Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 5 av 6 FørstFørst ... 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 136

Tråd: Idapedersen: volvo 940 fk

  1. #101
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Har du en plan for hvordan du skal gjøre jobben med bytte av rådelagre? Det er temmelig trangt å få ned bunnpanna med motor i bilen og samtidig bytte lagre mens man ligger under der... Det går, men det er ikke "optimalt"
    Hvis motoren din har andre pakninger/simringer som sitter trangt til og som trenger bytte så ville jeg vurdert å tatt ut hele motoren og få satt den i bukk og gå over hele. Jeg angret på at jeg ikke gjorde det på 740`en, for der var det flere ting som også skulle vært byttet.
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Planen er å ta de via bunn panna, da det er det eneste som må byttes :P

    Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

  3. #103
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Okei, daså
    Ønsker deg lykke til med den jobben!
    Det er ikke en jobb som frister å gjøre igjen for min del, da det er trangt som bare det under der :/
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  4. #104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Regner med det blir en real dritjobb men må jo gjøres

    Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

  5. #105
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    nå skal jeg endelig få oppdatert litt her

    etter litt hard kjøring så ble bilen veldig pusk, fikk tatt komp.test å topp pakningen var gåen.
    skulle egentlig vente til dagen etter men bestemte meg i 12 tiden på kvelden at jeg skulle begynne da jeg like greit hadde snudd døgnet og ikke hadde jobb

    det gikk ganske greit å få demontert, men for å slippe å løsne turbo, eksos osv så tok jeg ut pinboltene på toppen slik at grenrøret bare lå inntil og toppen kunne løftes rett opp
    måtte ringe inn sambo for å få han til å hjelpe meg å løfte av å på toppen

    etter litt om å men med pussing, å en bit papir som forsvant ned i bunnpannen(så ble to olje skift i løpet av ei uke) så fikk vi "ny" toppen på. byttet også veivhus ventilasjonen mens jeg hadde innsuget av. fikk montert alt å så skulle vi prøve å starte opp, bilen fikk da en duvelig ettertenning(typ. stikkflammer) å kjølevannet begynte å fosse rundt topp pakningen! trodde jeg tok den på nytt men tok av toppdekselet og strammet topp boltene litt mer (ca 45grader) å da ble det tett men må vell av med noe i gjenn da det lekker olje i bakkant.


    demontert!




    de som har byttet eksospakninger sist har tydligvis satt dem feil vei!


    minimal slitekant


    ny veivhusventilasjon


    gammeltopp vs "ny" topp



    en av skadene på pakningen


    kjekk å ha!


    ønsker meg større garasje! (eller ønsker meg egen, detter er svigerforeldrene sin)


    bilen går veldig magert!



    fått montert en del


    siden solen bestemte seg for å komme så måtte porten åpnes! nevermind frontfangeren, sklei i en bil i vinter -.-


    mye rot :P


    sambo var snill å lakka de varmedekslene til plugg kablene å polerte muttrene til toppdekselet!


    ut å prøvekjøre




    par bilder av motor rommet gaffateipen med luftfilteret er der pga dårlig slange
    Sist endret av Idapedersen; 25/04/14 kl 08:09

  6. #106
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    lånte speilrefleks kameraet til pappa å tok noen bilder, er ikke særlig flink men


    syns høyden på bilen er grei nå














    skal senkes mere bake å, syns den er alt for høy :P



    som sagt, er ikke noe proff fotograf men fikk noen bilder

  7. Takk R-israelsen takket for denne posten
  8. #107
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    huff.. ganske demotivert egentilig for tiden.. rådelager å litt forskjellig er på tur i posten (endelig!) men vet ikke om det blir noe svært å få byttet de, er svinplaget med bensinkutt, tenner dålig å bare harker.. skal prøve å bytte bensinpumpen å nå, men skjønner fortsatt ikke hvorfor han skal tenne så dålig! bilen går magert, men har et forbruk fra helvette å skyter stikkflammer å etter tenner hele tiden. noen som har råd? har tenkt litt på chippene om de kan være dålig å at det kan ha noe med det å gjøre? ser for meg egentlig at problemet ligger i det elektriske en plass, alt annet er jo byttet :/

    men som en liten motivasjon så er det ikke lenge før kontoen blir fyllt med skatte penger og handlekurven blir fyllt, vurderer å kjøpe en motor til å overhale å bygge opp "300 oppsett" på, hvis jeg da finner en i god stand

  9. #108
    Registrerte brukere Taz sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2012
    Sted
    Hardanger
    VCCN medlemsnummer
    2570
    Innlegg
    438
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av idapedersen Vis post
    huff.. Ganske demotivert egentilig for tiden.. Rådelager å litt forskjellig er på tur i posten (endelig!) men vet ikke om det blir noe svært å få byttet de, er svinplaget med bensinkutt, tenner dålig å bare harker.. Skal prøve å bytte bensinpumpen å nå, men skjønner fortsatt ikke hvorfor han skal tenne så dålig! Bilen går magert, men har et forbruk fra helvette å skyter stikkflammer å etter tenner hele tiden. Noen som har råd? Har tenkt litt på chippene om de kan være dålig å at det kan ha noe med det å gjøre? Ser for meg egentlig at problemet ligger i det elektriske en plass, alt annet er jo byttet :/

    men som en liten motivasjon så er det ikke lenge før kontoen blir fyllt med skatte penger og handlekurven blir fyllt, vurderer å kjøpe en motor til å overhale å bygge opp "300 oppsett" på, hvis jeg da finner en i god stand
    lmm ?
    Volvo 740 GLT 16v '89
    Volvo 940 Turbo (FT) '91
    Audi A8 V8 TDI '07
    VW Golf 1.8T Syncro '88
    VW Jetta 16V '85

  10. #109
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Har bytta den tre ganger nå, å de som er byttet ut har fungert på andre biler.. har målt alle ledninger inn til lmm å de er med rette verdier alle sammen :P

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  11. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Det ligger heller ingen feilkoder på bilen, har hatt en feilkode på lmm, men det va pga feil lodding når den ble flyttet (bilen var ikke noe bedre før lmm ble flyttet heller)

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  12. #111
    Registrerte brukere Idapedersen sin avatar
    Medlem siden
    11. nov. 2012
    Sted
    sortland
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    da var endelig rådelagrene osv kommet i hus, men selfølgeli, dagen jeg fikk delene fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne låne verkstedet alikevell! så sitter her med bil med rådebank, delene klar men ingen plass å stå!:/ vurderer å ta ut motor hjemme da jeg har tilgang på elefantjekk, men frister ikke da jeg antageli vis må stå ute, å det er mildt sagt dritvær her :P

  13. #112
    Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    fant du ut av oljelekkasjen i bakkant ? har nettopp skiftet toppakning sjøl, og det lekker olje ned på girkassen. jeg tok ikke ut fordeleren så der skal det jo være tett......
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

  14. #113
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Idapedersen Vis post
    huff.. ganske demotivert egentilig for tiden.. rådelager å litt forskjellig er på tur i posten (endelig!) men vet ikke om det blir noe svært å få byttet de, er svinplaget med bensinkutt, tenner dålig å bare harker.. skal prøve å bytte bensinpumpen å nå, men skjønner fortsatt ikke hvorfor han skal tenne så dålig! bilen går magert, men har et forbruk fra helvette å skyter stikkflammer å etter tenner hele tiden. noen som har råd? har tenkt litt på chippene om de kan være dålig å at det kan ha noe med det å gjøre? ser for meg egentlig at problemet ligger i det elektriske en plass, alt annet er jo byttet :/

    men som en liten motivasjon så er det ikke lenge før kontoen blir fyllt med skatte penger og handlekurven blir fyllt, vurderer å kjøpe en motor til å overhale å bygge opp "300 oppsett" på, hvis jeg da finner en i god stand
    Kjedelige greier dette... Er bilen tungstartet også? Når bensinpumpa på min bil var dårlig så var bilen tungstartet når den var kald, måtte vri tenninga av og på flere ganger før den startet. Bilen hadde også tendenser til kutting/lugging under akselerasjon. Har din bil disse problemene også?
    (Min bil er forøvrig til salgs (se signaturen min) , hvis du vet om noen som er på utkikk etter 940 så hadde det vært kjekt om du kunne gitt beskjed til dem. Eller kanskje du selv trenger en 940 til? Skal få den for en bra pris )
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  15. #114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Olje lekasjen min kom fra veivhusventilasjonen da den ikke hadde satt seg helt på blokka
    Må nesten si at jeg er flau over meg selv(og verkstedet) var sikker på rådebank så for å være sikker så sendte jeg bilen på verksted for en andre mening, å de mente også det var rådebank på syl. Nr 4, kjøpte lager å i går skulle jeg kjøre inn til byen å lar bilen stå på tomgang før jeg kjører, når jeg da trår inn clutchen så forsvinnet kakkingen. Så ble sittende å trå inn å ut tusen ganger til det gikk opp for meg at kakkingen sitter jo i kassen!-.- god nyhet siden jeg ikke hadde litt motivasjon for å skifte lagrene da motoren skal ut alikevell til vinteren men samtidig kjipt siden kassen er dålig da:P men har fler så blit vell bytte i helga
    Nei bilen er veldig lett startet, har ikke blitt noe mer tungstartet det siste 1,5år jeg har hatt den. Den lugger noe jævlig å kutter med fullt pådrag. Men har aldrig skjedd at bilen ikke startet er ute etter en billig turbo diesel(7/900 serie) men ser for meg en sviin billig bil som bare virker

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  16. #115
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Kan være utløserlageret som lager den lyden da, må ikke være kassa
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  17. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Kan utløserlageret kakke?:P det er ganske hard kakking

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  18. #117
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Har hørt de kakke før ja. Andre bilmerker selvsakt.. Men samme symtom ser jeg
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  19. #118
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Hmm. Skal bytte clutch å når jeg bytter kassen så lageret blir byttet håper det er bare lageret å ikke kassen da:P

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  20. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  21. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Har kakling jeg også som forsvinner når jeg trykker inn clutchen. Trodde lenge det var motoren,
    men skal ut med girkassa for å sjekke, bytter lageret i allefall.

  22. #120
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Høres ut så det samme jeg har fått

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  23. #121
    Registrerte brukere Jakke sin avatar
    Medlem siden
    31. mars 2013
    Sted
    Svolvær
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Er du sikker på at den går magert om du får ettertenning?

    Om bilen skal trimmes noe mer vil jeg handla bredbandslambda uansett, god investering, får de jo til 1500 med lambdaen og instrument
    -X- 1997 VW Passat 1.8T 220hk - Audi S4 coiler, Audi S4 dyser, steg 1 tuning
    -X- 1996 Peugeot 605 2.0T 150hk
    -X- 1988 Mazda RX7 FC Cab 270hk - RacingBeat turboback eksos, DT Rtek7 steg 1.5
    2003 Volvo S60 2.5T AWD 300hk+ - Ferrita downpipe, BSR cat-back, Bosch EV14 550cc, TD04HL-19T, Snabb innsugsrør, Hilton Tuning steg 3

  24. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Plugger blir hvit med en gang.. skal handle bredbandslamda, har vært en plan lenge, men ikke blitt gjennomført siden jeg har vært plaget med bilen nesten siden jeg kjøpte den:P

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  25. #123
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av idapedersen Vis post
    Plugger blir hvit med en gang, ventilene var å snykvite når jeg bytta topp..
    skal handle bredbandslamda, har vært en plan lenge, men ikke blitt gjennomført siden jeg har vært plaget med bilen nesten siden jeg kjøpte den:P

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk


    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  26. #124
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard



    Leiter etter oljelekkasje..

    Å en polering må til for å lette humøret
    Olje lekasje er enda ikke funnet, det er helt bløtt i bakkant, bruker en l olje på en dag men klarer ikke se hvor det kommer fra! Lurer på topp pakning å fra sandwich til oljefilter

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  27. #125
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2013
    Sted
    Sortland, Nordland
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Har begynt planleggingen på å bygge det såkalte 300 oppsettet, men er usikker på hvilken turbo som blir bra. Siden dette er en bil som er daglig i bruk så ønsker jeg ikke stoor lastebil turbo, da jeg vill ha ladetrykk så tidlig som mulig. Har sett litt på holset hx 35, ev 30. Noen som har en fungerende bil med det oppsettet som vet hvor mye turtall som skal til før man oppnpr fullt ladetrykk? Å hvilke chipper anbefaler dere? skal legge ut listen over det som skal kjøpes til motoren, er usikker på om jeg har glemt noe

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Side 5 av 6 FørstFørst ... 3 4 5 6 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •