hei,tenkte å lage en tråd om bilene mine.har hatt de noen år så på tide å skrive littkan begynne med 740`n.Er en 88 mod jeg bygde om til turbo for 5 år sida,kjøpte en 86 745tic til delebil å flytta over motor og komplett ledningsnett i hele bilen og bytta vekk gle interiøret til svart delskinn.b230et motoren ble overhala med nye lagere og pakninger før den ble satt inn igjen i bilen.slipa ned hele bilen og lakka den,er min 2. hel lakkering så er ikke strøken,men helt okmontert ipd stag og nye dempere rundt om,senka de vanlige 40mm men er fremdeles høy som ett hushar to fjærbein jeg har flytta skålene som skal på til sommeren sammen med kortere dempere.ifjor satte jeg på 3"lmm,stor turbonetics turbo på kina grenrør,3" intercooler,jt eksos,558 dyser og en styre enhet modifisert av david mattson.gikk hvertfall ikke magert,røyk svart og var tungstarta men gikk godt når den fikk ladetrykkhadde ett heftig boostcreep på den så måtte regulere ladetrykket med gassbeinet,gikk helt fint det helt til jeg lot en kamerat prøvekjøre.han ga på uten å følge med på trykk måleren,gikk som ei kule når vi passerte 2 bar,men den moroa varte som venta ikke så lenge,ble ett passelig stort høl i blokka og kryssbolten lå på bakken ved sida av bilen!sånn kan det gikk sa hesten å gå..meeen da ble det bra en god grunn til å bygge ny maskin.blir en b21a motor i den med et stempler og råder.398 topp med 38/45 ventiler og dysehuller i topp.E-innsug.blir data sprut når jeg får råd.trur ikke det blir før neste år men det vil tiden viselitt bilder av treskeverket:


slik den står nå

maskin rom

førermiljø

ipd stag

bilen min ved sida av "konebilen"

turboen min

prøve montering



b21 blokka som skal inn når det blir litt mere vår her

Litt om 240`n min:
er en 87 mod glt som jeg brukte som bruksbil før i verden.to av mine små brødre har hatt denne bilen etter meg men aldri gjort den ferdig,så den har stått halvferdig i flere år nå.planen med denne er å bygge opp en lavkomp b19at motor med to forgassereden for også ny elektronisk tenning med retard,irx 450 turbo på 940 manifold,jt eksos og model tilpassa alu cooler fra kl racing.mulig den får vanninnsprøytning også.klrt2 kam og 530 topp med modda brennkamre og store eksos ventiler,allt dette sammen med høyt ladetykk og lett utveksling burde gi kjerra lit bedre aks en orginaltplanen med bilen er å stille på street legal og anna banekjøring,for se etterhvert.gleder meg som en unge bilder av vidunderet:

sånn den så ut men jeg brukte den

idag.kommer til å lette karroseriet endel også



b19 lavkomp


lambda måler innkjøpt

et motor med lh 2,4 som er der idag

intercooler

rust sveising på gang

forgasserne mine
har ett par prosjekter til også:

1952 jawa perak 350,kose prosjekt

neste banebil?1974 corolla