Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Trenger råd om va jeg skal gjøre med eksos lekkasje.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard Trenger råd om va jeg skal gjøre med eksos lekkasje.

    Har nylig byttet fremre eksos rør og katlysator. Men sliter med og få skjøten mellom katlysator og lyddemper tett.
    Grunnen er at det er kappet lange spor i røret til lyddemperen og røret til katlystatoren går ikke langt nok inn til og dekke disse.
    Det jeg lurer på er va skal jeg gjøre? Enten få mitt lokale bilverksted til og sveise i en dette eller bytte ut lyddemperen.
    Det er noen problemer her bakre eksos anlegg er små rusten og fæl så alt bakover må da byttes(ser skruvat har alt til bakre eksos til ca 1700kr). Og vis det skal sveises så må røret gjøres noe veldig reint da jeg har gjort verdens værste forsøk på og få dette tett. får dessverre ikke lagt ut bilder av dette. Men skjøten er full av lyddemper bandasje og eksos pasta. Va tenker dere? Vil bare si at jeg har fortsatt marerit
    etter at jeg byttet eksosanlegget på 240en jeg hadde.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. okt. 2012
    Innlegg
    148
    Antall takk

    Standard

    Eksosanlegg kan være direkte jævlig å jobbe med.

    Om lyddemperen og anlegget bakover ikke er av de beste ville jeg ikke kostet på det det koster å få det sveiset med mindre du kjenner noen med sveiseapparat som gjør jobben for noen halvlitere. Det du derimot kan gjøre selv er følgende:

    1. Slip av eksospasta'n og bandasjen.
    2. Vask litt med avfetting.
    3. Erstatt bandasjen med en ølboks som du kapper av endene på og splitter på langs. Innholdet kan du tømme i et glass og nyte mens du skrur. På innsiden av ølboksen smører du et tynt lag med eksospasta, og fester konstruksjonen rundt sprekken i eksosrøret med slangeklemmer av syrefast kvalitet i begge ender. Smør et tynt lag med eksospasta langs skjøtene i begge ender, og på langs der ølboksen er splittet.

    Om du ønsker minimalt med oppmerksomhet under neste EU-kontroll kan du feste ølboksen med den blanke siden ut, om du derimot skal på redneckfestival kan du med fordel sette merket utover

  3. Takk kimar takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Ha ha Tror jeg står over ølboks trikset for jeg har prøvd meg på noe lignede uten noe serlig hel. Men genialt er det.
    Tror jeg nok kommer til og bytte ut eksosen bak. Lurer på og få dette gjort på verksted da jeg hater eksos anlegg.
    Takker for svar!

  5. #4
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Bytt resten som er dårlig og sveis alle plasser det lekker. Eksos er noe dritt å holde på med. Men det er veldig viktig at det er i orden for komfort, helse, ytelse og forbruk.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  6. Takk kimar takket for denne posten
  7. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Ja jeg kommer bare til og bytte ut den bakerste delen av eksosanlegget. For fremme eksos rør og katlysatoren er nytt så da blir helle anlegget nytt.
    takker for svar

Lignende tråder

  1. Svar: 6
    Siste post: 29/11/11, 21:32
  2. Svar: 30
    Siste post: 07/07/11, 06:05
  3. Hva skal man gjøre for og få Økt effekt i en V70 TDI 99mod??
    By Stian.Søllesvik in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 09/02/11, 12:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •