Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 25 av 25

Tråd: Turbo-fusk V70 2,4T

  1. #1
    Registrerte brukere renegade sin avatar
    Medlem siden
    23. aug. 2010
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard Turbo-fusk V70 2,4T

    Jeg har en 2001 2,4T
    AWD
    som mister kreftene rundt 3-3500 o/min. Diagnosen viser lavt turbotrykk. Noen ide om hva det kan være. Til info er bilden chippet med BSR PPC steg 1, BSR eksos og åpent luft filter.

  2. #2
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    Om den forteller deg at det lavt turbotrykk er det vell en sjangse for at det er det.

    Før 3000 da, alt virker normalt?
    Om du kjenner at turboen starter og lade, men kutter etterhvert.. nødmodus?
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  3. #3
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.574
    Antall takk

    Standard

    TCV
    ? Min 2,4t ladet bare 0,2 bar, med ny tcv lader den 0,6
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  4. #4
    Registrerte brukere renegade sin avatar
    Medlem siden
    23. aug. 2010
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Jeg prøvde igjen i går. Den fungerer helt fint frem til 3-3500 o//min og så fusker denfor så å komme igjen og så fusker den på nytt. Turtallet øker gradvis og fuskingen gjentar seg oppover turtallskalaen. Jeg har en mistanke til
    TCV
    , men vet ikke. Mr. Vikebø: hvor fikk du tak i ny
    TCV
    og hvilken pris?

    Fant en film på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=A9hcZKHDf1Y

    Akkurat slik oppfører min seg. Så det er nok
    TCV
    ventilen. Bestillte ny på IPD, gikk for IPD sin egen ventil....
    Sist endret av renegade; 19/09/13 kl 08:18

  5. #5
    Registrerte brukere 64PV sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2010
    Innlegg
    179
    Antall takk

    Standard

    TCV
    ? Min 2,4t ladet bare 0,2 bar, med ny tcv lader den 0,6
    Hvordan oppfører turbotrykket ditt seg under vanlig lett kjøring på flatmark?
    Min 2,4T ligger på minus 0,6-0,7 bar på flatmark i 60 -80 kmt i 4 gir.
    Må kjøre den ganske hardt i motbakker for å komme over 0 og opp til 0,5 bar ladetrykk.
    Har en helt ny orginal
    TCV
    .

  6. Takk hansxc70 takket for denne posten
  7. #6
    Registrerte brukere renegade sin avatar
    Medlem siden
    23. aug. 2010
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått satt inn ny
    TCV
    ventil fra IPD. Gikk for den de har selv og ikke den originale. Bilen fungerer som den skal nå, men jeg er ikke helt imponert over draget i bilen til tross for at den har BSR PPC steg 2 inkl åpent luftfilter. Skal vel være 252 hk. Tror jeg må få lest av turbotrykket. Er det noen som har en formening om hvilket turbotrykk det skal være originalt og evt. etter omprogrammering?

  8. #7
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    åpner du eksosen med steg 2 chip så vil den bli en del friskere, og husk at skal du ha de "252hk" så må du kjøre på 98 oktan, og det tar noen tanker før bilen har omstilt seg skikkelig.

    originalt lader de rundt 0.4 bar, med steg 2 bsr chip så lader den 0.8 med peak mot 0.9. men dette kommer også helt an på hva eksosanlegg og luft filter som er montert.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  9. #8
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    men det som du har skrevet over her er ikke relatert til tcv, den vil ikke gjør at bilen fjusker. LMM og lamda i front er slitedeler som burde byttes hver 160 000km og de gir ganske feil signaler til hjernen lenge før du får feilkode på de. de to i lag eller hver for seg vil gjør at bilen går som ett dass.
    høres mer ut som LMM problem du beskriver.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  10. #9
    Registrerte brukere renegade sin avatar
    Medlem siden
    23. aug. 2010
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Takker for svar. Jeg kjører BSR eksos fra katalysator og bak. Er vel 2x2" eller 2x2,5". Filteret er type åpent BSR med plate fora å skille den fra den varme luften i motorrommet. Alt er nytt nå i høst.

    Når det gjelder
    TCV
    så be iallefall bilen helt fin så fort jeg hadde bytte
    TCV
    . Visst du ser på linken jeg har lagt ut i det jeg skriver lenger opp så ser du hvordan min oppførte seg. Jeg får se å få koblet opp turbotrykksmåler og se hva den lader. Jeg kjører forresten ikke på 98 oktan....... Vil det utgjøre stor forskjell altså?

    Kan LMM og lambda føre til at den rett og slett går dårlig uten at den fusker og at det gir feilmelding? Har hatt den hos Volvo uten at det var noen feilmelding på dette.
    Sist endret av renegade; 01/10/13 kl 05:07

  11. #10
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    LMM og lamda i front regulerer bensin/luft blandingen, den er alfa omega, lamda'n soter ned over tid, og gir sjeldent noe mer feilkode enn når heating elementet i den går i stykker. LMM registrerer luft temp og mengde luft, luft er skittent og forringer LMM så den og viser feil, de to jobber i lag, og kan gjøre natt og dag forskjell selv om bilen ikke fusker.
    TCV
    vil ikke gjøre at bilen fjusker, men kan gjøre at lade trykket kan komme og gå, og om den er dårlig så vil det forsterke f.eks en dårlig LMM som du beskrev at den fjusket jo mer turtall du har jo mer luft skal den registrere jo mer feil vil den vise jo mindre egnet vil bensinblandingen bli.
    Ofte tegn på lamda i front er dårlig er forhøyet fuel forbruk.

    Jeg bytter selv LMM og lamda i front på hver 120 000km og jeg merker stor forskjell hver gang.
    får de billig på www.fcpeuro.com

    når du har så åpent eksos og luft filter så burde det vere på 0.8 bar en plass. Aboslutt ikke dumt å kjøpe seg en ladelufttrykks måler og sjekke dette. gjerne opp en bratt bakke med full gass slik motoren må jobbe hardt og ha turtall.

    95 og 98 vil gjøre stooor forskjell. Det er så stor forskjell, jeg var i trondheim på langtur, og fylte tanken med 98 når jeg kom dit, og jeg la merke til at det var jaggu med ikke 98 som var på bensintanken hos bensinstasjonen i det jeg kjørte ut krysset.
    Du vil få en god del mer bunndrag med en litt små hysterisk topp drag om bilen er i god stand. Med 95 så er bilen forsatt slapp.

    Med chip så vil også dårlige plugger, lamda, lmm, luft filter, coiler og tcv gi merkbar mer fjusking om de begynner å bli dårlig enn uten chip.

    på 174k er det på tide med bensin filter og.
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  12. #11
    Registrerte brukere renegade sin avatar
    Medlem siden
    23. aug. 2010
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Takker for utfyllende svar.

    Bilen fusket ikke. Det var nok ladetrykket som fusket slik som du beskriver med at ladetrykket kommer og går. Det er nå fikset, men er ikke helt imponert over draget. Hadde vært interesssant å målt ladetrykket.

    Merker du virkelig så tor foskjell på å bytte LMM og lambda ? Det var nytt for meg. Tenkte de enten virket eller ikke. Om det er som du skriver så er nok sikkert også på tide å bytte LMM og Lambda siden min bil har gått ca 210K. De er ikke helt avskrekkende dyre på IPDUSA heller.

    Må nok også prøve 98 for å se om det hjelper.
    Sist endret av renegade; 03/10/13 kl 05:52

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2011
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Driver og lurer på om jeg må bytte en del slikt på min også. Har jo lenge hatt en fusking i det området motoren jobber lett langs landeveien, altså ved konstant hastighet. Nå har jeg lyst til å bytte coiler,
    TCV
    med tilhørende slanger, LMM og fremre lambdasonde(oxygensensor). Pluggene og bensinfilter byttet jeg for et par mnd siden. Hjelper det ikke da vet ikke jeg...
    Tenker å bestille på fcpeuro, og da Bosch og
    OEM
    deler. Vil ikke prøve andre billigere utgaver, er lei fuskinga. Erfaringsmessig dere, hvordan er prisene ferdig levert og momset fra fcpeuro i forhold til volvo original her hjemme?

  14. #13
    Registrerte brukere Vatnehol sin avatar
    Medlem siden
    29. juni 2010
    Sted
    Ellingsøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    1.317
    Antall takk

    Standard

    Da er det helt klart på tide å bytte lmm og lamda, kjøp originale, bosch.
    De skal gi en verdi til hjernen og den vil gi mer og mer feilsignal over tid jo mer skitten de blir, man kan ta en rens av lmm med crc lmm rens men det er kun førstehjelp. er også en silikon som holder chipen i lmm vanntett, denne har en tendens til å gå i oppløsning over tid å renne over på temp sensoren og gi feil signal.

    prisen for lamda i front eller lmm ligger på rundt 3500-4500 hos volvo i norge hver for seg, hos fcp så koster det bare en tusen lapp, og det er samme originale delene.

    98 oktan er omtrent et krav for en chip skal fungere. da kan motoren kjøre på mer lade trykk og mer fortenning = mye mer hk
    Sist endret av Vatnehol; 02/10/13 kl 17:36
    Volvo xc70 2013 D5 Inscription

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2011
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Høres jo bra ut. Alle fem coilene kommer på ca 2200kr inkl mva og pluss frakt, men den fordeles jo på alt i ordren. Tipper de koster noe mer her hjemme?
    Et spørsmål, ikke noe av disse delebyttene krever annet enn å koble vekk minuspolen på batteriet vel? Tenker på evnt software?
    Ellers var det ikke meningen å kuppe tråden her, tenkte bare det var aktuelt for trådstarter.

  16. #15
    Registrerte brukere renegade sin avatar
    Medlem siden
    23. aug. 2010
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Det er helt i orden , amcarduden Det er som du sier interessant å få diskutert litt og sanket inn info. Mye kunnskap hos folk som ikke er så enkelt å få tak i utenom forumene.

  17. #16
    Registrerte brukere brukernavn sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2012
    Sted
    Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    870
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Post

    Sitat Opprinnelig postet av Vatnehol Vis post
    Da er det helt klart på tide å bytte lmm og lamda, kjøp originale, bosch.
    De skal gi en verdi til hjernen og den vil gi mer og mer feilsignal over tid jo mer skitten de blir, man kan ta en rens av lmm med crc lmm rens men det er kun førstehjelp. er også en silikon som holder chipen i lmm vanntett, denne har en tendens til å gå i oppløsning over tid å renne over på temp sensoren og gi feil signal.

    prisen for lamda i front eller lmm ligger på rundt 3500-4500 hos volvo i norge hver for seg, hos fcp så koster det bare en tusen lapp, og det er samme originale delene.

    98 oktan er omtrent et krav for en chip skal fungere. da kan motoren kjøre på mer lade trykk og mer fortenning = mye mer hk
    Hei. Låner tråden litt. Volvo skulle ha 3900,- for lamda og 3700,- for lmm. Mekonomen har den delen du setter inni røret på lmm for 1610,- og lamda for 2500,-. Det står bosch på begge to. Er dette ett alternativ?


    Stian

  18. #17
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.046
    Antall takk

    Standard

    Jeg betalte under kr 800 hver før moms/gebyr for LMM på eBay og Lambda fra FCP for min 2.4T, men den norske krona er mindre verd i dag...
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  19. #18
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Husk også at IPD sin
    TCV
    må "kjøres inn" på riktig måte, måtte ihvertfall det før, for at de skal fungere optimalt. Stod om det i papirene som fulgte med den gangen jeg kjøpte de, og lå på nettsiden til produktet også.

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. aug. 2010
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Gammel tråd ser jeg, men har samme motor og samme chip. Jeg hadde problemer tidligere, byttet lmm og det ble ikke bedre. Fikk noe feilkoder iblant på turbotrykket. Fikke høre at wastegateklokka kunne begynne og lekke, event bli slapp i fisken om man chippet bilen. Jeg kjøpte denne : http://www.scstyling.no/wastegate-08-p-7388-c-5354.aspx Wastegateklokka som er beregnet for ca. 0.8 bar. Denne justerte jeg til 1,2 bar. har kjørt i 1,5 år med denne nå. Og det ble STOR forskjell. Ingen feilkoder, eller annet trøbbel. Responsen kommer momentant når du drar på :-D :-D :-D
    Hvis den originale begynner og fjuske så får du kjapp reaksjon i starten, men så blir det for tøft og holde igjen ventilen og den slipper ut litt trykk. Da daler turbotrykket, for så og bygge seg opp igjen. (monter turbotrykkmåler og du ser det lett) Dette kommer bort om du monterer en som er beregnet for litt høyere trykk. Rådene i denne montoren tåler 1,3 bar. Så min går på 1,2:-) Du kan også hekte på ei ganske stram fjær på wastegaten som hjelper til og holde igjen ventilen. Blender du alle 3 slangene på magnetventilen så vil du koble bort WG. Og da får du også greie på om WG klokka er deffekt. MEN OBS!!! DA LADER DEN MAX! MIN SPRATT OPP PÅ 1,7 FØR JEG RAKK OG SLIPPE PEDALEN.
    Automaten oppfører seg også mye bedre nå som momentet er riktig :-)
    Når de selger bsr chips så skulle ny WG klokke være med synes jeg.

  21. #20
    Registrerte brukere brukernavn sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2012
    Sted
    Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    870
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av peri_lund Vis post
    Gammel tråd ser jeg, men har samme motor og samme chip. Jeg hadde problemer tidligere, byttet lmm og det ble ikke bedre. Fikk noe feilkoder iblant på turbotrykket. Fikke høre at wastegateklokka kunne begynne og lekke, event bli slapp i fisken om man chippet bilen. Jeg kjøpte denne : http://www.scstyling.no/wastegate-08-p-7388-c-5354.aspx Wastegateklokka som er beregnet for ca. 0.8 bar. Denne justerte jeg til 1,2 bar. har kjørt i 1,5 år med denne nå. Og det ble STOR forskjell. Ingen feilkoder, eller annet trøbbel. Responsen kommer momentant når du drar på :-D :-D :-D
    Hvis den originale begynner og fjuske så får du kjapp reaksjon i starten, men så blir det for tøft og holde igjen ventilen og den slipper ut litt trykk. Da daler turbotrykket, for så og bygge seg opp igjen. (monter turbotrykkmåler og du ser det lett) Dette kommer bort om du monterer en som er beregnet for litt høyere trykk. Rådene i denne montoren tåler 1,3 bar. Så min går på 1,2:-) Du kan også hekte på ei ganske stram fjær på wastegaten som hjelper til og holde igjen ventilen. Blender du alle 3 slangene på magnetventilen så vil du koble bort WG. Og da får du også greie på om WG klokka er deffekt. MEN OBS!!! DA LADER DEN MAX! MIN SPRATT OPP PÅ 1,7 FØR JEG RAKK OG SLIPPE PEDALEN.
    Automaten oppfører seg også mye bedre nå som momentet er riktig :-)
    Når de selger bsr chips så skulle ny WG klokke være med synes jeg.
    Kjører du steg 1 og 1,2bar eller har du 2 eller 3?



    Sent from my iPad using Tapatalk

  22. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. aug. 2010
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjører steg 1, med 1,2 bar. Åpent luftfilter fra BSR. Men eksosanlegg fra bsr er også veldig ønskelig. Får se når lottogevinsten slår inn :-)

  23. #22
    Registrerte brukere brukernavn sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2012
    Sted
    Hordaland
    VCCN medlemsnummer
    870
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av peri_lund Vis post
    Jeg kjører steg 1, med 1,2 bar. Åpent luftfilter fra BSR. Men eksosanlegg fra bsr er også veldig ønskelig. Får se når lottogevinsten slår inn :-)
    Kan anbefale BSR eksos og BSR downpipe på det sterkeste!! Lett å montere og fin lyd. Litt mere lyd når downpipe kommer på. Jeg har kjørt i 2år med catback før jeg gikk for downpipen

    Orginal vs BSR









    Sent from my iPad using Tapatalk

  24. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. aug. 2010
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Okei, får se hva jeg gjør. Er det vanskelig og få løsnet skruene mellom turbo og downpipe? Ser for meg at det sitter noe grenseløst...
    Jeg har faktisk vurdert og kun kjøpe 3" sportscat fra bsr og lage downpipe selv. Jobber på mekonomen og har bra priser på rør/deler.
    Det er denne jeg tenker på: http://www.scstyling.no/sportkatalys...51-c-5343.aspx

  25. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2016
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av peri_lund Vis post
    Gammel tråd ser jeg, men har samme motor og samme chip. Jeg hadde problemer tidligere, byttet lmm og det ble ikke bedre. Fikk noe feilkoder iblant på turbotrykket. Fikke høre at wastegateklokka kunne begynne og lekke, event bli slapp i fisken om man chippet bilen. Jeg kjøpte denne : http://www.scstyling.no/wastegate-08-p-7388-c-5354.aspx Wastegateklokka som er beregnet for ca. 0.8 bar. Denne justerte jeg til 1,2 bar. har kjørt i 1,5 år med denne nå. Og det ble STOR forskjell. Ingen feilkoder, eller annet trøbbel. Responsen kommer momentant når du drar på :-D :-D :-D
    Hvis den originale begynner og fjuske så får du kjapp reaksjon i starten, men så blir det for tøft og holde igjen ventilen og den slipper ut litt trykk. Da daler turbotrykket, for så og bygge seg opp igjen. (monter turbotrykkmåler og du ser det lett) Dette kommer bort om du monterer en som er beregnet for litt høyere trykk. Rådene i denne montoren tåler 1,3 bar. Så min går på 1,2:-) Du kan også hekte på ei ganske stram fjær på wastegaten som hjelper til og holde igjen ventilen. Blender du alle 3 slangene på magnetventilen så vil du koble bort WG. Og da får du også greie på om WG klokka er deffekt. MEN OBS!!! DA LADER DEN MAX! MIN SPRATT OPP PÅ 1,7 FØR JEG RAKK OG SLIPPE PEDALEN.
    Automaten oppfører seg også mye bedre nå som momentet er riktig :-)
    Når de selger bsr chips så skulle ny WG klokke være med synes jeg.

    Var ute i ste å blendet de 3 slangene fra magnetventilen, trykket ble vel litt over 1 bar. Var litt vanskelig å få rett måling da jeg satt med hodelykt og måleren i hånden, samt sku både styre, se på veien og se på måleren samtidig.
    Syntes det var rart at ikke jeg fikk høyere enn det, når du fikk 1,7 bar.
    Har lenge mistenkt at det var noe galt, kjører med BSR chip samt eksos, men trykket ligger på rundt 0,4. Samme som det ligger på når den er original, så regner med det er magnetventilen eller wastegaten som er dårlig.. kjedelig å måtte plages.
    Noen som har forslag?
    Sist endret av Jompa; 22/10/16 kl 00:17

  26. #25
    Registrerte brukere TheStig sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2012
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    570
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jompa Vis post
    Var ute i ste å blendet de 3 slangene fra magnetventilen, trykket ble vel litt over 1 bar. Var litt vanskelig å få rett måling da jeg satt med hodelykt og måleren i hånden, samt sku både styre, se på veien og se på måleren samtidig.
    Syntes det var rart at ikke jeg fikk høyere enn det, når du fikk 1,7 bar.
    Har lenge mistenkt at det var noe galt, kjører med BSR chip samt eksos, men trykket ligger på rundt 0,4. Samme som det ligger på når den er original, så regner med det er magnetventilen eller wastegaten som er dårlig.. kjedelig å måtte plages.
    Noen som har forslag?
    Ta en titt på denne videoen, den omhandler 850 turbo men den er fortsatt like relevant. Kan godt være at du har fått en revne i bypass-membranen, noe som vil resultere i at turbotrykket blør ut.

    Men når det er sagt, det første du bør sjekke er vacuumslangene. Er de gamle og sprukne så kan det også utgjøre natt og dag.

    https://youtu.be/iYpfeQJu8ac

    Sendt fra en tøttsjtelefon
    Sist endret av TheStig; 25/10/16 kl 01:50
    V70 2,0T 2000 mod.

Lignende tråder

  1. V70 med fusk ved høy turtall
    By kristofferlund in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 13/09/12, 21:27
  2. Fusk/ingen reaksjon
    By Ply in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 19/01/12, 10:27
  3. b230fb Fusk ved gasspådrag
    By Tom- in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 13/11/11, 18:44
  4. Motor fusk 850 TDI 1997
    By fredrim in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 24/08/11, 22:38
  5. fusk b230f
    By olespole in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 04/08/11, 21:22

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •