Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  25
Side 13 av 16 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 325 av 377

Tråd: Team Tynners 240 og 740 turbo prosjekter

  1. #301
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Å enda har jeg bsrt 325 turboen å glede meg til. Slapp på asfalten med pådrag på 2 gir istad på 225 dekk,d har den ikke gjort før:-) Vet ikke afr og exos temp enda da jeg holder på å rydde i dashbordet.Ett rele til bensin pumpene må jeg å få tak i,har bare en bryter nå...
    Slik skal det låte ja!

    Foreslår at du kjøper 2 stk releer. Ett 5 polet og ett 4 polet slik at bilen evt. kan godkjennes.

  2. #302
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    60 grader termostaten virker tydeligvis også,nåla på måleren ligger stabilt ca 6-7mm lavere enn før..
    Den er en av kjepphestene mine.

    Det var noen karer rundtom her som hadde absolutt 0 tro på denne, men selv hadde de problemer med høy temp med orginale termostater. En felles bekjent hadde imidlertid investert i en slik kald termostat og etterhvert ble denne montert. DA ble det en annen lyd i dem vet du...

  3. #303
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Slik skal det låte ja!

    Foreslår at du kjøper 2 stk releer. Ett 5 polet og ett 4 polet slik at bilen evt. kan godkjennes.
    Hvorfor to rele?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  4. #304
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    for å stoppe pompa når motoren stopper
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  5. #305
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ellingsøyern Vis post
    for å stoppe pompa når motoren stopper
    Med mindre kontrolløren tar kjerringstopp og kveler motoren så blir ikke dette oppdaget. Det som er problemet er at pumpen starter før motoren når man vrir tenningsnøkkelen.

    Den helt korrekte løsningen er ett bensinpumperele fra en bil med K-jet sprut, men dette er mye vanskeligere og dyrere enn to vanlige relèer.

  6. #306
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    er det ikke lov å ha pumpa på bryter altså?
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  7. #307
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Tror jeg har k-jet rele liggende,skal se etter jobb.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  8. #308
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Med mindre kontrolløren tar kjerringstopp og kveler motoren så blir ikke dette oppdaget. Det som er problemet er at pumpen starter før motoren når man vrir tenningsnøkkelen.

    Den helt korrekte løsningen er ett bensinpumperele fra en bil med K-jet sprut, men dette er mye vanskeligere og dyrere enn to vanlige relèer.
    Men hvordan kobles disse?
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  9. #309
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Du har PM.

  10. Takk Team Tynner takket for denne posten
  11. #310
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ellingsøyern Vis post
    er det ikke lov å ha pumpa på bryter altså?
    I utgangspunktet ikke, nei. Pumpen skal ikke gå før motoren går og den skal stoppe automatisk når motoren stopper.

    Alle som har lagt i en rue inne i en bil som ligger på halv 8 i en grøft vet at det siste man vil oppleve igjen er at bensinpumpen går for fullt og bensinen strømmer ut mens man forsøker å summe samtidig som man fomler etter tenningsnøkkelen eller bryteren til pumpen.

  12. #311
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Da ser der ut til å bli henting av en 740 til i morgen.88 mod tic,følger med endel snadder deler også:-)vet ikke helt hva jeg skal med den men;-)
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  13. #312
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg vært å henta en godt brukt 740 tic,iallefall av siste eier:-)Har vært ett vanlig syn på div street legal i traktene her.Vant faktisk også i Fyresdal for 3 år siden.Ikke på grunn av mye motor,men jevn å fin kjøring...Bilder og planer for denne kommer:-)
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  14. #313
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Da var bilen hentet.Planen med denne er å bruke den sånn ca som den er i høst og så avskilte den til nyttår.Videre skal karroseriet pusses opp litt,ut og innvendig.Til slutt så skal motor og gir fra den grå over i denne.AT koverteres med andre ord.Idag står den orginale b230et motoren som utrolig nok lever enda,denne har fått pryl vet jeg.Enda viser komp test og sylinderlekkasje test ok resultater,motronicen er desverre ikke frisk,co på over 8 og bruker sykt med bensin så må se litt på den.Går greit på på 1 BAR ladetrykk og ukjent chip.3 tomm rak rør så barsk lyd i den:M47 girkasse etter att m46`n tok kvelden ifjor høst.Interiøret trenger litt tlc og fjerning av carbon tape som forrige eier var glad i..Blått delskinn,pent synes jeg!El takluke og manuelle vinduer.
    Ellers så fikk jeg med 8 nye dekk på felg og en ny truetrack sperre i eske med tilhørende speedo ring og nye lager til bakakselen.Litt bilder av vidunderet:

    Fint kjørt denna?Haha


    Maskin rom,hadde visst indeks på 10,60 siste street legal den var på,og en sluttfart på 109 km/t så frisk er den ikke..


    Sist endret av Team Tynner; 07/09/14 kl 15:10
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  15. #314
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    følger med! 240 rutegrill ja
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  16. #315
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Ja er vel der den kommer ifra,ikke noe glansbilde akkuratFørste orginale tic`n min da
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  17. #316
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sett litt over "Blåtassen" i kveld,ikke i så dårlig stand som fryktet!Ikke noe mer rust enn den forrige eier viste meg,som jeg kan se iallfallIkke rust under batteriet engang!Rister kraftig fra mellomaksel,så enten er den feil sammensatt eller så er opphenget gåent.Motoren svetter mye olje,men går pent.Untatt på tomgang da den legger seg på 1500 O/min når den blir varm,sikkert bare en filleting vil jeg tro..Nytt taktrekk trenger den også,mildt sagt defekt..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  18. #317
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Hatt en liten service på den blå og fikset mellomaksel vibrasjonen,byttet opphengs lager og satt akselen riktig sammen.Fikk ordnet tomgang og en co som kunne slå ut den friskeste hest,var tps sensoren samt kontaktstykket til denne.Frisk som en fisk nå:-D Går litt bedre å nå:-)En kraftig motorvask fikk den også.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  19. #318
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Maskin rom, hadde visst indeks på 10,60 siste street legal den var på,og en sluttfart på 109 km/t så frisk er den ikke..
    Flott gjort at han stillte og fikk en tid på bilen uansett. Nå har du ett uangripelig utgangspunkt å måle forbedringene dine etter.

  20. #319
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Forrige eier vant faktisk over den røde 940 på første siden i tråden her,han har nå oppgradert til Ford 150 ligthning:-)Den er fin å samenligne med ja,den grå går vesentlig bedre.Få med en til å kjøre så kan vi prøve ett lite dragrace B-)
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  21. #320
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Bare ville nevne at jeg driver å leser i tråden din nå, er bare på side 2 eller 3, men liker godt det jeg ser hittil. (skrev like gjerne nå, for jeg leser ikke så veldig aktivt.. Så kan hende at det er ett døgn eller to til jeg er ferdig med å lese).

    Gleder meg til å bli oppdatert på 240en og 740en

  22. #321
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    Bare ville nevne at jeg driver å leser i tråden din nå, er bare på side 2 eller 3, men liker godt det jeg ser hittil. (skrev like gjerne nå, for jeg leser ikke så veldig aktivt.. Så kan hende at det er ett døgn eller to til jeg er ferdig med å lese).

    Gleder meg til å bli oppdatert på 240en og 740en
    Moro att du følger med
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  23. #322
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Fant litt gamle bilder og en liten dårlig filmsnutt av den blå in action
    Line up

    Litt dekk varming på gang,filmet med en murstein så kvalitet der etter

    Staged

    Og i litt mer rolige omgivelser på plenen min
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  24. #323
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Fikk tak i en b21a motor med et innmat og med at forgasser på ihelgen for en meget hyggeli pris.Henter den neste helg:-)Venter på noen smådeler til den grå 740n så jeg får kobla bensin relene ferdig!Ellers bruker jeg den blå til og fra jobb,uten problemer:-)
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  25. Takk kompi takket for denne posten
  26. #324
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Fikk hentet b21 motor idag,var motorfester på denne til kadett c,kjekt å haFant også ut att det står en trim kam i den blå 740n,samt forsterka trykkplate og lamell.Spår en brå død for m47 kassa som står i denHar også smidd litt deler til 240n og laget ett ventildeksel til.Må gjøre slikt mens jeg har tilgang til alu sveis
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  27. #325
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Hei godtfolk:-)
    Lenge siden jeg har skrive noe her,men helt dødt er det ikke likevel:-)
    Kan melde att den grå 740 er "ferdig " for nå å kommer til å bli tatt i daglig drift utpå ny året som ny konebil da en 940 ho har nå ikke kommer til å klare noen pkk..
    Den blå 740n holder jeg på med å bytte begge hjulbuer og en kanal på,har også avtale med en lakkerer på scania om lakkering av hele bilen untatt tak.Har og sanket litt motor moro deler til denne.Hadde tenkt å sette At motor i den,men tror den blir stående i den grå.kommer derfor å prøve meg på ett datasprut i denne.Lavkomp B230 motor.Har en b21 blokk også,men vil ha den i reserve til 240n.Har gjort endel på den også,men fremdeles mye igjen.Kommer litt bilder også:-)
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

Side 13 av 16 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 17
    Siste post: 23/07/12, 20:54
  2. S: 18" Team Dynamics Monza
    By volvoRsport in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 71
    Siste post: 01/06/11, 15:52
  3. Team Risig
    By Mikmo in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 5
    Siste post: 08/03/11, 19:36
  4. Per turbo til gull prosjekter!
    By microplex in forum Forslagskassen
    Svar: 1
    Siste post: 22/08/10, 22:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •