Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  17
Side 6 av 7 FørstFørst ... 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 164

Tråd: Jabbajohn's 245 TURBO!!

  1. #126
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Skau Vis post
    Åherrefred..
    Å hva er så problemet ditt ? Har laget denne tråden for og kunne ha noe og se tilbake på når bilen er ferdig osv,osv.. Driter igrunn i hva andre syns, er JEG som skal være fornøyd med bilen og arbeidet jeg har lagt ned i den...

    Jeg har 0 erfaring fra før av når det gjelder sveising eller skruing i det hele tatt... Lærer av og faktisk gjør noe SELV ikke gjør det andre ber meg om og gjør... har dessuten prøvd helt siden jeg fikk bilen og få hjelp til og sveise, men ingen som ville/gadd så da gjør jeg det heller selv og tar med meg den lærdommen jeg får av det videre


    Konstruktiv kritikk er helt greit for min del men slike kommentarer som du kommer med er jo helt toskete...
    Har ikke du noe godt og si så lar du vær og si det
    Sist endret av jabbajohn; 24/04/14 kl 23:43

  2. Takk Brubakk takket for denne posten
  3. #127
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2013
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jabbajohn Vis post
    Njaaa flusstråd å flusstråd da fru blom altfor dyrt det... bruka slik vanlig sveisetråd du egentlig skal ha gass til men brukakje gass... men alt sitte skikkelig fast, stått og hoppa på vinduskarmane

    Men har fått gjort litt mer idag


    sendt fra min slamsug s4
    Har trodd hele tiden at du har sveiset med flusstråd.. men beklager, tror du omtrent kan bryte løs det du har sveiset for hånd. Vanlig gasstråd brenner ikke uten gass, blir bare porøse klumper. Skal dette sitte må du slipe ned og få sveiset det enten med gass eller bytte tråd til flusstråd. Hjelper ikke med aldri så mye varme så lenge du ikke har noe gass.
    1973 Volvo 145 DL Langtidsprosjekt! (http://forum.vccn.no/showthread.php?...starbeid/page4)[IMG]
    1989 Chevrolet Blazer 4.3 (solgt) 1985 Mercedes-Benz S123 230TE (solgt) 1995 Volvo 940, 1966 Plymouth Sport Fury
    2004 Polaris RMK (solgt) 2008 Polaris IQ600RR 2014 Polaris rmk 800

  4. #128
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GreenWagonCruiser Vis post
    Har trodd hele tiden at du har sveiset med flusstråd.. men beklager, tror du omtrent kan bryte løs det du har sveiset for hånd. Vanlig gasstråd brenner ikke uten gass, blir bare porøse klumper. Skal dette sitte må du slipe ned og få sveiset det enten med gass eller bytte tråd til flusstråd. Hjelper ikke med aldri så mye varme så lenge du ikke har noe gass.
    Har for det meste brukt flusstråd, er nå i det siste jeg har brukt vanlig tråd Sitter igrunn veldig bra, har brutt og benda på det en god del for og teste at det sitter. Hadde jeg visst fra før at det ikke var noe særlig hadde jeg aldri kommet til og brukt det.
    Har desverre vært folk som har endel timer med sveiseapparat som har sagt at det går bra, men så lenge det sitter og tåler og bli håndtert litt røft så er jeg igrunn fornøy Og uansett om det blir bra eller dårlig så er vel det viktigste at jeg faktisk reddet den fra og havne på skroten... Alt er vel forsåvidt bedre enn og skrote den vil jeg tro

  5. #129
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Brøyt oppigjen sveisene på vindusplatene igjen og fikk sveist det på nytt.... igjen uten gass.... sveisene ser bedre ut jo mer varme man har på synes iallefall jeg


    Ellers så fikk jeg start idag og flytta litt på bilen også jeg må få tak i nytt batteri

    sendt fra min slamsug s4
    Sist endret av jabbajohn; 27/04/14 kl 20:32

  6. #130
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    ingen som har noe og si om de siste sveisene mine ? Fikk sveisa litt til idag, men matehjulet på apparatet ble ødelagt desverre. Og de hadde desverre ikke på Biltema her i Ålesund så blir muligens en tur til Molde imorgen for og få tak i.

  7. #131
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Var ute å prøvekjørt den litt nå nettop og bilen fungerte over all forventing fant ut at det er en lekkasje mellom oljekjøle sandwichen og oljerøra så det mø jeg få fikset

    sendt fra min slamsug s4

  8. #132
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Den siste sveisen ser mye bedre ut enn de tidligere. Bra bilen fungerer. Stå på.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  9. #133
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Ja synes det jeg også står på som alltid jeg, skal jo prøve og få godkjent bilen til sommeren så, og det gjenstår jo "litt" jobb

    sendt fra min slamsug s4

  10. #134
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg vært og handla olje til girkassa, bremsevæske og silikonslanger Så blir det og få sveisa ferdig det lille som er igjen av "vindua" og lufte bremser og prøve og få mekket ihop noe som kan fungere som trykkrør og selvfølgelig fylle litt olje på girkassa

  11. #135
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    288
    Antall takk

    Standard

    går unda her ser eg blir bra ragger volvo dette

  12. #136
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mariusf Vis post
    går unda her ser eg blir bra ragger volvo dette
    Hehe det går jo framover


    Har fått gjort litt idag, har sveisa ferdig alt og fikk nesten tetta ei oljelekkasje på oljeturen... hull i en stålomspunnen-slange så tok å kappa den helt inntil fittingene og bytta ut med en hageslange (bare midlertidig) skal prøve og få tak i ny på mandag

    glømte desverre og fylle olje på kassa, men det kommer jo en dag i morgen også

  13. #137
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Da står bilen i garasja igjen kjørte den på prøveskilt heimatt.
    Fungerte fint hele veien men man kan se hvor jeg har kjørt for og si det sånn en oljeflekk annenhver meter

    sendt fra min slamsug s4

  14. #138
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Da har man fått fiksa litt opp i ledningsnettet bakerst i bilen og montert noen setebelter bake ogaå har jeg modda til en rutegrill med original svart ramme til og passe med panseret

    sendt fra min slamsug s4

  15. #139
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Har fått gjort litt i det siste er en del sparkling og pussing igjen menmen her er litt bilder iallefall


    Begynt å tilpasse noen trykkrør til godkjenninga


    Skulle også lufte bremser her endag og fant ut at jeg må bytte 3 bremseslanger foran og 2 bremserør
    Ene braketten hvor slangene og røra var bøyd og lå under stab-staget og den andre var knekt rett av :/ så nå står bilen på bukker og venter på nye bremsedeler

    sendt fra min slamsug s4
    Sist endret av jabbajohn; 25/05/14 kl 21:26

  16. #140
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2012
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    377
    Antall takk

    Standard

    Skal du godkjenne med AT?

  17. #141
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Jepp er planen det ja har fått klarsignal fra BT på det så

    Sent fra min GT-I8190N via Tapatalk

  18. #142
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Da var bremsene lufta og krysser fingra på at jeg fikk ut all lufta
    Har også vært og kjøpt det meste jeg har manglet til bilen, så da ble det innkjøpt setebelter bak, vippefester til seteryggen, nytt hovedrele, og et speil til sjåførsida var strøkent blått delskinn interiør i bilen jeg tok delene fra så var igrunn gira på og ta det også

    Tok med ei hundegrind også, og den er tilsalgs om noen er intressert

  19. #143
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard



    sendt fra min slamsug s4

  20. #144
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard






    sendt fra min slamsug s4

  21. #145
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Må ha på ett strøk til men ellers vil jeg si det er bra

    sendt fra min slamsug s4

  22. #146
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard


    Bilen er nå ferdig malt

    sendt fra min slamsug s4

  23. #147
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    288
    Antall takk

    Standard

    blei rå no likte take oxo

  24. #148
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    takk for det ble igrunn fornøyd med taket men kunne selvfølgelig vært gjort litt bedre men pyttpytt

  25. #149
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Har nå lakkert svart rundt reflektorene i hovedlysa og lakkert reflektorene i blink/parklysa svart
    Har også fjerna varselteipen på panseret. Rydda litt i ledninger i motorom og bak med baklyktene Fått alt av elektronikk til og fungere som det skal og begynt og fikse opp bilen innvendig Har også planer om og lime på svart eller grønn langhåret plysj i hele taket og sidene bak bakseta noen som vet om nettbutikker dette er og få kjøpt forresten ?
    Også er jeg på jakt etter en oransj glorete varselbjelke til og ha på taket Så rop ut om noen har en til en fin penge

  26. #150
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    skifta simmering på kammen og de gummiringene mellom ventilfkørene og trykkerene lagde litt mindre lyd da ja... starta på første forsøk etter og ha skifta det også fikk også justert tenninga litt og justert ned bensin/luftblandiga pga pluggene var sota ble litt penere gange også har også fikla litt med eksosen så den ikke slår borti noe... Slegge

Side 6 av 7 FørstFørst ... 4 5 6 7 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •