Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: oDDi2k - 240 83'' - Jerngjedda, en gammel sliter som forjener litt kos.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Gran, Oppland.
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard oDDi2k - 240 83'' - Jerngjedda, en gammel sliter som forjener litt kos.

    Hallo, tenkte jeg skulle knalle i gang en liten tråd om bilen min her.

    Bilen er en gammel (men god) 83'' sedan, som jeg driver og pusler litt med på fritiden. Problemet mitt er att jeg er en fjott når det gjelder å skru på bilen, så er ofte avhengig av hjelp, men har da kommet et godt stykke på vei allerede takket være gode venner. Litt historie om bilen:

    -Kjøpte bil i 08/09 eller noe i den duren, brukte børsa som den var, men ble fort glad i Jerngjedda mi, så da ble mange dagdrømmer om det ene etter det andre. Lakkering, senk, turbo, enda mer turbo og mye mer, var noe av det jeg vurderte en stund, men det som har blitt gjort sålangt er dette:

    Det som har blitt gjort:

    - En god venn av meg pussa ned hele Jerngjedda (bilen heter faktisk det, hehe) sparkla og sto i. Så alle små bulker og rust ble tatt hånd om. Måtte ha 2 nye dører også da de gamle var beyond repair.
    - Bilen har blitt hel-lakkert (org. farge)
    - Ny frontrute (Den gamle var ripete)
    - Nye støtfangere forran og bak. (Litt mye riper her også)
    - Satt inn sånne VDO? målere fra Volvo. ECO, Temp og turtalsteller.
    - Fjerna nesten alt av chrome til svarte detaljer. (Jobbes det stadig med)
    - Fjerna dørtrekkene og skal sette inn noen som er finere.
    - Skaffet nesten komplett sett med svarte lister. (brukte)
    - Behandlet listene med noe duppe som skulle gjøre dem penere. No sånn vinyl greier, funker sikkert bare i 15min men verdt et forsøk.
    - Nye baklykter/lys
    - Nytt varmeapparat, det ble dyyyrt. Få heller noen venner til å hjelpe deg enn å gjøre som meg å få dem på volvo til å gjøre det.
    - Vaske invendig etter ett par år med "vinterlagring."
    - Sette på svarte lister i rundbaut.
    - Kjøpe nye dørhandtak, svarte. 50% Ferdig, mangler høyre side.


    Ting som skal gjøres:

    - Kjøpe inn hvite blink med oransje pærer. (Det satt noen helt forferdelige uorginale blinklys på sidene før)
    - Finne ut av hva som feiler motoren etter vinterlagringen, en sylinder som mangler tror jeg.
    - Behandle undersiden av bilen med sånn duppe som gjør at det ikke ruster så fort. Kommer ikke på hva det heter jeg, sånn svart kline som egentlig er et helvete noen ganger.
    - Ny skiver og kalipere.
    - Senk som skal skrives inn i vognkortet, skal ha den litt ned, men ikke aaalt for mye, skal være OK på norske veier.
    - Få tak i de listene jeg mangler.
    - Inn på EU.
    - Montere ferdig dører, mulig det blir svarte dørtrekk.

    -------

    Så håper jeg at det er no muligheter for å få no tips her om hvordan ting bør gjøres skikkelig, da jeg ikke kan å skru noe nevneverdig.






    Edit: Fått shinet litt inni bilen, hadde kommet litt groms inne i bil, spesielt på beltene, gikk heldigvis lett av.







    Også har jeg titta litt mer på motoren, den mangler antageligvis en sylinder, så skal prøve å bytte plugger, ledninger og fordeler m/stift. Noen som vet hvor det lønner seg å kjøpe slike deler?

    Fiffet over listene en gang til også, men jeg mangler masse clips, er det mulig å få nye? Evt det å lime dem fast som en slags nødløsning?

    Sist endret av oDDi2k; 20/06/13 kl 21:48

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Gran, Oppland.
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Noen som har link til hvordan låsekassene skal sitte på bilen min? Ikke jeg som demonterte (hadde sikkert glemt hvordan det satt uansett) så har ikke peiling på hva jeg trenger av deler og hvordan det skal sitte :(

    Litt hva som har skjedd ellers: Montert alle listene bortsett fra en, fått henta meg 2 nye dørhåndtak på sjaførsia, de på passasjersiden er ikke mulig å få tak i nye visstnok, så der har jeg en liten utfordring.

    Samme gjelder listene over støtfangeren bak, har ikke undersøkt om disse er mulig å få tak i nye, skal innom volvo i morgen å høre. Dørene bør vell være i orden skal jeg få børsa godkjent, så der også sliter jeg litt. hehe.
    Sist endret av oDDi2k; 20/06/13 kl 21:50

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Gran, Oppland.
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Fått tak i litt div karoserideler jeg trengte, så nå har jeg fått montert litt mer! Satser på å få inn dørtrekkene på førersiden i morgen om alt går seg til. Men, klarer ikke å få låsen til å funke skikkelig, skal få en kompis til å se på det i morgen Kom også også over noen bilder fra da bilen ble pussa ned, gode minner det gitt

    Pussing!
    1006135_10151431536762303_285574480_n.jpg

    1017259_10151431536792303_1069488971_n.jpg

    1011386_10151431536847303_506455813_n.jpg

    De felga der blir fort borte bare jeg blir ferdig med resten...

Lignende tråder

  1. Sliter dekk
    By rozzy in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 28/05/13, 20:56
  2. Sliter med varmeapparatet
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 07/12/12, 06:12
  3. Svar: 11
    Siste post: 05/07/12, 13:55
  4. sliter med å få den i 1.gir.
    By moxaas in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 4
    Siste post: 12/09/11, 15:34

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •