Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: 850 t5r starter ikke etter chip bytte

  1. #1
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard 850 t5r starter ikke etter chip bytte

    hei.jeg har volvo 850 t5r med manuell kasse.jeg skulle bytte chip i dag på bilen min.etter jeg hadde bytte chip og montert den igjen,da skulle jeg starte bilen,men den ville ikke starte i det hele tatt.jeg prøvde chippen begge veier,men ikke noe start..okey tenkte,da prøver jeg den gamle chippen som satt i hjernen fra før,men den vill ikke starte da heller..jeg tror den ikke får bensin,siden bensinpumpa ikke går....da prøvde jeg og bytte sikring og rele,men den ville ikke fortsatt ikke starte.

    det jeg lurer på,kan det være pumpa som har takka for seg ellerno,eller om det er noe som kan være galt..håper på raskt svar,siden jeg skal bruke bilen i helga

    mvh john
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Ilseng
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Prøv å hekte av batteri i 10min, kan hende det funker.

    Sent from my HTC One using Tapatalk 2

  3. #3
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PyrionZ Vis post
    Prøv å hekte av batteri i 10min, kan hende det funker.

    Sent from my HTC One using Tapatalk 2
    ok.det kan funke,skal prøve det nå
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  4. #4
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    det hjalp ikke,noen andre forslag?
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Sett strøm direkte på pumpa se om den går da. Kan hende rele har hengt seg opp.

  6. #6
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Pumpa skal ikke gå konstant. Denne går 2-3 sekunder etter at tenninga er slått på. Den opparbeider da trykk og stopper, til det er behov for mer. Dette sannsynligvis etter at motor har starta.

    Ha en hjelper i bakluka mens du vrir om nøkkel til tenningsposisjon. Skal høre pumpa lett da.
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  7. #7
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    prøvde å sette strøm rett på pumpa,da ville pumpa gå,men jeg sjekket om det kommer strøm i kontakten som går til pumpa,det var ikkenoe strøm,så det kommer ikke strøm til pumpa..hva kan være galt da.har prøvd en ny sikring og en rele som jeg vet er i orden,men det funket ikke.....
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  8. #8
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    kan informere om at noen gangen så går det ikke å starte med nøkkelen,så jeg bruke en startknapp som jeg har montert,kan det være tenningslåsen/tenningsbryteren som er noe galt med da?
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av johnjo Vis post
    prøvde å sette strøm rett på pumpa,da ville pumpa gå,men jeg sjekket om det kommer strøm i kontakten som går til pumpa,det var ikkenoe strøm,så det kommer ikke strøm til pumpa..hva kan være galt da.har prøvd en ny sikring og en rele som jeg vet er i orden,men det funket ikke.....
    Releet til pumpa får sin strøm fra sikring Nr. 2.
    Denne spenningen ligger så lenge rele 2/31 ligge inne. og kan måles på pinne 1 (15) nede i sokkelen.

    Rele 2/31 er det midterste av de tre lave som sitter foran lysrteleet. (102)

    Disse tre lave releene er som regel merket "J"
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av johnjo Vis post
    kan informere om at noen gangen så går det ikke å starte med nøkkelen,så jeg bruke en startknapp som jeg har montert,kan det være tenningslåsen/tenningsbryteren som er noe galt med da?
    Tenningsbryter er en aktuell kandidat sammen med de releene merket "J".
    Lett å få sjekket releene: Standard firestiftsrele går rett inn.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  11. #11
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    har fått byttet tenningsbryter og den lille rele merket j imidten,men fremdeles er det ikke noe liv å få i pumpa.hva mer kan jeg sjekke da a?går tom for ider snart..
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  12. #12
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    ingen som vet?

    fant ut at coilen ikke får noe strøm,jeg vet ikke om det har noe sammenheng jeg,men byttet coilen forde med en annen,men det ble ikke noe bedre av det...
    Sist endret av johnjo; 22/09/13 kl 11:59
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av johnjo Vis post
    har fått byttet tenningsbryter og den lille rele merket j imidten,men fremdeles er det ikke noe liv å få i pumpa.hva mer kan jeg sjekke da a?går tom for ider snart..
    Noe av greia er denne.

    Når du chiper på motorelektronikk, så må du regne med å måtte feilsøke til dels kreativt OM det skulle oppstå feil.
    Rådene du har fått i denne tråden, har vært relevante for den bilen du har og feil som er på den.
    Noen av oss kan ha tatt det for gitt at du har sjekket at den nye chipen din faktisk fungerer, og at du har sjekket at den gir ut alle de signaler som den skal gjøre for at motoren din skal kunne starte.
    Likeledes så bør du sette deg godt inn i hvordan slik elektronikk fungerer, samt ha et skjema på bilen din for hånden.

    Jeg kunne sikkert satt opp ei LANG liste over ting som kanskje burde blitt sjekket, men da må man først finne en plattform som man kan bygge disse sjekkpunktene fra.

    HVA fungerer på den nye Chipen din?
    Hva sier leverandøren om eventuell brukerstøtte i forbindelse med installasjon av den?
    Har du forvisset deg om at chipen fungerer problemløst sammen med DIN motorelektronikk?
    Er chipen fra en seriøs leverandør?
    Har du forsøkt å sette tilbake original chip?

    Ja spørsmålsrekken kan bli VELDIG lang.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  14. #14
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Noe av greia er denne.

    Når du chiper på motorelektronikk, så må du regne med å måtte feilsøke til dels kreativt OM det skulle oppstå feil.
    Rådene du har fått i denne tråden, har vært relevante for den bilen du har og feil som er på den.
    Noen av oss kan ha tatt det for gitt at du har sjekket at den nye chipen din faktisk fungerer, og at du har sjekket at den gir ut alle de signaler som den skal gjøre for at motoren din skal kunne starte.
    Likeledes så bør du sette deg godt inn i hvordan slik elektronikk fungerer, samt ha et skjema på bilen din for hånden.

    Jeg kunne sikkert satt opp ei LANG liste over ting som kanskje burde blitt sjekket, men da må man først finne en plattform som man kan bygge disse sjekkpunktene fra.

    HVA fungerer på den nye Chipen din?
    Hva sier leverandøren om eventuell brukerstøtte i forbindelse med installasjon av den?
    Har du forvisset deg om at chipen fungerer problemløst sammen med DIN motorelektronikk?
    Er chipen fra en seriøs leverandør?
    Har du forsøkt å sette tilbake original chip?

    Ja spørsmålsrekken kan bli VELDIG lang.
    den nye chippen kjøpte fra en innpå forumet her.han prøvde chippen før han sendte den til meg,den funket sa han.

    og jeg har også prøvd den orginale chippen som satt i hjernen fra før,men den vil ikke starte
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av johnjo Vis post
    den nye chippen kjøpte fra en innpå forumet her.han prøvde chippen før han sendte den til meg,den funket sa han.

    og jeg har også prøvd den orginale chippen som satt i hjernen fra før,men den vil ikke starte
    Da blir det å feilsøke med skjema i den ene hånden, og multimeteret i den andre.
    Bensinpumpereleet er styrt med en ledning som gir pulser som kommer fra tenningen. (Via bensinmodulen)
    Dersom tenningspulser uteblir, så er det som oftest kamakselføleren som er problemet.
    Sjekk gjerne at klemme 15 får spenning på releet. (napp det ut og sett på tenningen)
    Samme sak med tenningsmodulen, ingen pulser ut om ikke kamakselføler er med.
    Du skal imidlertid ha 12V på klemme 3 i den firepolte kontakten til effektmodulen.
    Pulsene kommer inn via klemme 4 (ligger normalt til jord) og klemmene 1 og 2 er jord (kun ledning på klemme 1)
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2012
    Innlegg
    183
    Antall takk

    Standard

    etter at jeg chippet bilen fikk jeg samme probleme, der var det startspærra som hadde kobla inn,(trodde chipp skulle fjerne den)
    jeg lukket alle dører å låste bilen for så å låse opp å da startet den med en gang. vet ikke om dette er noe som hjelper deg men verd ett forsøk lykke til!

  17. #17
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    om du har snudd chippen feil vei, kan du ha ødelagt både chip og
    ECU
    .
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  18. #18
    Registrerte brukere johnjo sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2010
    Sted
    løten,hedmark
    Innlegg
    476
    Antall takk

    Standard

    jeg fikk start på bilen at i går,sånn helt plutselig så begynte pumpa å gå at.jeg hadde bare rørt ledningene bak tenningslåsen,så funket pumpa at,så det må ha vært dårlig kontakt bak der,men jeg må fortsatt bruke den gamle chippen min,den nye jeg kjøpte funket ikke,så han jeg kjøpte den av skulle sende en ny chip at meg som har sittet i bilen hans,for den vet han den er i orden...synes rart at de chippen ikke ville funke.den er jo lager for manuelkasse,obd1 og uten startsperre..den er også laget for t5/t5r biler.

    er det noe forskjell på hjerne fra en t5 og en hjerne fra t5r,jeg tenkte på siden nr på hjernen er forskjell?
    Sist endret av johnjo; 24/09/13 kl 14:24
    VOLVO 850 T5R
    VOLVO S70 T5
    VOLVO 940 T5

  19. #19
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    eneste forskjell er at T5R har en overboost funksjon i 30sekunder som gir 15hester ekstra.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

Lignende tråder

  1. bilen starter ikke etter register-bytte (LØST)
    By kompi in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 16/02/11, 20:33
  2. Bilen starter ikke etter bytte av kupévifte
    By jtand in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 02/02/11, 23:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •