Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  25
Side 14 av 16 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 326 til 350 av 377

Tråd: Team Tynners 240 og 740 turbo prosjekter

  1. #326
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard



    Går så fint att:-)
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  2. Takk Batland takket for denne posten
  3. #327
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Tatt i betraktning føre som her nå å hva den skal brukes til i vinter så har jeg ikke satt inn bsrt 325 turboen enda:-)Får sette på den når det blir bart på veiene igjen..

    Noen som har noen meninger angående datasprut?Lest mye å står egentlig mellom to:ems stinger og vipec v44..Vil gjerne også bruke en orginal fordeler slik att det ser sånn noenlunde orginalt ut.Trenger også 8 dyseutganger.Vil ha to dyser pr sylinder og mulighet til å sette inn en motor med flere sylindere senere uten å kjøpe nytt sprut..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  4. #328
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Angående datasprut er det like mange meninger som finnes folk, men uansett å kjøpe et "kjent" merke med godt rykte er en fordel. Noe med norsk forhandler med folk du kan ringe som snakker norsk er kjekt, tenker da om du har fått feil, noe er feil osv. Har autronic smc på min, er vel noen år men ikke hatt problemer, er Windows basert men litt tungvint å sette deg inn i hvis man aldri har plukka på et sprut før. Men et nytt i dag er vel mye enklere


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #329
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Noen som har noen meninger angående datasprut?Lest mye å står egentlig mellom to:ems stinger og vipec v44..Vil gjerne også bruke en orginal fordeler slik att det ser sånn noenlunde orginalt ut.Trenger også 8 dyseutganger.Vil ha to dyser pr sylinder og mulighet til å sette inn en motor med flere sylindere senere uten å kjøpe nytt sprut..
    Det er bare hvis du skal kjøre helsekvensiel innsprøytning på en 8 syl. motor at du må ha 8 dyseutganger.

    De orginale Volvo sprutet f.eks har kun èn eneste dyseutgang som driver alle 4 dysene samtidig. Flere andre sprut gjør det samme og det funker jo det, ikke sant?

    Hvis du skal kjøre 2 dyser pr. sylinder, satt opp som primær og sekundærdyse, så trenger du egentlig bare 2 dyseutganger.

    Ett annet tema er antall coildrivere. Hvis du f.eks kjøper deg en nyere motor med multicoiler så går det dårlig med ett datasprut som bare har èn eneste coildriver slik gamle datasprut designet for eldre motorer med tenningsfordeler gjerne har.

    Hvis du ser på ett moderne, enkelt og rimelig sprut som f.eks Haltech Sprint 500, så har det 4 stk. dysedrivere og 4 stk. coildrivere for å kunne kjøre en 4 syl. turbomotor helsekvensielt slik at man med suksess kan kjøre dobblet så store dyser som sylindre, dvs 1000 ccm dyse til en 500 ccm sylinder. I praksis takler slike sprut de fleste motorer, inkl. V8 uten fordeler.

  6. #330
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sprut bestilt,ble ingen av de overnevnte daCoil å litt annet snack på plass.Også i dialog med turboservice..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  7. #331
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Interessant. Hva med å si litt mer..

  8. #332
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Det ble ett Link g4 storm sprut.Handler med krb.Greit å handle med noen ikke er så langt unna,med tanke på support og mapping.Siemens deka 630cc dyser vil bli brukt og montert i topp.Ble bare 4 til å begynne medVil bruke fordeler,mest for å ha en liten mulighet til å lure den gjennom en pkk..Accel ultra coil er innkjøpt.
    Toppen som blir brukt er en 530 med 46/38 ventiler og modda brenn kammer.Kam,der er jeg veldig usikker..Har A,V og D kammer liggende,men samtidig er trangen til å prøve en custom kam tilstede..
    Ønsket var en Garrett gt3071r turbo,men denne blir såpass dyr att den nærmer seg Borg Warner....
    Har b21 blokk liggende,men denne må borres tror jeg,å da begynner det å koste mye mer...Er ei 230ft blokk til salu i nærområdet så ser ut til att det blir denne.
    Må selvsagt komp senkes..Men hadde ikke blitt lei meg viss det dukka opp en b21 blokk i god stand..
    Her kommer nok til å dukke opp masse spørsmål etterhvert

    Råd og tips er alltid fint
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  9. #333
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Bensin pumper må byttes går jeg utifra?
    Hvilket grenrør aner jeg ikke lengere
    Hvilken fordeler kan brukes sammen med sprutet?
    Btr,orginal eller en justerbar?
    Finnes det ferdige triggerhjul til b21 eller må disse lages?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  10. #334
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Det ble ett Link g4 storm sprut.Handler med krb.Greit å handle med noen ikke er så langt unna,med tanke på support og mapping.Siemens deka 630cc dyser vil bli brukt og montert i topp.Ble bare 4 til å begynne medVil bruke fordeler,mest for å ha en liten mulighet til å lure den gjennom en pkk..Accel ultra coil er innkjøpt.
    Toppen som blir brukt er en 530 med 46/38 ventiler og modda brenn kammer.Kam,der er jeg veldig usikker..Har A,V og D kammer liggende,men samtidig er trangen til å prøve en custom kam tilstede..
    Ønsket var en Garrett gt3071r turbo,men denne blir såpass dyr att den nærmer seg Borg Warner....
    Har b21 blokk liggende,men denne må borres tror jeg,å da begynner det å koste mye mer...Er ei 230ft blokk til salu i nærområdet så ser ut til att det blir denne.
    Må selvsagt komp senkes..Men hadde ikke blitt lei meg viss det dukka opp en b21 blokk i god stand..
    Her kommer nok til å dukke opp masse spørsmål etterhvert

    Råd og tips er alltid fint
    Det der høres helt flott ut spør du meg. Det finnes billige BW også. Her en med 50 mm inducer som rekker til 400 hk. http://www.finn.no/finn/torget/annon...rchQuery=turbo

    A-kammen er en fin 300 hk kam. D-kammen er en fin 400 hk kam til dem som skal LADE. Enem sin V16T kam er hakket hvassere. Deretter er det STS247 slik jeg ser det.

  11. #335
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Bensin pumper må byttes går jeg utifra?
    Hvilket grenrør aner jeg ikke lengere
    Hvilken fordeler kan brukes sammen med sprutet?
    Btr,orginal eller en justerbar?
    Finnes det ferdige triggerhjul til b21 eller må disse lages?
    Det må anbefales ja.
    Jeg hadde valgt ett med divided T3 flens.
    Hvilken fordeler som skal brukes avhenger av hva DU velger å gjøre. Det enkleste er å bruke en LH 2,2 fordeler og hente triggersignalet fra den.
    Orginal BTR.
    Det finnes helt sikkert noen som har dette. Hør med Tor24. Hvis du skal bruke triggerhjul på veiven så kan du bruke absolutt alle fordelere.
    Sist endret av Batland; 24/01/15 kl 23:23

  12. #336
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Den kunne absolut vært ett altenativ,mye billigere enn efrHar gode rabatter hos turboservice på jobb.Sendte mail til de for å høre på pris på krx400 siden den er borte fra nettsiden deres å fikk dette svaret:

    Re: krx400

    Heisann.

    Takk for henvendelsen.

    Vi kan bygge dem, men prisen på disse er gått ekstremt mye opp slik at de er vanskelig å få solgt ca. 22.000,- ink. mva.
    Men det vi har gjort er å forhandle oss til en bra pris på en turbo som faktisk er hakket bedre.
    BorgWarner EFR 6258 koster 14.975,- ink. mva.

    Håper det kan være interressant?
    ***********************************

    Ikke sikkert det blir så gal pris på efr likevelSkal høre med de i morgen.

    Når det gjelder bensinpumpe,er det vel bosch 044 som er greia,kan jeg bytte ut den orginale under bilen med den?Eller må jeg bytte pumpa i tanken også?
    Sist endret av Team Tynner; 25/01/15 kl 11:25
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  13. #337
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Kikka litt på detta grenrøret:http://norwayexhaust.no/index.php?id...roller=product
    Ikke divided flens,men det er vel bare å bygge om litt?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  14. #338
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Den kunne absolut vært ett altenativ,mye billigere enn efrHar gode rabatter hos turboservice på jobb.Sendte mail til de for å høre på pris på krx400 siden den er borte fra nettsiden deres å fikk dette svaret:

    Re: krx400

    Heisann.

    Takk for henvendelsen.

    Vi kan bygge dem, men prisen på disse er gått ekstremt mye opp slik at de er vanskelig å få solgt ca. 22.000,- ink. mva.
    Men det vi har gjort er å forhandle oss til en bra pris på en turbo som faktisk er hakket bedre.
    BorgWarner EFR 6258 koster 14.975,- ink. mva.

    Håper det kan være interressant?
    ***********************************

    Ikke sikkert det blir så gal pris på efr likevelSkal høre med de i morgen.

    Når det gjelder bensinpumpe,er det vel bosch 044 som er greia,kan jeg bytte ut den orginale under bilen med den?Eller må jeg bytte pumpa i tanken også?
    Dæven, er KRX400 så vanvittig dyr nå?

    Det folk lett overser med EFR er at man inklusivt i prisen får.

    1. Kulelager.
    2. Billet kompressorhjul.
    3. Rustfritt turbinhus.
    4. Dumpventil.
    5. Boost solenoid.
    7. Wastegate.

    Alt dette er høykvalitet og ikke noe kinacrap. Hvis man tar en annen turbo og utruster denne på samme måte med tilsvarende høykvalitet deler og sammenligner sluttsummene så får man se at EFR turboene faktisk er langt ifra så dyr som man får inntrykk av innledningsvis.

    Jeg har en bekjent som kjører EFR 6258 på sin 1,8 L Corolla med godt resultat. Overoptimistiske 8,5:1 kompforhold med nye, smidde turbostempler (7,8:1 orginalt) og 98 blyfri begrenser maks ladetrykk og straffer den optimistiske eieren i form av 33 hp under måltallet.



    En ekte BOSCH 044 pumpe er alltid ett trygt og godt valg.

    Du må rett og slett måle for å finne ut hva din pumpe klarer. Sjekk hvor mange sekunder tankpumpen bruker på å fylle en 1,5L flaske. Så kobler du på 044 pumpen og måler hvor lang tid den bruker på det samme via returen på BTR.
    Sist endret av Batland; 25/01/15 kl 14:36

  15. #339
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Syk pris på krx`n ja,de har nok solgt sin siste slik nå!Får mye for pengene egentlig når man kjøper efr,er bare så tungt å svelge prisen der og da.
    Noen som turbotrimmer corollaer altså?Har en 74 mod stående til salgs her om noen vil ha den
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  16. #340
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Syk pris på krx`n ja,de har nok solgt sin siste slik nå!Får mye for pengene egentlig når man kjøper efr,er bare så tungt å svelge prisen der og da.
    Noen som turbotrimmer corollaer altså?Har en 74 mod stående til salgs her om noen vil ha den
    Ja vet du hva. Det der var ikke riktig klokt. Hvor grådig kan man bli???
    Folk trimmer hva som helst, men 2T, 2T-G, 3T osv er velegnede prosjekter.

  17. #341
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Hva må til for å nærme seg 400hk egentlig i denne motoren?
    Bare ett spørsmål om ladetrykk?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  18. #342
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Maks hk avslører hvor mye luft en motor er i stand til å flytte. Når man har begrenset motorvolum så må både turtall og ladetrykket økes.

    Denne motoren har f.eks orginale sugemotorkammer som gir rundt 115 hk på svinghjul. Med 1,5 BAR ladetrykk øker potensialet til 287 hk som ikke er så langt unna sannheten for 267 hp målt på NAV.

    Hvis du vil ha 400 fra fra en 1,8 L motor så må du forvente å lade ca. 2,0 BAR. Dette betyr at du må ha innsug, kammer og grenrør som gir tilstrekkelig fløde til å gi en sugemotor ca. 135 hk.

    Her ett eks.
    Man velger kammer som gir maks effekt på 8500 o/min. Så må man sørge for at innsug, topplokk og grenrør fløder til dette turtallet. Så velger man en turbo som støtter flødet på dette turtallet og så lader man 3,5 BAR!

    https://www.youtube.com/watch?v=tTfgoa-GDHs
    Sist endret av Batland; 27/01/15 kl 21:38

  19. #343
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Ikke bare prisen på krx turboen som hadde stige,irx450 lå på 11500 nå!
    Da var iallefall sprut og turbo kjøpt og betalt,blir vann å brød en stund framover nå
    Noen som leser her som vet om girkasse som tåler litt til salgs?M90,getrag eller zf er interesant.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  20. #344
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sprut kommet på plass å undertegnede leser øya store å våte på www.linkecu.com
    Blir nok endel nybegynner spørsmål for det,var mye greier her:-D
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  21. #345
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Litt på plass,en hel masse igjen
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  22. #346
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Lever denne opp til foventningene,kommer jeg til å bli ett særdeles lykkelig menneske




    Også handlet m90 kasse,får sveise 3. giret å se om den holder en stund iallfall
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  23. #347
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Flere forskjellige lokale erfaringer har vist at EFR turboene er fantastiske.

    I går ble RS Tuning Bergen ferdig med en mapping av en enkelt oppsatt 2,0L 16V motor. Originale manifolder, dreide stempler, hjemmeportet topp og oppgradert innsugskam, EFR7064, Haltech sprint 500 datasprut og moderne 1000 ccm dyser med 3,5 BAR bensintrykk, amerikansk tenningsforsterker og coil.
    Resultatet ble 2,63 BAR ladetrykk på 3500 o/min for 656,6 Nm og 450 hp målt på NAV på 98 blyfri.
    Sist endret av Batland; 19/02/15 kl 21:01

  24. #348
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Går nok på sikt over til 16v,men blir 8v i starte.Bruker også dreide orginal stempel,så får jeg borre opp litt å handle 16v stempler seinere
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  25. #349
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Joda, men tenk at EFR turboen klarte hele 2,63 BAR ladetrykk på 3500 o/min. da. Samtidig passerte baktrykket egentlig aldri ladetrykket.

  26. #350
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Ja,det er imponerendeSkal bli moro å se hva 6258 greier på rødblokk.Har ikke funnet så mange å sammenligne med.Men kommer vel flere med EFR etterhvert
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

Side 14 av 16 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 17
    Siste post: 23/07/12, 20:54
  2. S: 18" Team Dynamics Monza
    By volvoRsport in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 71
    Siste post: 01/06/11, 15:52
  3. Team Risig
    By Mikmo in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 5
    Siste post: 08/03/11, 19:36
  4. Per turbo til gull prosjekter!
    By microplex in forum Forslagskassen
    Svar: 1
    Siste post: 22/08/10, 22:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •