Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  25
Side 5 av 16 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 377

Tråd: Team Tynners 240 og 740 turbo prosjekter

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Bare den satans tomgangen nå så hadde allt vært bra!Skal prøve å få inn vanninnsprøytninga også i morgen.Ble litt ivrig nåGøy å kjøre turbo bil med manuell kasse igjen,og med ipd stag og nye dempere er den ganske så morsom på svingete kjerreveier i vest telemark
    Punkt 1 er at det er tett mellom LMM og gasspjeldet. Dvs at dumpventilen MÅ holde tett når motoren går på tomgang.
    Punkt 2 er å koble bort tomgangsmotoren slik at ikke denne ligger og jobber og gir ustabil tomgang.

    Det tror jeg på. Viktig med en turbo med god respons på slike veier.

  2. #102
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Funnet ut att tempgiveren er defekt så er trolig denne som fucker opp tomgangen.Skulle ha 290 ohm ca,målte 1,6 ohm...Bestilt ny idag så har den i morgen,prøve da å se hva som skjer..Er nok jeg som har drept denne,da jeg forbytta kontaktene til føleren og kaldstartdysaBlir å montere vanninnsptutet å skjekke att rørgata mi er ett i kveld.Samt oljeskift
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  3. #103
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Så mye saboterer altså bruk av feil turbo.

    Foreslår bleedventil og mer forspenn.

    Grunnen til at motoren er treg i starten ser du her:


    Nå du dreier av squishringen på stemplene så blir det dødt på lave turtall. Sånn er det bare.
    Dette er grunnen til at jeg bare anbefaler at man dreier større grop i stempler som skal brukes i bruksbiler.
    Disse stemplene ble vel dreiet for banebruk, ikke sant?
    Ble dreiet for banebruk ja,er neddreia 2,5mm samt att den lille gropa er utvidet litt,husker ikke lengere hvor mye.Blir en vanesak å kjøre den,men merker att den er mye mer glad i turtall enn 230 blokka.Fra 3500 og oppover går den slettes ikke ille.Neste motor i denne blir b21et muligens 16v engang,ny turbo selvfølgelig.Må bare eksperimente litt med b19 å lære meg littMå finne meg en ny bleed ventil også,kina saken jeg har nå kan jeg blåse like lett gjennom uansett hvordan kranet står..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  4. #104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Med 1,7 BAR på en lavkomp. B19ET motor så er potensialet ca. 410 Nm v/ 4000 o/min. dvs 230 hk. - og da er B230ET turboen i praksis tom.
    B19 motoren din er derfor enda mer turtallsvillig enn det du har opplevd så langt.
    Se til at du har minst 24 grader tenning ved fullt ladetrykk og mer enn 4500 o/min.

    En kvalitetsturbo med korrekte egenskaper til det akutelle oppsettet er helt avgjørende for resultatet så du gjør helt rett i å prioritere dette høyt.

    Hehehe, deler fra kina...........
    Sist endret av Batland; 01/08/13 kl 11:47

  5. #105
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Med 1,7 BAR på en lavkomp. B19ET motor så er potensialet ca. 410 Nm v/ 4000 o/min. dvs 230 hk. - og da er B230ET turboen i praksis tom.
    B19 motoren din er derfor enda mer turtallsvillig enn det du har opplevd så langt.
    Se til at du har minst 24 grader tenning ved fullt ladetrykk og mer enn 4500 o/min.

    En kvalitetsturbo med korrekte egenskaper til det akutelle oppsettet er helt avgjørende for resultatet så du gjør helt rett i å prioritere dette høyt.

    Hehehe, deler fra kina...........
    kina søppel ja,bestilt Forge ventil istedet
    Dagens store update da;volvo`n har blitt miljøvennlig!Kjører på vann/spylevæske nå,monterte vanninnsprut igår å fikk testa det ut nå i ettermiddag.Å virker det?Hell yeah
    Kommer bilder av opplegget i morgen
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  6. #106
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Har og øka forspenn på actuator,begynner å lade på 1800 o/min nåBedre spool også
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  7. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Dette er god underholdning.

  8. #108
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Dette er god underholdning.
    DET skal jeg love deg!Ble en helt annen motor jo!Skal ikke skryte på meg noe som helst,men jeg føler meg rimelig sikker på att jeg skal klare greit under 10sek på street legal med denne
    Vanninnsprutet kobler inn på 0,5bar ladetrykk,er mye justering på pumpa så skal prøve å eksperimentere med forskjellige trykk på denne.50/50 mix med vann og spylevæske,forventa å se hvit eksos men det kom ikke?Har hatt sprutet liggende i to år nå ca,fatter ikke att jeg ikke har brukt dette førLeste om bruk av vanninnsprut på jagerfly fra 2.verdenskrig,litt googling,å sprut ble bestilt fra coolingmist.com
    Hvordan virker dette i forhold til tenninga Batland?Tåler den enda høyere fortenning når jeg bruker vann?Og hvor "sunt" er det å bruke dette?Kan jeg bruke det hele tida liksom?
    En ting er iallfall sikkert,B19a`n fra 1978 er ikke den pusemotoren det engang var!
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  9. #109
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Bytta og olje,multigrade castrol 15w40.Noe vi bruker på lastebilene på verkstedet jeg jobber på.Litt "snabelstoff" ble tilsatt,omega 909.Har en kompis med Audi s4 som skryter uhemmet av dette stoffet.Så oljetrykket er litt høyere enn før nå
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  10. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    DET skal jeg love deg!Ble en helt annen motor jo!Skal ikke skryte på meg noe som helst,men jeg føler meg rimelig sikker på att jeg skal klare greit under 10sek på street legal med denne
    Vanninnsprutet kobler inn på 0,5bar ladetrykk,er mye justering på pumpa så skal prøve å eksperimentere med forskjellige trykk på denne.50/50 mix med vann og spylevæske,forventa å se hvit eksos men det kom ikke?Har hatt sprutet liggende i to år nå ca,fatter ikke att jeg ikke har brukt dette førLeste om bruk av vanninnsprut på jagerfly fra 2.verdenskrig,litt googling,å sprut ble bestilt fra coolingmist.com
    Hvordan virker dette i forhold til tenninga Batland?Tåler den enda høyere fortenning når jeg bruker vann?Og hvor "sunt" er det å bruke dette?Kan jeg bruke det hele tida liksom?
    En ting er iallfall sikkert,B19a`n fra 1978 er ikke den pusemotoren det engang var!
    Jeg kjørte 9,3 sek og 129 km/t på 201 m med B21AT med 1,4 BAR ladetrykk så målet ditt bør være 8,99 sek. og 130 km/t

    Motoren bør/skal gå med magrere blanding og høyere tenning når man kjøre vanninnsprut. Jeg mener at du bør har ca. 30 grader ved fullt ladetrykk når du er over 4000 o/min på denne motoren.
    "Vi" hadde 31 grader tenning v/ 2,4 BAR ladetrykk med vanninnsprut og 98 blyfri så behovet for den store vakumklokken med tenningsretard er nærmest fraværende på en lavkompmotor med vanninsprut.

    Det er med vanninnsprut som med alt annet, men skal bare bruke det når det er nødvendig. Med det lave kompresjonsforholdet som du har her så trenger du ikke å koble inn vanninsprutet før du har ca. 0,8 BAR ladetrykk og 28 grader tenning. Bortsett fra det kan du bruke det hver dag. Kjørte selv med vanninnsprut på bruksbilen. Det eneste man skal unngå er å kjøre oljekjøler uten termostat slik at man ikke fyller oljen med vann.

    Presis! B19 er helt ok så lenge den får en riktig turbo. Med BSRT325 og vanninnsprut burde B19 stemplene vært urørte og resultatet hadde vært betydelig bedre.
    Det er bare å glede seg til B21 motoren.
    Sist endret av Batland; 03/08/13 kl 10:00

  11. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Bytta og olje,multigrade castrol 15w40.Noe vi bruker på lastebilene på verkstedet jeg jobber på.Litt "snabelstoff" ble tilsatt,omega 909.Har en kompis med Audi s4 som skryter uhemmet av dette stoffet.Så oljetrykket er litt høyere enn før nå
    Har aldri likt Castrol, men så lenge du forbedrer den med en oljetilsetning som Omega så går det bra.

  12. #112
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg kjørte 9,3 sek og 129 km/t på 201 m med B21AT med 1,4 BAR ladetrykk så målet ditt bør være 8,99 sek. og 130 km/t

    Motoren bør/skal gå med magrere blanding og høyere tenning når man kjøre vanninnsprut. Jeg mener at du bør har ca. 30 grader ved fullt ladetrykk når du er over 4000 o/min på denne motoren.
    "Vi" hadde 31 grader tenning v/ 2,4 BAR ladetrykk med vanninnsprut og 98 blyfri så behovet for den store vakumklokken med tenningsretard er nærmest fraværende på en lavkompmotor med vanninsprut.

    Det er med vanninnsprut som med alt annet, men skal bare bruke det når det er nødvendig. Med det lave kompresjonsforholdet som du har her så trenger du ikke å koble inn vanninsprutet før du har ca. 0,8 BAR ladetrykk og 28 grader tenning. Bortsett fra det kan du bruke det hver dag. Kjørte selv med vanninnsprut på bruksbilen. Det eneste man skal unngå er å kjøre oljekjøler uten termostat slik at man ikke fyller oljen med vann.

    Presis! B19 er helt ok så lenge den får en riktig turbo. Med BSRT325 og vanninnsprut burde B19 stemplene vært urørte og resultatet hadde vært betydelig bedre.
    Det er bare å glede seg til B21 motoren.
    8,99 og 130 km/h ja,den trur jeg blir hard å knekke med denne men prøves skal det.Så får man se hvordan resultatet blir.Skal det gå må nok motronicen skiftes ut,dette er jo og en bruksbil så får se hvor mye jeg gjør med den.
    Angående tenning så skal je sjekke kurva på denne,må bare låne/kjøpe en annen tenningslampe så jeg får lest av skikkelig.Orginalt skal denne ha 10 grader på 900 o/min,jeg har ca 15,antar det er vikingchipen som står i styreenheten som gjør dette.Men tenning videre oppover vet jeg ikke.
    Har flere sett med b19 stempler liggende så muligheten for bytte er der,men da trur jeg heller hadde gått for b21 blokk istedet.
    Hvordan er b23 blokkene å trimme på forresten?Blir som b230ène?
    Men dagens store gladnyhet,er att jeg har fått tomgang!(Skal ikke stort til å glede meg)
    Var tydeligvis en kombinasjon av feil,bytta ny tempgiver men ble ikke i orden før jeg prøvde med en annen styreenhet til tomgangs reguleringa.Bare velstand nå,var noe flaut når jeg sto i kryss å lignende med jagende turtall
    Litt bilder fra de siste dagene:

    Min og "konebilen" utenfor Spar på rauland

    Synes 740 kler gruppe a vinga meget godt jegHar en orginal vinge liggende og,tenke å lage en lignende til den gruppe a 760`n har

    Trenger en vask ja!

    VanninnsprutMåtte plassere allt i motorrom desverre da jeg ikke hadde nok slange til å ha det bak i bagasjen.
    Bare få meg "dirty tricks" knapp inni nå
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  13. #113
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Skal teste litt 201m tider når bleed ventilen kommer,har ikke tørt å holdt flat pedal så lenge igangen ennå før ladetrykker er stabilt.Har fremdeles lyden av motorras friskt i minnet
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  14. #114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    8,99 og 130 km/h ja,den trur jeg blir hard å knekke med denne men prøves skal det.Så får man se hvordan resultatet blir.Skal det gå må nok motronicen skiftes ut,dette er jo og en bruksbil så får se hvor mye jeg gjør med den.
    Angående tenning så skal je sjekke kurva på denne,må bare låne/kjøpe en annen tenningslampe så jeg får lest av skikkelig.Orginalt skal denne ha 10 grader på 900 o/min,jeg har ca 15,antar det er vikingchipen som står i styreenheten som gjør dette.Men tenning videre oppover vet jeg ikke.
    Har flere sett med b19 stempler liggende så muligheten for bytte er der,men da trur jeg heller hadde gått for b21 blokk istedet.
    Hvordan er b23 blokkene å trimme på forresten?Blir som b230ène?
    Men dagens store gladnyhet,er att jeg har fått tomgang!(Skal ikke stort til å glede meg)
    Var tydeligvis en kombinasjon av feil,bytta ny tempgiver men ble ikke i orden før jeg prøvde med en annen styreenhet til tomgangs reguleringa.Bare velstand nå,var noe flaut når jeg sto i kryss å lignende med jagende turtall
    Nja, vi får se, men man bør jo ha noe å strekke seg mot.

    Tenningskurve fra B230fk chip? Uffda. Ett tenningschip til en F-motor hadde vært bedre her. Hadde inntrykk av at du kjørte blokkmontert fordeler som styrte tenningen slik at du hadde kontrollen selv. Da holder man motoren på 4000 o/min og vrir fordeleren til man har 27 grader som ett utgangspunkt på denne motoren.
    Etterhvert kan du øke dette til ca. 42 grader og så retarderer Crane boksen till det du ønsker.
    En original B230fk motor trenger ekstrem tenningsretard i forhold til det en lavkompmotor med vanninsprut TRENGER så jeg vil tro at du enda her mye å hente på denne motoren.

    B23 motorene har de samme problemene og utfordringene som B230 motorene. Tynne sylindervegger og ALT for små ventiler til det sylindervolummet som det er kostbart å korrigere fordi man trenger nye og større ventilseter i toppen.

    Kjekt at tomgangen ordnet seg.
    Hehe, dirty tricks.
    Sist endret av Batland; 04/08/13 kl 11:42

  15. #115
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Skal teste litt 201m tider når bleed ventilen kommer,har ikke tørt å holdt flat pedal så lenge igangen ennå før ladetrykker er stabilt. Har fremdeles lyden av motorras friskt i minnet
    "Better safe than sorry", men med det oppsettet der er det bare svært høy AFR som kan gi problemer slik jeg vurderer det.

  16. #116
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nja, vi får se, men man bør jo ha noe å strekke seg mot.

    Tenningskurve fra B230fk chip? Uffda. Ett tenningschip til en F-motor hadde vært bedre her. Hadde inntrykk av at du kjørte blokkmontert fordeler som styrte tenningen slik at du hadde kontrollen selv. Da holder man motoren på 4000 o/min og vrir fordeleren til man har 27 grader som ett utgangspunkt på denne motoren.
    Etterhvert kan du øke dette til ca. 42 grader og så retarderer Crane boksen till det du ønsker.
    En original B230fk motor trenger ekstrem tenningsretard i forhold til det en lavkompmotor med vanninsprut TRENGER så jeg vil tro at du enda her mye å hente på denne motoren.

    B23 motorene har de samme problemene og utfordringene som B230 motorene. Tynne sylindervegger og ALT for små ventiler som det er kostbart å korrigere fordi man trenger nye og større ventilseter i toppen.

    Kjekt at tomgangen ordnet seg.
    Hehe, dirty tricks.
    Vet ikke om tenningskurva på motronic chippene er lik lh2,4 sine.Skal kontrolere dette.
    Har en 85mod 240 delebil med a motor stående,kan jeg plukke fordeler/tenning av denne å bruke den?Må kanskje bytte fjærer i fordeleren?Crane boksen skal i240 så må finne andre løsninger til denne
    Liker den "mer å hente" setningen jaBytter jeg tenning vil jeg gå for ett orginalt flatt svinghjul også.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  17. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Vet ikke om tenningskurva på motronic chippene er lik lh2,4 sine.Skal kontrolere dette.
    Har en 85mod 240 delebil med a motor stående,kan jeg plukke fordeler/tenning av denne å bruke den?Må kanskje bytte fjærer i fordeleren?Crane boksen skal i240 så må finne andre løsninger til denne
    Liker den "mer å hente" setningen jaBytter jeg tenning vil jeg gå for ett orginalt flatt svinghjul også.
    Motorene som går med disse sprutene er ganske like og har derfor ganske lik tenningskurve også.
    Powersecret nr. 1 er TEST, TEST, TEST. Du må derfor bare teste. Poenget er 27 grader på 4000 o/min. Hvis dette gir deg ALT for lite tenning på tomgang da trenger du Craneboksen, men for en liten testkjøring klarer du deg uten.
    Crane boksen var tiltenkt 240 ja, men akkurat nå er det på 740 du har bruk for den og da blir det TEST, TEST, TEST slik at du VET hvordan den funker nå du skal til med 740.

    Se på den blokkmonterte fordelertenningen med Craneboks som 100% stand alone.
    Hvis du ikke gidder koble Craneboksen så er følgende ett alternativ.
    Innmaten i fordeleren på blokken bestemmer tenningstidspunktet og styrer den tilhørende 139 tenningsmodulen.
    139 tenningsmodulen styrer LX91 coilen.
    Ledningen fra LX91 coilen kobler du til fordeleren i bakkant av toppen.
    Når du er ferdig å teste bruker du 15 sek. å koble fra strøm til LX91 coilen og bytte over coiledning på fordeleren i bakkant av toppen. Fordeleren kan bare stå på blokken slik at den er klar til 201M.

    Har du flatt svinghjul med triggerkrans til svinghjulssensoren altså? Sprutet trenger dette signalet til mer enn tenningen.
    Sist endret av Batland; 03/08/13 kl 18:30

  18. #118
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Motorene som går med disse sprutene er ganske like og har derfor ganske lik tenningskurve også.
    Powersecret nr. 1 er TEST, TEST, TEST. Du må derfor bare teste. Poenget er 27 grader på 4000 o/min. Hvis dette gir deg ALT for lite tenning på tomgang da trenger du Craneboksen, men for en liten testkjøring klarer du deg uten.
    Crane boksen var tiltenkt 240 ja, men akkurat nå er det på 740 du har bruk for den og da blir det TEST, TEST, TEST slik at du VET hvordan den funker nå du skal til med 740.

    Se på den blokkmonterte fordelertenningen med Craneboks som 100% stand alone.
    Hvis du ikke gidder koble Craneboksen så er følgende ett alternativ.
    Innmaten i fordeleren på blokken bestemmer tenningstidspunktet og styrer den tilhørende 139 tenningsmodulen.
    139 tenningsmodulen styrer LX91 coilen.
    Ledningen fra LX91 coilen kobler du til fordeleren i bakkant av toppen.
    Når du er ferdig å teste bruker du 15 sek. å koble fra strøm til LX91 coilen og bytte over coiledning på fordeleren i bakkant av toppen. Fordeleren kan bare stå på blokken slik at den er klar til 201M.

    Har du flatt svinghjul med triggerkrans til svinghjulssensoren altså? Sprutet trenger dette signalet til mer enn tenningen.
    kan like gjerne prøve crane bokse,så blir jeg "kjent" med den jeg skal bruke den seinere.Ikke er det så mange ledningene heller
    Angående svinghjul så har det til motronic ikke trigger krans,men en 6mm tapp som stikker ut.Tenkte å borre ett hull i ett flatt svinghjul,gjenge opp å så skru inn en skrue med locktite på.Må shimse ut svinghjuls følerne men det skal gå
    Har kjørt endel idag å bilen har fungert uten noe tull
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  19. #119
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Flytte giverne inn litt mente jeg,må slipe litt i blokka bare
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  20. #120
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    kan like gjerne prøve crane bokse,så blir jeg "kjent" med den jeg skal bruke den seinere.Ikke er det så mange ledningene heller
    Det er kjekt å høre. Flott innstilling. Med Craneboksen montert justerer du som sagt tenningen til ca. 42 grader på 4000 o/min uten vakum tilkoblet vakumklokken. Du begynner med maks retard siden du har 3 BAR MAP.
    Angående svinghjul så har det til motronic ikke trigger krans,men en 6mm tapp som stikker ut.Tenkte å borre ett hull i ett flatt svinghjul,gjenge opp å så skru inn en skrue med locktite på.Må shimse ut svinghjuls følerne men det skal gå
    Akkurat, stemmer det.
    Har kjørt endel idag å bilen har fungert uten noe tull
    Strålende.
    Sist endret av Batland; 04/08/13 kl 11:28

  21. #121
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Skal se om jeg får tid en kveld i uka som kommer til å koble litt,noe flytting på gang å så vil ikke love noeMå "låne" fordeleren som skal være i 240 å da,den som står i nå er helt tom,fra f motor tror jeg.
    Men før noe blir prøva skal lambda og eksos temp måler på plass!
    Har idag byttet alle o-ringene på dysene da de lakk litt,hadde ikke nye men har verktøy til å lage ringer så gikk som smurt det
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  22. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Så lenge både du og motoren er fornøyd er det ikke noe som haster.
    Blir interessant å se hva du finner ut om eksostemperaturene.

  23. #123
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. okt. 2012
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Du skreiv du hadde fleire sett med B19 stempler, B19et eller? ikkje intrisert i å selge et sett i tilfelle? Intrisert i B19a stempel og om de er i god stand. Ute etter stempel me litt bedre kvalitet og me litt mindre komp som passer i B20n serru uten og måtte borre opp blokka
    Volvo 144 73 Mattsvart turbo prosjekt
    Volvo 144 74 Bilcross

    Våga vägra OHC!

  24. #124
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Så lenge både du og motoren er fornøyd er det ikke noe som haster.
    Blir interessant å se hva du finner ut om eksostemperaturene.
    Nyskjerrigheten over å se hva som som skjer med skikkelig tenning får det til å hasteEksostemp tror er høyere enn det som er bra,derfor vil jeg ha måler på plass fort som f.Ikke hatt problem med att ekspansjons tanken begynner å smelte,men det gjør den nå.Pakke den inn i varme bandaje til jeg får laga ett skjold.

    Får ikke gjort så mye med bilen da jeg er på jobb,men legger litt planer for den uansett,motronicen må enten vike eller eller modifiseres.Har mest tro på ett tillegssprut til å begynne med,samt en ny cdi tenning som kan stå i bilen permanent.Drømmen hadde å vært å fått til noe med til noe med k-jet,gjerne trykksattIkke planer om mange hundre hester men ca 3 hadde vært fint.
    Men det blir ikke før 240`n er ferdig
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  25. #125
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hondreåfleiråførr Vis post
    Du skreiv du hadde fleire sett med B19 stempler, B19et eller? ikkje intrisert i å selge et sett i tilfelle? Intrisert i B19a stempel og om de er i god stand. Ute etter stempel me litt bedre kvalitet og me litt mindre komp som passer i B20n serru uten og måtte borre opp blokka
    Har bare ett sett med løse stempler som jeg trenger sjøl,men jeg har en b19 blokk i uviss tilstand du kan få mot henting?Vil tru stempla i den er like gode
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

Side 5 av 16 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 17
    Siste post: 23/07/12, 20:54
  2. S: 18" Team Dynamics Monza
    By volvoRsport in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 71
    Siste post: 01/06/11, 15:52
  3. Team Risig
    By Mikmo in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 5
    Siste post: 08/03/11, 19:36
  4. Per turbo til gull prosjekter!
    By microplex in forum Forslagskassen
    Svar: 1
    Siste post: 22/08/10, 22:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •