller stille spørsmål og det trengs i ettertid..
    Men du har vel litt peil på turbo og sånt kva trur du om baktrykk med denna?
    Aner ikke hvor effektiv den turboen er. Men er nok mye bedre enn 19t som mange kjører "300 hk" oppsett på .

  21. #21
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    M90 tåler langt over 150 hk om man girer som folk . Er jo ikke effekten som tar knekken på kassa når man ikke har tid til å la kassa synkronisere seg inn i tredjegir i sladden. Sånn kan du fint knekke kassa med en original LT og.


    Aner ikke hvor effektiv den turboen er. Men er nok mye bedre enn 19t som mange kjører "300 hk" oppsett på .
    Er ikkje så redd for kassa, har knust girkasse på 3 bila før og det er ikkje verre en å skifte.. Men skal ikkje sjå vekk ifra at det kjem ei getrag eller zf kasse med tid og stunde..

    Var faktisk inne på tanken og prøve meg med 19t, men har hørt så mykje drit om den turboen at det har eg igrunn berre lagt i fra meg..

  22. #22
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    clutch og trykkplate har han liggande men det spørs jo som du seie kor billige ein kjem ut med ting og..dump f.eks selger dei på biltema for ein billig penge, funker fint og lager flott lyd

    presse slangar kan eg gjere til han, men det visste spklart ikkje du:P

    det blir no fort ekstra kroner, men eg trur ikkje han kjem så langt som til 35 000 berre med slike småting..men om planane er og bore og nye stempel osv forsvinn fort 10 000 ekstra..
    Kimmit sin dump fungerer veldig bra, koster 250 kroner
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  23. #23
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Er ikkje så redd for kassa, har knust girkasse på 3 bila før og det er ikkje verre en å skifte.. Men skal ikkje sjå vekk ifra at det kjem ei getrag eller zf kasse med tid og stunde..

    Var faktisk inne på tanken og prøve meg med 19t, men har hørt så mykje drit om den turboen at det har eg igrunn berre lagt i fra meg..
    Det positive med 19t er jo at hvis man kjøper den som er modifisert til 940 "bolt-on" så slipper man å modifisere noe som helst. Men den koster mye synes jeg, man får jo en bedre Garrett turbo til den prisen.

  24. #24
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Testdriver Vis post
    Det positive med 19t er jo at hvis man kjøper den som er modifisert til 940 "bolt-on" så slipper man å modifisere noe som helst. Men den koster mye synes jeg, man får jo en bedre Garrett turbo til den prisen.
    Ja, var jo igrunn derfor eg vurderte den, men er vel ikkje allverden å få modda til en anna turbo heller som er bedre, når eg har mulighet til å få gjort det meste sjøl... Spørsmålet er berre denna garret turboen som er nevnt her, om den vil skape baktrykk... ?

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    mindre en 19t. ser ut som et fint oppsett til folk som vil ha litt ekstra.
    One Ring to rule them all

Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •