Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: 1987 Volvo 740 Turbo Selges!

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. mai 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard 1987 Volvo 740 Turbo Selges!

    Legger bilen ut her før den ryker på Finn.no

    Skal nå selge min Volvo 740 Turbo Intercooler.
    Velger å selge den ettersom jeg har mistet verkstedplassen min og dermed ikke har mulighet til å reparere den, dersom noe skulle skje.



    Dette er ingen ombygd bil, men en orginal 740 turbo.
    Bilen har hatt to eiere før meg, hvorav første eier kjøpte bilen ny i 87 å beholdt bilen helt fram til 2001.
    Har enda det orginale vognkortet bilen ble registrert med i 87, samt en masse kvitteringer.
    Eier nummer to var en bilmekaniker ansatt ved Bilia Personbil i Vestfold, som hadde bilen fram til 2007.
    Jeg er altså eier nummer tre, å var også bilmekaniker ved Bilia på det tidspunktet jeg kjøpte bilen.
    Denne bilen har fått mye stell!

    B230et motoren som satt i bilen orginalt ble i 2006 tatt ut, å en ny-overhalt "bastard" ble satt inn.
    Motoren består av en B230fb bunndel isatt med underspylingsdyser, B230et stempler, 531 topp, vx kam
    Videre har jeg montert et maxportet 230fk grenrør som er forsterket i kollektor av sertifisert sveiser, i forbindelese med sveising av sprekker.
    På grenrøret sitter det en overhalt Borg Warner S200(g) turbo som også fikk massasje i avgasshuset før den ble montert.
    1 bar med denne turboen spoles opp raskere enn med orginalturboen.
    Downpipe og eksos er selvfølgelig i 3" med Dieselstuss fra KL.
    Downpipen er surret i avgassbandage og klargjort for bredbåndslambda med bong.
    Det hele mates av en Walbro 255lph bensinpumpe.

    Motoren går fortsatt på den orginale Motronic motorstyringen ettersom det har fungert knirkefritt i 6år.
    Noe av det kan skyldes at bilen er chippet med Volvo's egenutviklede R-sport chip.
    Dette er sjelden vare.

    Understellet består av Justerbare Koni dempere i front, samt Bilstein sprint bak. Demperene er omspunnet av Lesjøfors fjærer.
    Superflex forringer i casterstag.

    AussieLockeren var hardhendt mot drivverket så en volvo lamelldiff sitter nå montert i bakakslingen.

    Karosseriet fremstår som pent med minimale mengder rust(!).
    De kaller det lakkrust.. Den befinner seg ihvertfall nederst på venstre framskjerm, samt nederst på førerdør og bakdør v.s.
    Panseret har også to steder med steinsprut som har begynt å boble.
    Under er bilen helt rustfri. Den har heller aldri vært rustsveiset.
    Kanalene har akkurat blitt slipt blanke ettersom lakken begynte å slippe, og har blitt lakkert på nytt med FerroBet produkter.
    Lakken har sluppet/brukket av på to hjulbuer. Fingertuppstørrelse.
    Bilen har ikke blitt vinterkjørt på 5år.

    Interiøret i bilen er helt greit, hverken mer eller mindre. Stoler i delskinn, svart/blått dashbord, luisi ratt, A-stolpeholder, Focal 130A1 frontsett samt Alpine spe høytalere styrt av en Kenwood spiller medfølger.

    Bilen står på Eiker felger med Continental dekk. Vinterdekk på orginale turbofelger medfølger, men er altså ikke brukt på vinter siste 5år.

    Fikk akkurat full gjennomgang med Autoglym Paint Renovator, Super Resin Polish og Ekstra Gloss Protection.

    Bilen skal vises nå i August. Eventuell kjøper må belage seg på å gå over bremser bak (foran er det nytt), samt helst bytte bremseskjold foran, før bilen vises.

    Orginal Garrett turbo på orginalt grenrør følger med.
    For et lite tillegg i pris kan også Megasquirt 2 v3 med nye 870cc dyser, bredbåndslambda, ledningsmatte og alt du trenger for EDIS tenningsoppsett (trigger-ring, coil, ledningsmatte etc) følge med.

    Annet som bør nevnes et at turboen lader fritt, ettersom det er S200-G utgave, altså integrert wastegate. Hullet i avgasshuset for WG ble ikke portet da turboen ble montert. Dette løser du lett ved å kjøpe nytt grenrør med ekstern WG å får effektøkning på kjøpet, eller brotsjer opp det orginale hullet i avgasshuset med 2mm.

    Prisantydning 35.000kr
    Skal Megasquirt, EDIS, bredbåndslambda etc medfølge er prisen 40.000kr

    Bilen står forøvrig trygt bevart i mine foreldres garasje i Hedmark (Flisa).
    Henvendelser på 95942079 eller svein-ivar@hotmail.com

    Bildene er tatt med min mors eldgamle telefon og viser ikke bilen på en rettferdig måte. Denne er pen!













    Bilde av værste "rust":

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Sted
    Lillehammer
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    sendt deg mail

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. mai 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Svar sendt

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. mai 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Solgt!

  5. #5
    Registrerte brukere skogy sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2011
    Sted
    Levanger, Norway, Norway
    Innlegg
    595
    Antall takk

    Standard

    Farsken å da..:/
    Skogy`s 740 Turbo: http://forum.vccn.no/showthread.php?...073#post796073

    Solgt!Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-2-0T-2004mod

    Solgt!Volvo 850 2,5 SE 1994 :http://forum.vccn.no/showthread.php?p=457194#post457194

    Solgt!!87 mod 740 gl,B230FK Motor,M90 Girkasse ,T16 Turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=25188

Lignende tråder

  1. Selges/Byttes: 1987 Volvo 760 Turbo
    By Revell in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 17/06/13, 23:54
  2. Volvo 740 2,3 GLE 1987 selges
    By Volvoholic in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 01/08/12, 20:43
  3. Volvo 240 turbo 1987
    By theoneandonlyLOFF in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 16/11/11, 01:18

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •