Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  25
Side 4 av 16 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 377

Tråd: Team Tynners 240 og 740 turbo prosjekter

  1. #76
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det blir litt og holde styr på, men poenget med det jeg postet var å få deg til å vurdere å bruke grenrør i 240 med 280 kammen og IRX450 turboen.
    Har jeg forstått deg rett så er ikke dette en bruksbil, men en weekendbil / banebil og da er det ikke så farlig om man kjører skrøpelig grenrør.
    Jo værre kam man velger jo værre grenrør må man ha og jeg mener at en 280/112 kam er noe i villeste laget for en 940 manifold. Når det er sagt må du selvsagt gjerne teste. Det er både lærerikt og kompetansehevende.

    Vanninnsprut er alltid gull. Volvo brukte dette selv og stadig flere rundt her får øynene opp for dette systemet. De mest skeptiske begynner med å sette dysene slik at de spyler på intercooler, radiator og oljekjøleren slik at de unngår kjøleproblemer på banekjøring. Når systemet er montert og de gode resultatene har overbevist - da blir neste steg genuin vanninnsprøytning.

    Det er med oppgitt holdning og fortvilet hoderisting med øyerulling at man noterer seg at folk kjører 95 blyfri på en chippet original fk med 1,3 BAR ladetrykk og man ikke engang har vært innom tanken på vanninnsprut. Amazing.
    Der hadde man nok hentet ut endel ekstra.

    Jepp, sånn er det, men behovet for 40 mm eksosventiler er betydelig mindre i en B21 enn i en B23(0). Enda en fordel med å bygge på B21 der altså.
    Aha,sånn å forstå jaJa 240`n har nok avsluttet sin karriere som bruksbil!Eneste jeg vil prøve å ha del slik att jeg kan kjøre den til de nærmeste treffa for egen maskin,skal ta henger lappen i høst så da kan jeg bruke biltralle å dra på litt lengere turer.
    Lyst til å prøve den på 402m å ta lisens så da må den fraktes ett stykke.
    Når det gjelder grenrør,må det bli ajden eller lage ett sjøl.Det kl racing røret er vel ikke stort å satse på?Ble litt grommere lyd med det på daGår for orginal grenrøret først,må jo ha noe å oppgradere på senere også
    Pluss att jeg får merke å se forskjellen sjøl å.En annen oppgradering jeg planlegger på 240 er en større alu radiator fra summit,samt sørre vifte.

    Jeg har dette vanninnsprutet:http://www.coolingmist.com/pagedispl...key=turbo_kits
    Samme hvor i trykkrøret jeg setter dysa?Eller må den stå ett visst stykke fra gasspjeldet?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Aha,sånn å forstå jaJa 240`n har nok avsluttet sin karriere som bruksbil!Eneste jeg vil prøve å ha del slik att jeg kan kjøre den til de nærmeste treffa for egen maskin,skal ta henger lappen i høst så da kan jeg bruke biltralle å dra på litt lengere turer.
    Lyst til å prøve den på 402m å ta lisens så da må den fraktes ett stykke.
    Når det gjelder grenrør,må det bli ajden eller lage ett sjøl.Det kl racing røret er vel ikke stort å satse på?Ble litt grommere lyd med det på daGår for orginal grenrøret først,må jo ha noe å oppgradere på senere også
    Pluss att jeg får merke å se forskjellen sjøl å.En annen oppgradering jeg planlegger på 240 er en større alu radiator fra summit,samt sørre vifte.

    Jeg har dette vanninnsprutet:http://www.coolingmist.com/pagedispl...key=turbo_kits
    Samme hvor i trykkrøret jeg setter dysa?Eller må den stå ett visst stykke fra gasspjeldet?
    Resultater fra 402 M er 100% pålitelige og uangripelige så prestasjonene her hadde vært svært interessante. Håper at du får gjennomført noe slikt.

    Ett skikkelig godt høyeffekt grenrør har ikke 90 graders bend rett etter eksospakningene på toppen. Det har heller ikke 90 graders bend rett før flensen til turboen slik grenrøret ditt har så, nei, det er ikke spesielt godt.

    Man ser jo stadig vekk, og sist på Gatebil, at folk i praksis har problemer med for dårlig kjøling både her og der.
    En stor og god radiator + en seriøst strømkrevende vifte er en god start. Se hvilen Amp. som er oppgitt på viften før du kjøper. Jeg mener at denne sier mer om prestasjonene enn alt annet.

    Det er ikke veldig kritisk hvor du setter dysen så lenge den fordeler jevnt til alle sylindrene.
    Noen setter den i manifolden slik at den spøyter rett mot gasspjeldet og noen setter den nært utgangen fra intercooleren.

  3. #78
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    402 m skal gjenomføres
    Se om jeg får tak i ett adjen rør etter hvert.Skal se på amp på kjølevifta mi når jeg kommer hjem fra jobb,den er 14" stor iallfall husker jeg.
    Har fått in B19et motoren i 740 nå,skal koble resten i kveld.Håper den går uten for mye barnesykdommer
    Må prøve noen 201m tider med den og,skal bli moro å se hvordan den går i forhold til 230 motoren som sto i før
    Bare ladetrykket holder seg stabilt nå så,frustrerende å ikke kunne dra den ut på turtall som man vil!
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  4. #79
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Skrur 740 for alle penga i kveld,maaange småting som må modifiseres/bygges om for å få E innsuget til å passe,men har kontroll på det meste nå tror jeg.Oppstart i morgo!
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  5. #80
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Da var det liv i faenskapetNoen sykdommer som må kureres,men den går iallfall
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  6. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Ser man det du.

  7. #82
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Akkurat nå ser motorrommet mitt bedre ut enn det faktisk virker,sliter med før høy fortenning,og høy eksostemp.ikke vil den over 3500 o/min heller.Driver å feilsøker på det nå,så da har jeg noe å finne på idag å
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  8. #83
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    kjerra som den står idag


    Maskinrom,lurer fælt på hvor jeg skal plassere vanninnsprutet,begynner å bli fullt nedi her synes jegmåtte og bruke orginal fordeleren får å få start på den,skal bruke den andre når jeg får feilsøkt litt mer her.


    Skal ryddes å stripses opp litt ledninger når allt kommer i orden
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  9. Takk saabfaen takket for denne posten
  10. #84
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Eller var allt i orden etter etter oppstart,ingen lekkasjer og fint oljetrykk
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  11. #85
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Maskinrom,lurer fælt på hvor jeg skal plassere vanninnsprutet,begynner å bli fullt nedi her synes jeg
    Måtte og bruke orginal fordeleren får å få start på den,skal bruke den andre når jeg får feilsøkt litt mer her.
    Du kan sette dysen i røret i utgangen av intercooleren.
    Hehe, det der ser man ikke ofte. Blokkmontert fordeler som styrer tenningen, men som ikke har pluggledninger tilkoblet.

  12. #86
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    hehe,ja ser litt snodig ut.Mulighet for å sette inn to sett med tennplugger da vettuSkal koble til igjen msd coilen og blokkfordeleren,når jeg har fått orden på resten,er vel motronicen som lager faen her nå.Såg grenrøret begynte å bli rødt da den gikk på tomgang igår kveld,spesielt på sylinder nr 4.Holde på å åpne registeret for å dobbelt sjekke dette nå.Skal å prøve med nye plugger,ridium pluggene mine var ikke helt gode lengere.Frykter egentlig mest att svinghjuls sensoren ikke har kommety på rettplass.Målte med syvelære,men likevel...

    Plasseringa av dysa er grei,men tanken å pumpa er ikke akkurat små kan man si,mulig jeg må flytte spylevæske tanken til bagasjerommet for å få plass.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  13. #87
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Batland,angående oppkobling av tenning utenom orginal motorstyringa:
    1.kan jeg erstatte coilen med hvilkensomhelst rele?
    2.Trenger jeg noe sluttrinn?Eller kan jeg bare gi msd coilen strøm på trinn 2 og 3 på tenningslåsen?
    3-Har flere stifte fordelere liggende,kan jeg bruke en av de?Trenger ikke bruke stifta?Bare sette på vakuum og ledninga fra coilen mener jeg?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  14. #88
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Batland,angående oppkobling av tenning utenom orginal motorstyringa:
    1.kan jeg erstatte coilen med hvilkensomhelst rele?
    2.Trenger jeg noe sluttrinn?Eller kan jeg bare gi msd coilen strøm på trinn 2 og 3 på tenningslåsen?
    3-Har flere stifte fordelere liggende,kan jeg bruke en av de?Trenger ikke bruke stifta?Bare sette på vakuum og ledninga fra coilen mener jeg?
    1. Ja. Motstanden i ett vanlig rele er mye høyere enn i en coil så man kan også parallelkoble flere releer.
    2. En blokkmontert stiftefordeler trenger ikke sluttrinn. Du trenger bare en stiftecoil. Hvis du har B21ET fordeler eller en nyere fordeler med HALL-giver, da må du ha tilhørende sluttrinn.
    Coilen må få strøm, ikke bare på trinn 2, men også når startmotoren går. Sjekk dette.
    3. Jo, du må bruke stiftene. Det er disse som bestemmer tenningstidspunktet. Du trekkker bare én ledning fra stiftene og inn på minus polen på stiftecoilen.
    Hvis du ikke har stiftecoil så seriekobler du motstander på + ledningen inn på coilen.
    Motstanden målt mellom kontakten på stiftefordeleren og 12V ledningen til den første motstanden bør ligge rundt 3,0 ohm for at stiftene skal overleve. Høyspenningsledningen fra coilen drar du opp til den toppmonterte fordeleren.
    Sist endret av Batland; 28/07/13 kl 12:57

  15. #89
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    hehe,ja ser litt snodig ut.Mulighet for å sette inn to sett med tennplugger da vettuSkal koble til igjen msd coilen og blokkfordeleren,når jeg har fått orden på resten,er vel motronicen som lager faen her nå.Såg grenrøret begynte å bli rødt da den gikk på tomgang igår kveld,spesielt på sylinder nr 4.Holde på å åpne registeret for å dobbelt sjekke dette nå.Skal å prøve med nye plugger,ridium pluggene mine var ikke helt gode lengere.Frykter egentlig mest att svinghjuls sensoren ikke har kommety på rettplass.Målte med syvelære,men likevel...

    Plasseringa av dysa er grei,men tanken å pumpa er ikke akkurat små kan man si,mulig jeg må flytte spylevæske tanken til bagasjerommet for å få plass.
    Nja, to coiler med to høyspenningsledninger inn i fordelerlokket iallefall.
    En lavkompmotor trenger tidligere tenning på tomgang enn en høykompmotor. Hvis den ikke får dette så øker eksostemp. dramatisk og eksosmanifolden gløder. Blokkmontert fordeler ordner dette. Juster den til ca. 15 grader på tomgang.
    Tanken og pumpen til vanninnsprutet monteres i bagasjerommet.
    Sist endret av Batland; 28/07/13 kl 13:05

  16. #90
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nja, to coiler med to høyspenningsledninger inn i fordelerlokket iallefall.
    En lavkompmotor trenger tidligere tenning på tomgang enn en høykompmotor. Hvis den ikke får dette så øker eksostemp. dramatisk og eksosmanifolden gløder. Blokkmontert fordeler ordner dette. Juster den til ca. 15 grader på tomgang.
    Tanken og pumpen til vanninnsprutet monteres i bagasjerommet.
    15 grader på 900 o/min?Har 17-18 grader på 1200 o/min så det kan vel ikke være så ille?Registeret var også riktig.Skal prøve med nye plugger/tenningsdeler i morgen.skrudde ut pluggene også,disse hadde fått bensin iallfall,var svarte.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  17. #91
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    15 grader på 900 o/min?Har 17-18 grader på 1200 o/min så det kan vel ikke være så ille?Registeret var også riktig.Skal prøve med nye plugger/tenningsdeler i morgen.skrudde ut pluggene også,disse hadde fått bensin iallfall,var svarte.
    Den tenningen er helt grei.

    Sjekk at tempføleren til sprutet er tilkoblet. Deretter blir det å justere CO ett dette prinsippet:



    Jo mer luft man slipper gjennom det lille hullet jo mindre leser LMM og da blir CO lavere.

  18. #92
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Da er bilen kjørbar iallfall,var tenningsdeler som var feilen.Det å så jager den på tomgang,veksler mellom 1000-1500 hele tida,men det er sikkert en bagatell.Men synes den gikk fryktelig dårlig i forhold til b230`n ja,turboen var i største laget for den og men hadde fullt ladetrykk på 3000 o/min,nå må jeg opp i 4500 o/min for å klare det samme,å det med wastegate slangen av...Men,det store plusset er att den går slettes ikke værst når den endelig får trykk.Dro den opp i 1,5 bar,ikke noe banking eller fuel cutMen moment fra bunnen eksisterer ikke,tok en liten børnout men var ikke lett akkurat:(
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  19. #93
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Da er bilen kjørbar iallfall,var tenningsdeler som var feilen.Det å så jager den på tomgang,veksler mellom 1000-1500 hele tida,men det er sikkert en bagatell.Men synes den gikk fryktelig dårlig i forhold til b230`n ja,turboen var i største laget for den og men hadde fullt ladetrykk på 3000 o/min,nå må jeg opp i 4500 o/min for å klare det samme,å det med wastegate slangen av...Men,det store plusset er att den går slettes ikke værst når den endelig får trykk.Dro den opp i 1,5 bar,ikke noe banking eller fuel cutMen moment fra bunnen eksisterer ikke,tok en liten børnout men var ikke lett akkurat:(
    Da kobler du fra tomgangsventilen og justerer til den går greit på tomgang før du kobler tomgangsventilen til igjen.

    Da har du fått førstehånds kjennskap til hvor enormt viktig det er å velge riktig turbo og hvorfor spec. på BSRT325 er blitt lagt ut her inne.
    Den turboen du har er dårlig til en B230, men den har som du ser ALT for stor og tungdrevet kompressor til en B19.

    Hvis du monterer en mindre turbo som en original Volvo turbo eller en Cosworth T3 så kommer du til å få ett HELT annet resultat.
    Det du sliter med nå er kun turboen sin feil, ikke motoren sin.

    Se f.eks på hvor ubrukelig dette dritet er under 6500 !! o/min. (og 160 km/t,) men "flotte tall" er det nok.
    http://www.youtube.com/watch?v=RGY3qUJNZkI
    Sist endret av Batland; 31/07/13 kl 05:54

  20. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Sted
    hjartdal/telemark
    VCCN medlemsnummer
    733
    Innlegg
    1.249
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en 13c med 0,8wg hvis du trenger

  21. #95
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da kobler du fra tomgangsventilen og justerer til den går greit på tomgang før du kobler tomgangsventilen til igjen.

    Da har du fått førstehånds kjennskap til hvor enormt viktig det er å velge riktig turbo og hvorfor spec. på BSRT325 er blitt lagt ut her inne.
    Den turboen du har er dårlig til en B230, men den har som du ser ALT for stor og tungdrevet kompressor til en B19.

    Hvis du monterer en mindre turbo som en original Volvo turbo eller en Cosworth T3 så kommer du til å få ett HELT annet resultat.
    Det du sliter med nå er kun turboen sin feil, ikke motoren sin.

    Se f.eks på hvor ubrukelig dette dritet er under 6500 !! o/min. (og 160 km/t,) men "flotte tall" er det nok.
    http://www.youtube.com/watch?v=RGY3qUJNZkI
    Skal prøve det med tomgangen,å viss det ikkee hjelper får jeg feilsøke litt.Volvos gamle feilsøke guider er gull å ha

    Så bsrt325 er passe stor til b19 også?Hvor "stor" motor er den turboen jeg har brukans til egentlig?Tungdreven for b19 er den iallfall,gir jeg gass i 4.gir for eksempel skjer det så godt som ingenting,noe som virket mye bedre med b230.
    Har orginal turboen fra b230et motoren liggende så får prøve den på seinere idag.Likedann må jeg justere litt co også.
    Kjørt bilen en tur på 5 mil igår,gikk fint uten noe tull det,fikk en liten fjusk i en lang oppoverbakke når jeg holdt den på 3.gir å 1.2 bar ladetrykk menellers ingenting.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  22. #96
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kompi Vis post
    Jeg har en 13c med 0,8wg hvis du trenger
    Takk for det,prøver orginal turboen først å ser hvordan den virker
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  23. #97
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Skal prøve det med tomgangen,å viss det ikkee hjelper får jeg feilsøke litt.
    Volvos gamle feilsøke guider er gull å ha

    Så bsrt325 er passe stor til b19 også?Hvor "stor" motor er den turboen jeg har brukans til egentlig?Tungdreven for b19 er den iallfall,gir jeg gass i 4.gir for eksempel skjer det så godt som ingenting,noe som virket mye bedre med b230.
    Har orginal turboen fra b230et motoren liggende så får prøve den på seinere idag.Likedann må jeg justere litt co også.
    Kjørt bilen en tur på 5 mil igår,gikk fint uten noe tull det,fikk en liten fjusk i en lang oppoverbakke når jeg holdt den på 3.gir å 1.2 bar ladetrykk menellers ingenting.
    Grunnen til at BSRT325 fungerer like godt på B19 som B230 er forskjellen i kompresjonsforhold og derfor også ladetrykk.
    En B19 trenger høyere ladetrykk enn en større motor for å levere samme dreiemoment og effekt.
    Det er slik at jo høyere ladetrykk man kjører jo større turbinhus bør man bruke og dette er grunnen til at BSRT325 har A/R0,63 turbinhus i stedet for A/R0,48 som Volvo gjør på sine "lavtrykk" B23(0)ET motorer med Garrett T3 turbo.

    Du kommer til å få deg en svært hyggelig overraskelse når du setter på den originale B230ET turboen og justerer den til å gi hyggelig ladetrykk. Børnout blir iallefall ingen utfordring. Hvis du ikke har fylt SKIKKELIG motorolje så bør du vurdere å etterhvert fylle Liqui Moly MOS2 eller Ceratec i motoroljen.
    Dagens vanlige motoroljer til personbiler er tilpasset moderne motorer med kulelagerturboer og har derfor IKKE de rette egenskapene for en glidelagerturbo.
    Nevner dette for at turboen skal vare litt lenger når du nå skal presse den mot 150 000 o/min.

    Husk at disse to turboene dine har samme turbinhjul så her får du se hvor negativ innvirkning en for stor kompressor faktisk har.
    Til orientering kan du ved en senere anledning montere A/R0,63 turbinhuset på B230ET turboen din slik at du får ett inntrykk av hvordan en BSRT325 spooler.
    En annen mulighet er å sette A/R0,48 turbinhuset fra B230ET turboen over på T3/T4 turboen.
    Dette er helt vanlig prosedyre på Escort Cosworth som ofte oppleves for lat med A/R0,63 turbinhus, T3 turbinhjul og T4 kompressor.
    Sist endret av Batland; 31/07/13 kl 15:06

  24. #98
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Nå ble det andre bollerSatte 0,63 turbinhuset på den lille garrett turboen,tetta en lekksaje i trykk røret å fjerna bleed ventilen (bare for å prøve)ca 6mm forspenn på actuator så ble det jaggu ladertykk gittGår til å med å dra på i 4.gir som var dønn umulig igår.Må få på igjen bleed ventilen (å slakke av forspennet?)for å stabilisere trykket.Var oppe i 1,7 på notime å det blir litt mye med orginal dyser iHørte ikke tenningsbank eller fuel cut nå heller.Den er fremdeles litt treg i starten,mulig dette kan skyldes på mølle stein svingjulet denne motoren sleper på.Ser fram til å få på en annen tenning sp jeg kan bytte til ett med "normal" vekt
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  25. #99
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Bare den satans tomgangen nå så hadde allt vært bra!Skal prøve å få inn vanninnsprøytninga også i morgen.Ble litt ivrig nåGøy å kjøre turbo bil med manuell kasse igjen,og med ipd stag og nye dempere er den ganske så morsom på svingete kjerreveier i vest telemark
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  26. #100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Nå ble det andre bollerSatte 0,63 turbinhuset på den lille garrett turboen,tetta en lekksaje i trykk røret å fjerna bleed ventilen (bare for å prøve)ca 6mm forspenn på actuator så ble det jaggu ladertykk gittGår til å med å dra på i 4.gir som var dønn umulig igår.Må få på igjen bleed ventilen (å slakke av forspennet?)for å stabilisere trykket.Var oppe i 1,7 på notime å det blir litt mye med orginal dyser iHørte ikke tenningsbank eller fuel cut nå heller.Den er fremdeles litt treg i starten,mulig dette kan skyldes på mølle stein svingjulet denne motoren sleper på.Ser fram til å få på en annen tenning sp jeg kan bytte til ett med "normal" vekt
    Så mye saboterer altså bruk av feil turbo.

    Foreslår bleedventil og mer forspenn.

    Grunnen til at motoren er treg i starten ser du her:


    Nå du dreier av squishringen på stemplene så blir det dødt på lave turtall. Sånn er det bare.
    Dette er grunnen til at jeg bare anbefaler at man dreier større grop i stempler som skal brukes i bruksbiler.
    Disse stemplene ble vel dreiet for banebruk, ikke sant?
    Sist endret av Batland; 31/07/13 kl 22:28

  27. Takk henrik940 takket for denne posten
Side 4 av 16 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 17
    Siste post: 23/07/12, 20:54
  2. S: 18" Team Dynamics Monza
    By volvoRsport in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 71
    Siste post: 01/06/11, 15:52
  3. Team Risig
    By Mikmo in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 5
    Siste post: 08/03/11, 19:36
  4. Per turbo til gull prosjekter!
    By microplex in forum Forslagskassen
    Svar: 1
    Siste post: 22/08/10, 22:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •