Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Volvo 460 spørsmål

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2013
    Sted
    Karmøy
    VCCN medlemsnummer
    1306
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Question Volvo 460 spørsmål

    Hei, er ganske ny på forumet, så ikke kast meg ut om jeg gjør no feil med en gang

    Har noen spørsmål ang. min 460...

    Er lambda sonden min ødelagt?
    -Bilen bruker 0.9 på småkjøring, så dette er vel gangske fint tenker jeg. Motoren går litt ujevt på tomgang, men den stopper ikke i tillegg til att den slipper ut en god del eksos på tomgang, også på revers. Har dog ikke merket noe på att den går ujevnt med gasspådrag, noe jeg fikk opplyst om att dersom dette skjedde var det ganske sikkert lambda sonden som slet.

    Det lekker litt noe(olje?) fra høyre siden på motoren(sett forfra), har ikke hatt den på noe oppkjørings rampe eller lignende, men skal ha den opp i morgen om jeg har tid. Ser ikke noe til att det minsker på olja når jeg peiler. Hva bør jeg se etter?

    Girkassen er litt treg å få i gir, den "grinder" ikke på gira, men er noe treg å få på plass. Kan dette skyldes girkasseolje?

    Lekker noe i bakkant av eksosrøret(alstå ikke helt ute med "utgangen"), usikker på hva dette er...

    Lurer også på om dette er rett overgang til nyere stereo

    Ellers så er det litt rust rundt på bilen, men resten er ganske intakt.

  2. #2
    Registrerte brukere JH480 sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2011
    Sted
    Kjelsås Oslo / Rena
    Innlegg
    94
    Antall takk

    Standard

    Hei!

    0,9 på småkjøring høres forholdsvis normalt ut. Men du må nesten fortelle hvilken motor du har om jeg skal kunne hjelpe deg videre. 2,0 1,8(1,7) Turbo, Insprut(siemens), Innsprut(Bosch), Forgasser.

    Oljelekkasjen kan være fra flere steder, vanlig på disse er toppdekselpakningen, koster ca. 2-300kr. og er forholdsvis enkelt å skifte, men det er avhengig av hvilken motor du har.

    Girkassen skal ha ny olje hver 40000km! så den er nok ikke dumt å skifte. Foringer på girstangen kan også hjelpe på dette problemet. Enkleste er nok å mellomclutche for å synkronisere hastigheten på inngående og utgående aksel i girkassen.

    Overgang til stereo er avhengig om hvor mange fjøsmekanikere som har hatt bilen før deg. Men er det originalt skal det være ganske rett frem.

    Rust er vanlig på disse. Men det er nok Renaultmotoren er nok hovedgrunnen til at mange av disse bilene har endt sine dager som spiker.
    1989 Volvo 480 Turbo Avregistert
    1996 Volvo 850 2,5 10v
    2001 Volvo V70XC 2,4t Bruksbil
    www.facebook.com/volvo480turbo

Lignende tråder

  1. Spørsmål ang motorbytte på volvo 850
    By bjoan in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 17/02/13, 01:57
  2. Div spørsmål om Volvo 740
    By S.O.B in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 29/12/12, 14:31
  3. volvo v50 garanti spørsmål
    By tonyev in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 5
    Siste post: 20/01/12, 11:44
  4. spørsmål om Forstilling til volvo 940
    By Jollymk in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 20/07/11, 16:04

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •