Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Chevy 350 oppsett, noen med peiling?

  1. #1
    Registrerte brukere Gneizten sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Rogaland, Bokn
    Innlegg
    230
    Antall takk

    Standard Chevy 350 oppsett, noen med peiling?

    Tjohei!

    Holder på å overhale min chevrolet 350 motor, i den sammenheng skal det monteres nye topper og kam for å få litt mer futt i sakene!
    Har vært endel på amcarforum.no og forhørt meg litt, og med litt hjelp der kom vi frem til ett bra oppsett! men vil bare høre om noen her har noen kommentarer før det blir bestillt?

    Topper:
    2x Patriot 2168: http://www.jegs.com/i/ProMaxx-Perfor.../2168/10002/-1

    Kam:
    Lunati voodoo hydraulic rollercam: http://www.summitracing.com/parts/lun-20080722

    Ventilløftere:
    Lunati roller lifters: http://www.jegs.com/i/Lunati/638/72910/10002/-1

    Pushrods:
    Chevrolet performance: http://www.jegs.com/i/Chevrolet-Perf...71041/10002/-1

    Rocker arms:
    Chevrolet performance: http://www.jegs.com/i/Chevrolet-Perf...95490/10002/-1

    Noen med peiling som mener noe annet enn at dette er ett bra oppsett?
    Volvo 244GL V8 Ocean blue edition
    Volvo 740SE
    www.bokngatebil.net

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Regner med at du har en såpass ny motor at den har rullekam orginalt?
    Hvis ikke passer ikke de rulleløfterene der og du må over på noe slikt: http://www.summitracing.com/int/part...et?prefilter=1

    Personlig mener jeg at de vippearmene der er for kjipe til såpass høyt ventilløft som 0,550". Sjekk disse: http://www.summitracing.com/int/part...1506/overview/

    Hva har du av innsugsmanifold og forgasser?

  3. #3
    Registrerte brukere Gneizten sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Rogaland, Bokn
    Innlegg
    230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Regner med at du har en såpass ny motor at den har rullekam orginalt?
    Hvis ikke passer ikke de rulleløfterene der og du må over på noe slikt: http://www.summitracing.com/int/part...et?prefilter=1

    Personlig mener jeg at de vippearmene der er for kjipe til såpass høyt ventilløft som 0,550". Sjekk disse: http://www.summitracing.com/int/part...1506/overview/

    Hva har du av innsugsmanifold og forgasser?
    Jeg har orginalt rullekam, og Lunatin voodoo kammen skal være veldig bra opp mot patriot toppene.

    Angående vippearmer har jeg fått anbefalt å holde meg til stock vippearmer, de jeg linker til er en forbedret versjon av disse! Rullevipper er ikkje nødvedig før 5-600hk...
    Toppene anbefaler stock factory lift ratio på 1,5:1.

    Har air-gap innsug med edelbrock 750cfm forgasser
    Volvo 244GL V8 Ocean blue edition
    Volvo 740SE
    www.bokngatebil.net

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Da har du fått greie råd og tips.
    Enig i at det ikke er nødvendig med rullevipper, men ser helt klart at det er fordelaktig for den lille prisforskjellen.
    Tenker da på 13,9 mm ventilløft og de tilhørende sideforskyvingskreftene, spesielt på en gatebil som gjerne kjøres mye på tomgang og på lave turtall med lite smørning og kjøling.

    Legg også merke til at "dine" vippearmer er "selv aligning", de er ikke anbefalt til mekaniske kammer (why not?) og at toppene har guide plates.

    Air-Gap RPM håper jeg.

    Det blir nok fart i denne.
    Sist endret av Batland; 05/11/13 kl 20:01

  5. #5
    Registrerte brukere Gneizten sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Rogaland, Bokn
    Innlegg
    230
    Antall takk

    Standard

    Det ble ikke dette oppsettet
    fikk anbefalinger om å kontakte en CStraub, fra www.straubtechnologies.com. Han er ekspert på kammer.

    Har nå bestillt ett oppsett med Patriot 2168 topper og spesial laga kam, tilegnet pushrods, lifters og rocker arms fra han

    Dette oppsettet skal gi ca 425hk og 570nm på en orginal GM 350 bunndel
    Volvo 244GL V8 Ocean blue edition
    Volvo 740SE
    www.bokngatebil.net

  6. #6
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Bare å skaffe deg ei kværn å sette på toppen da så skal du se effekten formelig spruter ut av yankee åttern!
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  7. #7
    Registrerte brukere Gneizten sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Rogaland, Bokn
    Innlegg
    230
    Antall takk

    Standard

    Hehe, ja det hadde gjort seg!
    Men oppnår moderate 9,5:1 i kompressjons, så om eg vil kan eg nok hente ein del mer med høy komp stempler!
    Men kompressor eller twin turbo hadde jo vært artig!
    Volvo 244GL V8 Ocean blue edition
    Volvo 740SE
    www.bokngatebil.net

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    ...
    Sist endret av Batland; 08/11/13 kl 16:53

  9. #9
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Personlig har jeg stor trua på en god vortec topp, og den råeste lunati voodu kammen med den største gassern kammen får til å svelge unna bensin fra. Fungerer værtfall bra på den "dårlige" 305 som billig trim. Eksakt effekt har jeg ikke peiling på, men det er helt klart mer enn 220 som den engang hadde. Sier seg sjøl at man må ha en god HEI fordeler, men det regner jeg meg folk har tenkt seg fram til sjøl.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  10. #10
    Registrerte brukere Gneizten sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Rogaland, Bokn
    Innlegg
    230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Personlig har jeg stor trua på en god vortec topp, og den råeste lunati voodu kammen med den største gassern kammen får til å svelge unna bensin fra. Fungerer værtfall bra på den "dårlige" 305 som billig trim. Eksakt effekt har jeg ikke peiling på, men det er helt klart mer enn 220 som den engang hadde. Sier seg sjøl at man må ha en god HEI fordeler, men det regner jeg meg folk har tenkt seg fram til sjøl.
    Patriot Toppene som jeg har bestillt er mye bedre enn Vortec toppene!

    Se litt på tallene i denne artikelen og du vil se forskjellen på de mest kjente toppene, Patriot kommer definitivt best ut! http://www.carcraft.com/techarticles...r_numbers.html

    Jeg fant først den Lunati Voodoo kammen som passet best til patriot toppene, men fikk da høre av CStraub at deres kam hadde klart 32HP og 55#/lb i gjennomsnitt mer enn Voodoo kammen
    Volvo 244GL V8 Ocean blue edition
    Volvo 740SE
    www.bokngatebil.net

  11. #11
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Har hørt mye bra om patriot toppene, men vortec topper får du veldig billig. Og det er ikke så interesant å koste på veldig mye på en 305
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  12. #12
    Registrerte brukere Gneizten sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Rogaland, Bokn
    Innlegg
    230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Har hørt mye bra om patriot toppene, men vortec topper får du veldig billig. Og det er ikke så interesant å koste på veldig mye på en 305
    Jeg er litt uenig med deg, Patriot toppene er egentlig ikkje noe særlig dyrer enn Vortec topper

    Her får du de for 815$ for ett par, dette syns nå jeg er verdt pengene
    http://www.jegs.com/i/ProMaxx+Perfor.../2168/10002/-1

    Men selvfølgelig, har du tilgang til ett par veldig billige Vortec topper så er jo det ett greit alternativ
    Volvo 244GL V8 Ocean blue edition
    Volvo 740SE
    www.bokngatebil.net

  13. #13
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Fikk tak i noen via min onkel som bor i texas. Han fant dem på hugger der borte og betalte 100$ pr topp. Men når man ser på den artikkelen og hva de går for så er jeg helt klart enig med deg om man skal kjøpe det nytt.

    Hva for gasser tenker du å bruke? Selv vurderer jeg noe innsprut greier, men jeg hører så mye forskjellig.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  14. #14
    Registrerte brukere Gneizten sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Rogaland, Bokn
    Innlegg
    230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Fikk tak i noen via min onkel som bor i texas. Han fant dem på hugger der borte og betalte 100$ pr topp. Men når man ser på den artikkelen og hva de går for så er jeg helt klart enig med deg om man skal kjøpe det nytt.

    Hva for gasser tenker du å bruke? Selv vurderer jeg noe innsprut greier, men jeg hører så mye forskjellig.
    Ja dersom du fikk de til 100$ per topp er det jo en annen sak

    Har nå en Edelbrock 750cfm med manuel choke. Skal prøve å kjøre denne først, muligens ta en dyno test av bilen, viser det seg at denne gir for lite blir det nok muligens en større holley dobbelpumpe gasser....
    Volvo 244GL V8 Ocean blue edition
    Volvo 740SE
    www.bokngatebil.net

  15. #15
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Fungerer den bra for deg? Hører mye forskjellig om gassere og, men det er ingen som snakker dritt om holley. Kjører du standard stall på converter eller skal du endre på det med det nye oppsettet?
    Kjenner på det sjøl at det er fort å gå seg vill på dette så jeg spør å graver der jeg kan
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  16. #16
    Registrerte brukere Gneizten sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Rogaland, Bokn
    Innlegg
    230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Fungerer den bra for deg? Hører mye forskjellig om gassere og, men det er ingen som snakker dritt om holley. Kjører du standard stall på converter eller skal du endre på det med det nye oppsettet?
    Kjenner på det sjøl at det er fort å gå seg vill på dette så jeg spør å graver der jeg kan
    Edelbrock gasseren har fungert veldig bra sålangt, har også bredbåndslambda i bilen og slik jeg har sett det får motoren fin blanding på hele registeret, men er litt spent på hvordan den blir med det nye oppsettet. Problemet med edelbrock er at ein kun kan justere tomgangsforholdet utvendig, alt annet må dyses om... Holley har litt flere justeringsmuligheter, men er desto vanskeligere å få finjustert.

    Har kjørt standard stall på converter til nå, men merker at jeg skulle hatt endel høyere stall rpm, 2500-3000 vil jeg tro hadde vært fint. Men kommer ikke til å legge penger i ny converter nå, kommer mest sannsynlig til å bygge om til manuell neste vinter
    Har ikkje koblet opp lock-upen på TH700R4 kassen min enda, men blir å bestille ett slikt kit nå: http://www.summitracing.com/int/part...6600/overview/

    Bare å spørre om du lurer på noe!
    Volvo 244GL V8 Ocean blue edition
    Volvo 740SE
    www.bokngatebil.net

  17. Takk kermitt takket for denne posten

Lignende tråder

  1. Noen som har peiling på tenningsanlegg på t5?
    By 960t5r in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 4
    Siste post: 24/12/11, 11:55
  2. Noen som har peiling på dette.
    By Volvorune in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 5
    Siste post: 21/04/11, 20:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •