Definitivt den nederste, NOT
Definitivt den nederste, NOT
Instagram: stuvikbaardsen
Comfort Sport Advanced
Var ikke meninga å tråkke på no tær eller no, men syntes vell både styligna og felgene var litt OVER the TOP
Instagram: stuvikbaardsen
Comfort Sport Advanced
Det er jeg enig i, men nå skal jeg ikke ha felger og frontfanger derfra da, bare grillen.
produktbildet så litt bedre ut, så det blir spennende å se, selvom jeg holder en finger på den helt svarte.
egeentlig var jeg ute etter heico-grillen, men den er ikke så lett å få tak i løst, spesielt nå som de ikke selger kit til bilene nytt lenger
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Da har jeg vært en tur i Sverige, både positivt og negativt:
#1: jeg fikk hentet dørtrekkene mine
#2: Konstantert at utløserlager lekker, så det må byttes.
Da blir det prosjekt å bytte clutch i samme slengen, og sette inn en 185HK variant istedenfor.
Så om noen som har gjort dette før har lyst til å hjelpe meg, hyl ut! jeg stiller med deler, verktøy, bukk og pizza!
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Det er et eller annet lureri der. 185HK clutchen er til m66 mener jeg. Var en som hadde det problemet for litt siden.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Jeg prøver å tydeVIDApå det der, mange sier at det sitter en mykere clutch i 126hk enn 131/163hk, det er ikke tilfelle, det er samme delenummer til begge.
Må lese litt mer om det
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Da var Premiumhøyytalere og dørtrekk montert. dæven for et trykk det ble i bilen nå...
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Bra, gi oss litt bilder
Surt med clutchen osv.
Instagram: stuvikbaardsen
Comfort Sport Advanced
Litt bilder, tatt med telefon, derfor kvaliteten.
Syns egentlig de dørtrekka var veldig pene, sømmen er litt tydeligere og mørk blå.
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Etter hva jeg forstod på Anders som sov i vogna under Gatebil Christian, så er skiller 185HK lamellen seg ut ved at den kun passer på M66.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ja, jeg leste tråden.
Er jo igrunn forklarlig at det er egen clutch på M66.
Kanskje bygge om til M66 i samme slengen Joachim?
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Det blir visst ikke helt bra med M66. Cruisecontrollen virker ikke i 6 gir, fordi bilen er jo programmert til å ha 5 gir, så den tror det står i fri når den står i 6. gir. Finnes visst ikke noe software som kan ordne det heller :( + at man mister visst sperra på reversen
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Anders har jo fått ordna det
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Ja, men da er det jo alle tiders! Sist jeg snakket med han så det veldig mørkt ut husker jeg
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Andrè på forumet har visst montert dette uten problemer. Han har en S60 med samme motor/gir som Aarnes.
http://forum.vccn.no/showthread.php?...en-sterkere-en
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Andre har 185hk Clutch i din bil. Så han har oppskriften
Min bilpleieportefølje:
http://www.detailersclub.no/forum/to...s-portefoelje/
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Btw, nedtur med Premium!
Begge foran spiller bare diskant, ingen bass!
Så da er jeg på jakt etter to nye - paralelt som selger lover å betale halvparten tilbake, evt skaffe to som fungerer!
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Fikk et par nye griller i posten her om dagen.
Den ene er helt sort - passet bilen greit, men veldig lik den originale.
Den andre har chrome-ramme (som matcher listene foran veldig bra) og nettinggrill. det sto at dette var en Heico-variant - godt mulig. Uansett, denne er laget for 01-04, så klipsa på grillen er ikke bolt-on.
tenker jeg prøver å modifisere litt, siden det bare er et klips som er i konflikt. bilder to come
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Da har jeg byttet clutch + utløserlager , litt bilder følger også.
Tok totalt 6t fra vi startet til bilen rullet ut igjen.
av spesialverktøy trengte vi... ingenting!
Sentreringsverktøy får du kjøpt på biltema, med mange hylser.
Trykkplata kommer ferdig spent opp og ramma lagde vi selv!
Clutch fra 185HK passet bolton, så det var bra.
Utløserlageret lakk som en sil, se bilde lenger ned. var bra tilgriset der.
Fikk ikke tak i verktøyet for å holde igjen motoren fra Volvo, så da lagde vi det til selv. Kostet 400kr i materialer og ca 2t i arbeid.
Nå er det som å kjøre ny bil, clutchen er litt tightere/hardere enn tidligere men det gjør ingen ting!
Det siste bildet; der var det noe merkelig. egentlig skal utløserlager festes med to bolter, men det øverste hullet var borte, dvs. det er ikke borret opp eller noe, så tydeligvis en produksjonsfeil hos Volvo
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Siden jeg satt på dørtrekk med alulister må jo resten byttes og.
Kom en pakke fra Sverige igår.
venter bare på lista til hanskerommet nå. så er det komplett, med unntak av dekslet over koppeholderen i midtkonsollen.
den står oppe 99% av tida så usikker på om jeg gidder å bytte den
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023