Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Truetrac lyder

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard Truetrac lyder

    hvor mye lyder er normalt i en truetrac sperre, har montert en nå i 940`en men den virker som den ikke slipper opp igjen. og lager noen kneppe og knake lyder i svinger, høres nokså brutalt ut. men den sperrer, og når en jekker den opp og prøver og snurre et og et hjul eller i motsatt retning så sperrer det bare. denne skal vel oppføre seg som en normal åpen diff under rolig kjøring eller? kjører forresten 80w-90 valvoline gl5 gear olje.

  2. #2
    Registrerte brukere skurk sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2011
    Sted
    Trøndelag-Akershus/Gjerdrum
    Innlegg
    584
    Antall takk

    Standard

    Etter hva jeg har erfart bråker og smeller lockere ganske mye.
    Vil vel aldrig oppføre seg som en åpen diff.
    Hvis jeg ikke tar feil så sperrer den ikke når det knepper,menr er ikke helt åpen.
    Noen mener det ikke er levbart med locker til daglig...jeg mener det er "racing" og racing er bra :-)
    Har du tenningsbank? Slå tilbake!

    Skal du opp og fram i verden, må du værra som oss!!

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    men truetrac er vel en torsons disperre ikke locker vel?

  4. #4
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Truetracken skal ikke lage noe lyder når du kjører nei. Har du strammet alt godt til? Skrudde selv pinjongen litt lite til på min egen bil og da gikk den i bunnen av kronhjulet. Det bråka en hel del de 10m jeg kjørte, før jeg rydda den inn på verkstedet igjen Ellers så anbefaler mangen om å kjøre "dårlige" oljer på disse diffene. Har sett en del som bruker billige biltema oljer o.l. Selv kjører jeg Hydroscand 80W90 gl5 olje.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Truetracken skal ikke lage noe lyder når du kjører nei. Har du strammet alt godt til? Skrudde selv pinjongen litt lite til på min egen bil og da gikk den i bunnen av kronhjulet. Det bråka en hel del de 10m jeg kjørte, før jeg rydda den inn på verkstedet igjen Ellers så anbefaler mangen om å kjøre "dårlige" oljer på disse diffene. Har sett en del som bruker billige biltema oljer o.l. Selv kjører jeg Hydroscand 80W90 gl5 olje.
    kjørte på arbeid i dag, og den funker helt supert på vanlig kjøring, når den blir belastet. ingen ulyder i sving. men når en kjører seint og feks. råner litt med noen krappe svinger i lav fart så knaker det og står i, som om den ikke har sluppet helt opp.

  6. #6
    Registrerte brukere Kauto sin avatar
    Medlem siden
    23. juni 2012
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Min truetrac sperre hører jeg aldri noe til, funker fint med fult rattslag seint, uten å låse å hakke, men gir du gass for å få den til å spinne er den rett på 2 hjul uten å nøle et sekund. uansett hastighet du måtte ha. Kjører Mobil fullsyntetisk girolje på den. Funker fjell! Når bilen er i luften med begge bakhjulene, mener jeg på hjulene ruller samme vei. Så vist din lager masse lyder kan være shimsen er feil?

    http://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc Her er film av åssen den funker
    *Volvo V40 2001 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1996 mod - Solgt *Volvo 244 1978 mod - Solgt *Volvo 144 B20A 1973 mod - Solgt *Volvo 850 2,5 20v 1995 mod - Solgt *Volvo 940 LT 1997 mod - Solgt *Volvo 940 Classic 1996 mod - God bilen!

  7. #7
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde en av de eldste typene med lite forspenn i min forrige 740, den var helt lydløs og man merket ikke noe til at den var der.

    I 940'n har jeg den nyeste typen med mest forspenn og den har vel samme lyd som du beskriver. Ubelastet med hastighetsforskjell på hjulene så knaker og uler det baki der. På turbobricks.com forumet er det flere som har opplevd det samme, og det finnes en youtubevideo som viser lyden ganske godt (gul gammel 240 eller 140 såvidt jeg husker). Har byttet olje på den flere ganger, men det virker som om oljen rett og slett "kokes" og blir tynn som melk etter at man har kjørt litt aktivt med bilen. Når oljen er ny og fin (en kort periode) så er det ingen lyder... Man merker også godt at det er ganske mye forspenn inne i truetrac-enheten, oppfører seg ganske ulikt den gamle jeg hadde.

    her er videoen jeg tenkte på:
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=5cNJAKi5wqI

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. april 2012
    Sted
    Valderøya, Møre og Romsdal
    VCCN medlemsnummer
    872
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    hei, noen som fant ut av dette? har samme problemet som "eab" sier med min aksling nå, vet virkelig ikke hvordan jeg skal løse dette, :P

  9. #9
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Hvis det er pga oljen blir dårlig fort, så ville jeg kanskje prøvd tykkere olje eller/og byttet til et difflokk som gir større volum

    Liland
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

Lignende tråder

  1. klonke lyder forran
    By tigergutt89 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 30/06/13, 22:10
  2. Irriterandes lyder frå forstilling..
    By Dudden in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 14
    Siste post: 17/02/13, 13:15
  3. Lyder fra bremser ved vestresving
    By marius@foldoy.no in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 2
    Siste post: 29/11/11, 15:08
  4. Forskjellig dumpventiler, og lyder!
    By henrik940 in forum Motor og gir
    Svar: 143
    Siste post: 10/10/11, 21:54
  5. Merkelige lyder etter verkstedsbesøk
    By FreddieAwD in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 19
    Siste post: 16/03/10, 21:36

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •