Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Jauda's bilcross og annen galskap volvo 243,5 19?? OPPS! Kan virke støtende på sarte sjeler.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard Jauda's bilcross og annen galskap volvo 243,5 19?? OPPS! Kan virke støtende på sarte sjeler.

    Hei,ja hva skal man si.. Noen mener bilcross med gammel volvo er voldtekt av bilen og en uting,Syns du dette kan du stoppe å lese hær jeg syns det er en fin måte for å brukt opp det siste av bilen å gi den en fin reise til siste hvile sted, bilcross er "motorsport" på ett lavt budsjett der både 240,245 og desverre noen 242 fortsatt vinner løp,Håper det her inne som driver med det og kan dele sine erfaringer. Jeg driver med dette pga av farten og spenningen sammt at det er morro å se at Petter smart og gratisløsninger funker. Kommer til å legge ut bilder og info om bil og løsninger,samt noen bilder av noen av de prosjektene jeg driver på med,har du noen erfaringer om 240/5 i bilcross kom gjerne med dem i min prosjekt tråd
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    Bilen:
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    Litt grunnleggende info om den 244 av ukjent årstall,han jeg kjøpte den av på løp sa at den startet sin karriere i rallycross i 91,klassen var da det man i dag kaller bilcross,i 94-95 ble den klasset ned til bilcross å har etter det vært oppbrukt 10-20 ganger,jeg har hatt den i 2 år å kjørt 8-10 løp med den sammt at den har vært leid ut ett par ganger,beste resultat i år er 2 plass i åpen-klasse i åpen klasse der den greide både invitasjon til midt norsk finale og landsfinale bilett. 5 plass i bortlånt på midtnorsk finale junior, og 1 plass i åpen klasse klubbløp bortlånt til team kompis. Motoren er en b230a eller e blokk med planet "smal" svinghjul,turbo eller sinter lammel og sterkere trykkplate, m-45 girboks,vann pumpe med 5kr i toppen. Toppen er en 405 som jeg fant ut var planet 3mm? Portet, omslipt a-kam eller kam der merke er byttet,større ventiler. Videre er det ett ap insug og 2x 45 dellorto og 4-2-1 grenrør med 2,5 t eksos,lurer på om stempler og blokk kan være planet noe også men dette skal jeg komme tilbake med bilde på.
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    Understells messig er bilen satt opp meget bra,man skulle ikke tro at denne var kjørbar noen plass med det utseende den har men er den tighteste 240 en jeg har hatt på vei/ bane. Forran : dempere er helt gående,dette har blitt kompensert med dobble fjærer:P bruer og styrestag er forlenget 5,5 cm på hver side,har aldri slitt med grep uansett føre,servo men ellers orginalt. Bak: 740 fjærer som er kappa 3,5 runde,momentstag kortet 22 mm for bedre vinkling av klokke. Alle foringer er bytta ut til nylon(ble laget med hullsag og vinkelsliper) her har den største påkosten på bilen også vært i form av 2 nye oljedempere fra Biltema ellers har bilen hydraulisk handbrekk,sveise sperre,ukjent utveksling og ca 40 kg bly bagasjerommet.
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    Planen for bilen i vinter er : stående fjerbein bak for å få senka den 10-12 cm til bak for å få flytta mest mulig vekt bakover,må da sikkert samtidig kappe ut hele stykke over bakaksel for å få fjærings vei. Kappe ut hjulhus med det samme og en god del av baksjermer da den er så rasert at det tar i med 185/60/15, blir vell å flytte opp skjermbue litt. Muligens rette noen bulker? å se o jeg kan skaffe tilveis noen billige koni eller bilstein dempere å ha fram, flere bilder kommer.
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    . låvedøra panser ble noe missfarget under årets klubbløp og en god del letter etter å vært under forhjulet 2 runder rundt banen visst man ser nøye her å på neste bilde ser man at alt ifra "tank forheving og bak er byttet ut,så den må ha vært kraftig påkjørt en gang i tiden
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  8. #8
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Kan ikke se noe tap i en 240 som har gått som bilcrossbil i over 20 år! Er kun når det blir tatt gode objekter det bør være lov å klage

    Men er det fortsatt slik at hvem som helst kan komme og kjøpe bilen din på løpsdager? Er det vanlig i så fall eller fungerer det mer som en trussel så ikke folk skal bruke for mye penger på bilene sine?
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  9. Takk jauda takket for denne posten
  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Kan det stemme at jeg så denne når jeg var å så på midt norsk mesterskap på lånkebanen i september?

  11. Takk jauda takket for denne posten
  12. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mattis Vis post
    Kan det stemme at jeg så denne når jeg var å så på midt norsk mesterskap på lånkebanen i september?
    Dette stemmer, bilen var da lånt ut til hell sjåfør men da bare med orginal 530 topp med v-kam og en 36/36 weber, han kom inn på 5 plass i a-finale etter flere heat seiere og ledet a-finalen en stund, er ikke noe racer med det oppsettet men tar det igjen i svinga
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av knetrom Vis post
    Kan ikke se noe tap i en 240 som har gått som bilcrossbil i over 20 år! Er kun når det blir tatt gode objekter det bør være lov å klage

    Men er det fortsatt slik at hvem som helst kan komme og kjøpe bilen din på løpsdager? Er det vanlig i så fall eller fungerer det mer som en trussel så ikke folk skal bruke for mye penger på bilene sine?
    helt enig i det du skriver først hær, desverre er det noen som bruker opp alt for gode 242 er so jeg syns er en uting, skal legge ut bilde av en jeg kjøpte for 3-4 år siden,var bortimot strøken karroseri messig. Ja det er fortsatt sånn at man kan kjøpe seg bil på løpsdager,ett bud koster 370 kr og bilen koster 9000, er veldig vanlig at biler blir solgt men ikke hær i sør-trøndelag desverre,går mye gromt rundt på banene som er værdt både 2-5 ganger 9000 på storløp,har kjørt i hele år uten egenbud,ser ikke formeg at noen kjøper min pga utseende:P
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  14. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    enkelt å greit,bare det viktigste,temperatur og oljetrykks vakt hjulbuer,hjulhus bak må bygges om i vinter,skjærer dekk. dette var en gang en rett bakskjerm ikke så mye igjen hær her ser man godt breddinga som er gjort på forstilling
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  15. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    selveste rosinen i pølsa,har i senere tid byttet ut 40mm gassere med 45 pga sprekk i feste på gasser. Funker veldig bra
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  16. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    stempel på sylinder 4, ser ut til å vært ett ventilras her engang i tiden,er dette orginal stempel? Gropen i stempel er 1mm dyp kansje. foring's bytte i bakstilling,utrolig hva man får til med en skjærefjøl fra fiskefabrikk,hullsag,vinkelsliper og 2 terrasse skruer
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  17. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    Tilslutt 2 trenings bilder og hvordan bilen funker på løp : https://m.youtube.com/watch?v=sYmTV6e3sMo https://m.youtube.com/watch?v=vT19WC4wxrc
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

  18. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Hitra sør-Trøndelag
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    Da er det vell straks tid for å ta fram Bc bilene igjen,skal begynne først med 360n jeg har for å få den som jeg vill,planen var å montere b5254f (kjøpt) å bruke denne sammen med ett 960 clutchhus,svinghjul og trykkplate fra 850 og 360 clutch,planer for motoren er bensin og tenningschip,grenrør og andre kammer,står 3" fra grenrør til utblåsning på 360en fra før men dette kan bli byttet ut med 2,5". Visst jeg ikke får motoren med innsprut til å funke blir det montert Audi r5 fordeler og kjørt med 5mikuni 40mm. Brukte denne bilen på midtnorsk finale 2013 og tok det som var av biler på startflate,men dessverre var bilen alt for myk forran så ved første sving ble jeg passert av de fleste,dette skal nå løses med coilovers forran og bak,blir vell å kjøpe noe brukt ifra vw eller lignende. Tar gjerne imot tips til denne ombyggingen av 360 en tilslutt noen bilder av bilen
    79" 242,??"244 BC,99" s14a.

Lignende tråder

  1. V70 Vinduspusser galskap
    By Borstad in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 18
    Siste post: 16/02/11, 17:51
  2. En eller annen Volvo med masse lys i :)
    By Daniel V in forum Etterlyst
    Svar: 15
    Siste post: 21/08/10, 23:47

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •