Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: " Sving stoppere" har ikke noe bedre benevnelse

  1. #1

    Medlem siden
    12. juli 2011
    VCCN medlemsnummer
    696
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard " Sving stoppere" har ikke noe bedre benevnelse

    Ser ut at disse stopperne som sitter i forstillingen er lagd av aluminium, består av en alusylinder som er skåret ( langsetter ) av på innsiden, og en skinne i bakkant som har feste for skrue i hver ende. For meg så ser det ut for at buede delen som er ment som stopper for armen som sitter på hjullagerbosset blir deformert etter hvert som man gir fult rattutslag ( NB! kun når hjulet tørnes inn mot fremre del av hjulkassen ). På min bil sitter 17" orginal felger med 225 dekker, på høyre side har dekket lagd slitasjemerker i plast/metall innerskjermen. Har ikke sjekket felgbredde, men dekkene stikker ikke på utsiden av felgene. Regner med at det er på tid å bytte disse delene. Gjør jeg mye galt om jeg setter på en alukloss på utsiden av slitasjefeltet for å hindre slitasje av innerskjermer, d.v.s. frem til at jeg har fått kjøpt disse delene.

    Er det noen som har riktig benevnelse/delenummer er jeg takknemlig til min 2004 V70 2 liter turbo

  2. #2
    Registrerte brukere Refinement! sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    1.084
    Antall takk

    Standard

    Utslagsbegrenser bruker det å kalles.

    Bytte til 205/50 istedet for 225/45 sammen med nye begrensere vil hindre subbing.

  3. #3

    Medlem siden
    12. juli 2011
    VCCN medlemsnummer
    696
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Takker for greit svar, det forklarte en del.

  4. #4
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Har 17 /225 selv og fikk samme problem. Om de begynner å bli slitt kan du snu de opp ned og bytte side. Husk at det finnes forskjellige utslagsbegrensere tilpasset dekkdimensjon. Å sette noe ekstra utenpå disse høres litt tvilsomt ut. I tilfelle gjør det vel ikke mer enn at svingradius blir enda mindre enn den er originalt

  5. #5

    Medlem siden
    12. juli 2011
    VCCN medlemsnummer
    696
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GLTOslo Vis post
    Har 17 /225 selv og fikk samme problem. Om de begynner å bli slitt kan du snu de opp ned og bytte side. Husk at det finnes forskjellige utslagsbegrensere tilpasset dekkdimensjon. Å sette noe ekstra utenpå disse høres litt tvilsomt ut. I tilfelle gjør det vel ikke mer enn at svingradius blir enda mindre enn den er originalt
    Hei GLTOslo
    Fant ut at det gikk å snu de jeg også, d.v.s. bytte side. Det samme gjør vi med drivaksler til Porsche 944, endesnur akslene. Volvo fant ikke ut hvilke dekk denne bilen var satt med orginalt, men ut i følge håndboken så er 225/45/17 også benyttet. Sjekket felgen og de er 7,5 ". Hvor smal dekk er det tilrådelig å sette på disse felgene? 215 eller kan jeg gå så langt ned som 205? I følge boken " Trimming av standardbiler " så kan gjerne felg og dekk ha samme bredde, mindre sidebevegelse i dekket. Ut ifra det prinsippet så burde 205 passe perfekt, enig?

  6. #6
    Registrerte brukere GLTOslo sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Oslo, Ullevål. Opprinnelig fra Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    702
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Dette er det andre som har mer peilig på enn meg, men 205/50/17" er i allefall ikke noe som er standard på disse. Det er jo forholdsvis tunge biler, så du må huske å sjekke at du ikke går under min loadindex (står i vognkort). Forøvrig er det nok mange, feks her på forumet, som gjerne vil bytte felger med dekk fra 16" til 17". Min har standard 205/50/16, men jeg byttet til 225/45/17.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. des. 2011
    Sted
    Trondheim, Norway
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GLTOslo Vis post
    Har 17 /225 selv og fikk samme problem. Om de begynner å bli slitt kan du snu de opp ned og bytte side. Husk at det finnes forskjellige utslagsbegrensere tilpasset dekkdimensjon. Å sette noe ekstra utenpå disse høres litt tvilsomt ut. I tilfelle gjør det vel ikke mer enn at svingradius blir enda mindre enn den er originalt
    Hvor får man kjøpt slike utslagsbegrensere til de ulike dekkdimmensjonene? Har nettopp byttet felger på min og trenger nye utslagsbegrensere..

Lignende tråder

  1. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05
  2. Bedre artikkler - mer treff - mer "poeng" - bedre inntjening ?.
    By Volvo_960_1995 in forum Forslagskassen
    Svar: 3
    Siste post: 06/08/11, 17:08
  3. LØST! "Knekke" lyd ved sving.
    By Jan Olav in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 26
    Siste post: 18/04/11, 15:31
  4. "dunke lyd" under bilen ved sving til venstre v70 r awd
    By cossykiller in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 21/01/11, 11:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •