Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: 244 v8

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. aug. 2013
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard 244 v8

    Hei Har akkurat kjøpt meg en 78 mod. 244 med Chevy 305.
    Det sitter en 3. trins manuell kasse der nå, men som ikke er spesielt god (skrapelyder på 1. og 2. gir)

    Lurer på om noen veit hvilken girkasse som passer, og er brukbare? Motoren er for øvrig original.

    Jeg lurer også på om jeg skal gjøre noe med utvekslingen i bakakselen, da motoren får noe for høyt turtall, selv i 80 km/t ved 3. gir. noen som veit hva jeg kan bruke?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. juni 2012
    Sted
    Kristiansand, Norway, Norway
    Innlegg
    111
    Antall takk

    Standard

    Skal du fortsatt ha manuell har du tonnevis av alternativer. Satser på at du har løst clutchhus har du tonnevis til å velge i, da chevy holdt det rimelig likt og simpelt på de gamle smallblockene sine.

    Et par alternativer du har er:

    SM465
    Muncie M22
    Muncie M21
    Muncie M20
    Tremec T-5
    B/W T-10/ST-10
    B/W T-85
    Saginaw 3 og 4 trinns

    personlig ville jeg gått for Tremec T-5, den tåler juling, vet ikke å mye du yter ut av motoren din men denne tar det meste på gatenivå og en del til.


    Kan og anbefale å bare myse på www.summitracing.com, her får du alltid tonnevis av ideer bare av ønsketenking. lykke til
    X Volvo 240 stv -86 Highway Patrol
    Volvo 240 stv -90 Highway Patrol REBORN (Turbo++)

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. aug. 2013
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Takk for responsen Er ikke så inn i den amerikanske bilverden, men her har jeg noe å starte med.

    Vist jeg eventuelt ønsker automat, hva er det å velge i da? (er veldig usikker på hva jeg skal ha enda )

  4. #4
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Th400/350/700 er kurrante alternativer. th400 er min favoritt da de tåler noe usaklig med bank og de er billigere enn dritt.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. aug. 2013
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Okei Blir nok en manuell, da jeg foretrekker det.

    Noen som veit åssen utveksling som er gunstig til v8`ene? Tror det skal være vanlig 1030 bakaksling på bilen.

  6. #6
    Registrerte brukere Larsge sin avatar
    Medlem siden
    14. nov. 2012
    Sted
    Ålvik, Hardanger
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Hadde en 245 87' med b230k med firtrinns og den hadde en bakaksel utveksling på 3.15:1 eller der omkring... en slik ville være det beste volvo originale valget skulle jeg tro.. Og så lure jeg på om ikke noen av 164ene hadde 3,10:1 men de er det vel ikke mange av lengre... Ellers har vi jo hørt om modda dodge bakasklinger og slikt men det blir langt utafor mitt felt...
    "Det er i motbakke det går oppover!"

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •